امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38506 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۳:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هادی نادری خبر داد ؛

سطح آثار پنجمین جشنواره دایره خلاق از دایره خلاق بالاتر از انتظار بود/ 75 اثر به دبیرخانه ارسال شد

خبرایران : هادی نادری از دریافت بیش از 150 شیت و 75 اثر در این دوره خبر داد و گفت: سطح آثار این دوره به لحاظ کمیت و کیفیت بیش از انتظار هیات داوران و ستاد برگزاری بود.
سطح آثار پنجمین جشنواره دایره خلاق از دایره خلاق بالاتر از انتظار بود/ 75 اثر به دبیرخانه ارسال شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، هادی نادری، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی مبلمان شهری دایره خلاق، این برنامه را یکی از مهمترین رویدادهای عرصه طراحی مبلمان شهری خواند و گفت: با توجه به دستاوردهای این رویداد، می‌توان گفت که جشنواره دایره خلاق، توانسته به یکی از معتبرترین رویدادهای این عرصه تبدیل شود و دو هدف عمده را دنبال کند.

وی افزود: یکی از این اهداف جشنواره، ایجاد انگیزه، و شور و اشتیاق در جامعه حرفه‌ای و همچنین دانشجویی کشور است که تخصص‌های مختلفی از طراحی صنعتی تا معماری و شهرسازی را دربر می‌گیرد. هدف دیگر این رویداد، دستیابی به ایده‌های خلاقانه در عرصه مبلمان شهری است و خوشبختانه جشنواره در هر دو حوزه اهداف موفق عمل کرده است.

 دبیر پنجمین جشنواره ملی مبلمان شهری درباره انتخاب موضوع این دوره، بیان کرد: از آنجایی که تهران یک کلانشهر است، وجود سرویس های بهداشتی مناسب یکی از نیازهای عمده آن به شمار می‌رود که این موضوع در سلامت شهری نقش مهمی دارد؛ بر همین مبنا موضوع طراحی سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته، در این دوره با توجه به نیازهای شهری تهران انتخاب شد.

 نادری تصریح کرد: سرویس بهداشتی پیش ساخته علاوه بر کاهش هزینه‌های ساخت، سرعت اجرا را نیز افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، این امر، در عرصه پایداری انرژی و مصالح و حفظ محیط زیست نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 او توجه به همه اقشار در طراحی آثار این دوره را جزء اولویت‌های هیأت داوران خواند و گفت: جشنواره در این دوره به دنبال طرح‌هایی بود که بتواند برای اقشار مختلف جامعه از جمله: مردان، زنان، سالمندان، کودکان، توانیابان و سایر افراد کاربردی باشد و بتواند همه را پوشش دهد و به عبارتی فراگیر باشد.

 دبیر اجرایی پنجمین جشنواره دایره خلاق تصریح کرد: در این دوره ما شاهد چند تفاوت عمده، نسبت به دوره قبل بودیم که مهمترین آن بحث تخصصی بودن موضوع از نقطه نظر کارایی و بنابراین ضرورت بهره‌گیری از تخصص‌های مختلف بود. به همین خاطر داوران از گروه‌های مختلفی نظیر طراحی صنعتی، معماری، تاسیسات، جامعه شناسی و ... انتخاب شدند تا امکان بررسی همه جانبه ایجاد شود.

 نادری درباره تاثیرگذاری بیماری کرونا، بر این دوره از رویداد، بیان کرد: همه گیری کرونا در این دوره تاثیری جدی بر مسابقه داشت و باعث آنلاین شدن تمام فرایند جشنواره شد. به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمامی مراحل این رویداد از ارسال آثار و حتی بخش عمده ای از فرایند داوری نیز به شکل مجازی برگزار شد.

 او درباره سطح آثار این دوره، گفت: موضوع تخصصی این دوره، باعث شد که گروه‌های مختلفی در آن شرکت کنند. در واقع پیش بینی ما این بود که به سبب تخصصی و چند دانشی بودن موضوع، سطح مشارکت در جشنواره کاهش داشته باشد، اما برخلاف انتظارات، تعداد آثار در این دوره بسیار بالا بود و بیش از 150 شیت، که شامل 75 اثر می‌شود، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. علاوه بر این کیفیت آثار ارسالی نیز فراتر از حد انتظار بود. طی بررسی‌هایی که انجام شد، بیشتر آثار ارائه شده، قابلیت اجرا داشتند، اما با توجه به پالایش اولیه هیأت داوران بیش از یک سوم آثار با توجه به طرح، کیفیت و توجه به جزئیات، به عنوان آثار برتر انتخاب شدند و قطعا قابلیت اجرایی بیشتری نسبت به سایرین دارند.

 نادری در پایان خاطرنشان کرد: از زمان دریافت آثار مراحل داوری و فرایند آن به صورت منظم آغاز شد و داوران در ابتدا به صورت آنلاین، ارزیابی های اولیه را انجام دادند. در مرحله بعد،در روز  28 اردیبهشت ماه، یک جلسه حضوری داوری برگزار شد و طی آن 15 اثر به عنوان آثار منتخب و برتر انتخاب، و برای اصالت سنجی و پالایش آثار به کمیته مربوطه ارسال شدند. پس از تایید اصالت آثار، گزارشی تهیه خواهد شد و به هیات داوران ارائه می شود که طی آن جلسه، رتبه‌ها و آثار برتر قطعی و نهایی خواهند شد.

 پنجمين جشنواره ملی مبلمان شهری (دايره خلاق) با موضوع طراحی سرويس بهداشتی پيش ساخته برای شهر تهران برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب