امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38390 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به همت سازمان سمت؛

کتاب ترسیم نقشه‌های علمی: اصول، فنون و ابزارها نقد و بررسی می شود

خبرایران : به همت سازمان سمت نشست نقد و بررسی کتاب ترسیم نقشه‌های علمی: اصول، فنون و ابزارها فردا به صورت مجازی برگزار می شود.
کتاب ترسیم نقشه‌های علمی: اصول، فنون و ابزارها نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان سمت، به همت پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) نشست نقد و بررسی کتاب ترسیم نقشه‌های علمی: اصول، فنون و ابزارها به صورت مجازی برگزار می شود.

در این نشست علاوه بر مولف کتاب دکتر رسول زوارقی ️عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز، دکتر امیررضا اصنافی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز حضور دارد.

دبیری نشست هم برعهده دکتر عبدالرضا نوروزی چاکلی ️عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد است.

نشست یادشده چهار‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۸ برپا و علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند به این لینک مراجعه کنند. https://lms.samt.ac.ir/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=55

یادآور می شود، کتاب ترسیم نقشه‌های علمی: اصول، فنون و ابزارها به قلم دکتر رسول زوارقی در252 صفحه به بهای 14000 تومان به همت سازمان سمت تهیه شده است.

در معرفی این اثر آمده است: ارائه مفاهیم پیچیده با زبان تصویر که از آن به نام «مصورسازی» یاد می‌شود، یکی از مقوله‌های مهم در حوزه‌های علمی مختلف در عصر حاضر است. با استفاده از فنون مصورسازی می‌توان امکان تفسیر حجم عظیمی از اطلاعات را با سرعت و سهولت بیشتری برای مخاطبان فراهم ساخت. در واقع با هدف ارائه نگاهی کلان به علم از وجوه مختلف، حوزه‌ای مستقل در علم‌سنجی ایجاد شده و گسترش‌یافته که کارکرد آن مصورسازی ساختارهای فکری، اجتماعی و شناختی علم در قالب ترسیم نقشه‌های علمی است. مؤلف در این کتاب کوشیده است مباحث مرتبط با ترسیم نقشه‌های علمی را از دیدگاه مفهومی، فنی و ابزاری مطرح و تفسیر کند؛ به نحوی که خواننده بعد از مطالعه این اثر بتواند به بخش مهمی از اصول، فنون و ابزارهای کاربردی این حوزه تسلط یابد.

این کتاب برای دانشجویان رشته علم سنجی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس "ترسیم نقشه علم" به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب