امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3839 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تعیین جایزه 5 میلیون دلاری برای دستگیری پدر موشکی ایران!

یک رسانه آمریکایی از تلاش‌های این کشور برای دستگیری فردی که بنابر ادعای مقامات قضایی این کشور پدر موشکی ایران است، خبر داد.
تعیین جایزه 5 میلیون دلاری برای دستگیری پدر موشکی ایران!

 

 

به گزارش خبر ایران ، روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» در گزارشی نوشت: درحالی‌که ایران و غرب در حال از سرگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای هستند، یک مهندس چینی که به ایران در زمینه ساخت موشکی‌های قاره پیما کمک کرده تحت تعقیب است.بنابراین گزارش، مقامات آمریکایی برای یافتن او جایزه 5 میلیون دلاری تعیین کرده‌اند
«لی‌فانگ‌وی»، مهندس چینی با نام مستعار «کارل لی» می‌باشد و آمریکا برای سر وی جایزه 5 میلیارد دلاری تعیین کرده است.اتهام این مهندس چینی داد و ستد با ایران با وجود منع جهانی  در این زمینه می‌باشد. این چینی ظاهرا در سال 2011 در نیویورک به فعالیت مشغول بوده و نام او در سال 2013 در بین 119 فرد و شرکت متهم به همکاری با ایران قرار داشته است.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات قضایی این کشور مدعی شده‌اند که وی بانی اصلی تقویت توان مهندسی ایران در زمینه ساخت موشک‌های قاره پیما است .
البته دولت چین در ماه آویل سال جاری (فرودین) با این ادعای آمریکا مخالفت کردلی» نیز در سال 2013 در گفتگو با خبرگزاری انگلیسی رویترز اعلام داشت که خلاف قوانین آمریکا عمل نکرده است و از ایران نیز دستوری نمی‌گیرد.گفتنی است ، به‌نظر می‌رسد این رسانه آمریکایی سعی کرده است در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران ، به بزرگ نمایی تهدید موشکی جمهوری اسلامی بپردازد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب