امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38363 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسن صفات مطرح کرد؛

سرشاخه‌های درختان با راه اندازی سایت چیپر در منطقه 2 به چرخه بازیافت برمی‌‌گردد

خبرایران : شهردار منطقه2گفت: درراستای اقدامات زیست محیطی با راه اندازی ایستگاه چیپر، سرشاخه‌های درختان به چرخه بازیافت برمی‌گردد.
سرشاخه‌های درختان با راه اندازی سایت چیپر در منطقه 2 به چرخه بازیافت برمی‌‌گردد
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه2، حسن صفات با اشاره به اینکه بهینه سازی سیستم مدیریت پسماند یکی از مهمترین برنامه‌های  مدیریت منطقه است، گفت: به منظور کنترل و مديريت پسماند، سايت بازیافت سرشاخه و ضايعات چوب با استقرار دو دستگاه چيپر 20کیلو وات در بلوار فرهنگ راه اندازی شد.
وی افزود: این سایت در زمینی به وسعت 1000 متر مربع احداث و با بهره‌برداری از این مرکز شاخ و برگ‌های ناشی از هرس درختان به چرخه بازیافت برمی‌گردد.
شهردار منطقه2 با بیان اینکه استفاده از این روش به صرفه جویی اقتصادی، کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و ایجاد درآمد پایدار منجر می‌شود، گفت: ضایعات حاصل از هرس درختان تفکیک شده و پس از خرد شدن با روش کاملاً علمی به کود یا چیپس چوب تبدیل می‌شود که اجرای این طرح مزایای قابل توجهی در اقتصاد شهری به دنبال دارد.
صفات با بیان اینکه روزانه 4تن شاخه در این ایستگاه به چیپس تبدیل می‌شود، افزود: ضايعات چوب و سر شاخه پس از بازگشت به چرخه بازیافت به عنوان کود آلی استفاده می‌شود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصارف چیپس چوب‌، منبعی غنی برای بهبود خاک به شمار می‌رود به این صورت که با ایجاد سایه بر روی خاک و جلوگیری از رسیدن نور به دانه‌های علف هرز مانع رشد آنها می‌گردد و علاوه بر آن با ایجاد یک لایه طبیعی بر روی خاک رطوبت خاک را حفظ نموده و همزمان با کاهش هزینه‌ها، باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب