امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38432 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعید اوحدی درنشست خبری اعلام کرد؛

جانبازان بالای 70 و 50 درصد واکسینه نشده به بنیاد شهید شهر خود مراجعه کنند/ تشکیل کمیسیون پزشکی در سوریه، حلب و دمشق برای نخستین بار/ احراز شهادت ۱۶۸ پرونده شهدای مدافع سلامت / ارزش های جامعه ایثارگری نباید ابزار اهداف سیاسی کاندیداها شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف‌های درگیری در لیبی خواست آتش‌بس انسانی برقرار شود و به میز مذاکره بازگردند.
جانبازان بالای 70 و 50 درصد واکسینه نشده به بنیاد شهید شهر خود مراجعه کنند/ تشکیل کمیسیون پزشکی در سوریه، حلب و دمشق برای نخستین بار/ احراز شهادت ۱۶۸ پرونده شهدای مدافع سلامت / ارزش های جامعه ایثارگری نباید ابزار اهداف سیاسی کاندیداها شود

به گزارش خبرایران ، نشست خبری «بنیاد شهید و امورایثارگران» روز یکشنبه 9 خردادماه 1400 با حضور«سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران  واصحاب رسانهبرگزار ودراین نشست خبری « سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران اظهارداشت: سال گذشته سال قابل قبولی برای بنیاد شهید بود. خردادماه یکی از ماه‌های ماندگار در خاطره مردم کشور است. در تاریخ جنگ سوم خردادماه به عنوان روز مقاومت یک نقطه عطف در تاریخ جنگ است که هم به لحاظ سیاسی و هم نظامی هیمنه دشمن شکسته شد.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع آزاد شد و خودباوری در بین رزمندگان اسلام و کشور ایجاد شد. بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر صدام و هم پیمانانش تلاش کردند که هفتمین و هشتمین جنبش غیرمتعهدها را برگزار کنند‌. که در همان نشست یک تردید جدی در بین کشورهای حامی صدام ایجاد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امسال سوم خردادماه متقارن با پیروزی مردم قهرمان غزه شد، تصریح کرد: در طول ۱۱ روز ۴ هزار موشک شلیک شد و برای نخستین بار رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرد با پذیرش همه شروط فلسطینیان آتش بس را می پذیریم.

اوحدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته علیرغم برخی مشکلات و مسایلی که از سالهای گذشته متراکم شده بود با حمایت دولت و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه اتفاق بزرگی در بنیاد رقم خورد و ۸ هزار میلیارد تومان بدهی و معوقات بنیاد شهید پرداخت شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۱ بخشی از مطالبات پرداخت نشده بود که در سال گذشته این اتفاق افتاد. همچنین در سال گذشته ۵۲ طرح در حوزه اقتصادی و درمانی افتتاح شد و در کنار تسویه مطالبات کارهای دراز مدت بنیاد نیز ادامه پیدا کرد و زمینه اشتغال برای سه هزار نفر از جامعه ایثارگری فراهم شد.

ریس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان ۹۰۵ تخت به تخت های بیمارستانی بنیاد اضافه شد که ۱۵۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه بود بیمارستان خاتم الانبیا به زودی یک بیمارستان هزار تخت خوابی و پیشرفته خواهد بود.

وی ادامه داد: علیرغم وجود بیماری کرونا ۶۱ هزار و ۵۰۰ پرونده در کمیسیون پزشکی مطرح شده است. نسبت به سال ۹۸، ده درصد افزایش داشتیم و برنامه های ما برای سال ۱۴۰۰، بررسی ۷۰ هزار پرونده خواهد بود. همچنین با همکاری نیروی قدس برای نخستین بار کمیسیون پزشکی در سوریه، حلب و دمشق تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته صدهزار مورد برنامه پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان انجام شد و این برنامه در سال ۱۴۰۰ انشالله به دویست هزار خواهد رسید و پرونده الکترونیکی سلامت برای این افراد تشکیل خواهد شد.

اوحدی با اشاره به مشکلات بیمه دی خاطرنشان کرد: در سال گذشته فقط دو هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی داشتیم اما امروز بیش از ۹ هزار مرکز طرف قرارداد بیمه دی هستند. همچنین در طول ۵ سال گذشته هیچ زمانی نبوده که در پایان سال صددرصد مطالبات بیمه دی تسویه شده باشد اما در سال گذشته تمام مطالبات از بیمه دی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هزینه های افرادی که به خارج از مرکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کرده‌اند با حضور نمایندگان بیمه دی در درب منازل تسویه حساب خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگی ادامه داد: ۷ کنگره ملی و بین‌المللی در کشور برگزار شد. رییس جمهور نیز به بنیاد شهید وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری دستور دادند موضوع حقوق جانبازان شیمیایی در سطح بین المللی پیگیری شود.

اوحدی خاطرنشان کرد:  سند ملی ایثار و شهادت نیز تدوین و تهیه شده است و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل داده شد و منتظر اعلام دستور جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. در این سند یک استراتژی مشخص برای احیای حوزه ایثار و شهادت تدوین شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از کتاب محافظان مکتب سلیمانی نیز به زودی رونمایی خواهد شد. همچنین از کتاب کوکب هدایت در ۱۴ خرداد رونمایی خواهد شد.

اوحدی خاطرنشان کرد: تمامی مجامع شرکتهای تحت پوشش بنیاد حتما باید تشکیل شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه ۱۳۹۹، ۴ تبصره داشتیم اما در بودجه ۱۴۰۰، ۸ تبصره داشتیم و شاید جزو اولین دستگاههایی باشیم که تخصیص های خودمان را به موقع دریافت کردیم.

او درباره واگذاری خودرو گفت: تفاهم‌نامه واگذاری خودرو و شرایط آن در حال انعقاد است و امیدواریم بتوانیم این نیاز اساسی جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاعی را برطرف کنیم. برای نخستین بار حق بازنشستگی برای خانواده ها در قانون بودجه امسال لحاظ شده است.

وی ادامه : ۷۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت و در روز شهید ۲۱ هزار قطعه واگذار شد هفته گذشته نیز مصوبه خوبی در هیات دولت به تصویب رسید و ۲۰۰ درصد افزایش وام مسکن را دریافت کردیم. امسال ۵ هزاره فقره وام مسکن و خرید برای افرادی که در گذشته از وام مسکن بهره مند شده اما در حال حاضر فاقد مسکن هستند، در نظر گرفته شده است.

 وی درباره تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری گفت: امسال در قانون بودجه با حمایت دولت و نمایندگان مجلس این موضوع در قانون بودجه لحاظ شده است و تا پایان خرداد ماه آیین نامه آن به تصویب خواهد رسید و این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

او درباره اشتغال جامعه ایثارگری گفت: در احکام برنامه ششم قید شده دولت مکلف است همه فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ۷۰ درصد را به استخدام دولت درآورد. قبل از پایان سال ۱۳۹۹ رییس جمهور اعلام کردند ۱۶ هزار نفر از این افراد تا پایان دولت به استخدام دولت در آیند. آزمون استخدامی اختصاصی دوازدهم تیرماه از این افراد گرفته می شود تا پایان دولت این افراد بتوانند به استخدام دولت در آیند. ما تلاش می کنیم این روند عین مر قانون ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: بیش از ۹ هزار فرزند شهدا و جانبازان از نخبگان جامعه براساس شاخص های وزارت علوم هستند.

اوحدی تصریح کرد: هزار و ۹۰۰ جانباز قطع نخاعی در کشور داریم که نیازمند جدی تجهیزات پزشکی هستند. امروز ۱۱۷ تشکل در جامعه ایثارگری داریم. برای نخستین بار مجموعه خدمت رسانی ایثار برای جانبازان قطع نخاعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنچه که مد نظر جامعه ایثارگری است حضور حداکثری مردم در انتخابات است و نباید  استفاده ابزاری از ارزشهای ایثارگران شود وی ادامه داد:

او درباره تزریق واکسن کرونا در جامعه ایثارگری گفت:  تا به امروز واکسن جانبازان نخاعی بیش از ۵۰ درصد و والدین شهدا به طور صددرصد انجام شده است و از امروز تزریق واکسن جانبازان ۵۰ تا ۲۵ درصد انجام خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره پرونده شهدای سلامت گفت: یک گردش کار برای شهدای حوزه سلامت لشگری و یک گردش کار برای کادر درمان تشکیل شده است. براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا کمیته استانی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می شود و یک کمیته ملی این پرونده ها را بررسی می کنند تاکنون ۲۲۵ پرونده در دبیرخانه تشکیل و ۱۶۸ پرونده احراز شهادت شده اند.این جلسات باید به صورت مستمر تشکیل شود.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ هزار جامعه ایثارگری مبتلا به کرونا شدند و ۱۴ هزار نفر در بیمارستان بستری شدند و میزان فوتی ها  در جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی بسیار پایین بوده است. در واقع میزان فوتی در جامعه ایثارگری از کل جامعه بسیار پایین تر بوده است. حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر به دلیل کرونا فوت شده اند.

وی درباره آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی گفت: یک آسایشگاه برای جانبازان زن قطع نخاعی تا پایان خرداد ماه ایجاد خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب