امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3852 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محسنی‌اژه‌ای خبر داد؛

افرادی دررابطه با اتوبوس‌های اسکانیا در مظان اتهام‌اند/بختیاری مامور پیگیری است/ما دنبال مچ‌گیری نیستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور گفت: در رابطه با اتوبوس‌های اسکانیا چند نفر متهم هستند و ممکن است پرونده آنها به دادگاه برود.
افرادی دررابطه با اتوبوس‌های اسکانیا در مظان اتهام‌اند/بختیاری مامور پیگیری است/ما دنبال مچ‌گیری نیستیم

به گزارش خبر ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای که با دستور آیت‌الله آملی لاریجانی برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده شمال کشور به استان‌های مازندران و گلستان سفر کرده است، در نشست صبحانه کاری با مسئولان استان گلستان گفت: قوه قضائیه وظیفه صیانت از حقوق عامه دارد. در استان خوزستان هم وقتی دو سال قبل اتفاقی در کارون افتاد، رئیس قوه قضائیه هیاتی به آنجا اعزام کردند و اقدامات مفیدی انجام داد. همینطور ما در چند سال پیش در بحث کامیون‌های غیراستاندارد ورود کردیم.

وی افزود: الان نیز اتوبوس‌های اسکانیا دارند آتش می‌گیرند و در یک مورد اکثریت سرنشین‌های آن سوختند. الان مدتی است به آقای بختیاری معاون سیاسی و امنیتی دادستان ماموریت دادیم و ایشان به جد پیگیر این موضوع هستند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ما دنبال مچ‌گیری نیستیم اما حتما باید اشکالات برطرف شود و در این رابطه افرادی را از سازمان صنایع، سازمان استاندارد و‌ شرکت سازنده را آورده و برده‌ایم. الان بعضی از افراد در مظان اتهام هستند و پرونده بعضی از آنها ممکن است به دادگاه برود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم ما شایسته خدمت هستند، گفت: ما مردم خوب و وفاداری داریم و شایسته است که همه ما بدون هیچ منتی به آنها خدمت کنیم. اکثریت قاطع مدیران ما نیز در رده‌های مختلف بسیار زحمتکش هستند، ولی از طرف دیگر نتوانسته‌ایم خدمات این مدیران را بیان کنیم. بسیاری از این مسئولیت‌ها اگر غیر از ادای تکلیف باشد جز زحمت چیزی نیست و اگر انگیزه خدمت نبود این پست‌ها هیچ کدام ارزشی ندارد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه نظام ما در طول انقلاب متکی به مردم بوده و است، افزود: امروز خیلی خوب می‌توانیم لمس کنیم که کشورهای همسایه ما در چه وضعی هستند و ایران در چه وضعی است. یک جهت عمده این موضوع رهبری است که نعمت بزرگی است. جهت دیگر مردم و جهت بعدی مدیران ما هستند. اعتماد مردم به مسئولان و نظام سرمایه بزرگی است که ما داریم، البته این به معنای بدون نقش بودن کارهای ما نیست و مردم باید احساس کنند که مسئولان در کارشان صادق هستند.

وی اظهار کرد: بعضی حوادث که اتفاق می‌افتد هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید و اگر مردم ببینند مسئولین‌شان در این حوادث زحمت می‌کشند به آنها اعتماد خواهند کرد. اگر ما در غم و شادی مردم شرکت نکنیم مردم باور نمی‌کنند که می‌خواهیم به آنها کمک کنیم.

دادستان کل کشور گفت: حوادث طبیعی همیشه وجود داشته است، اما انسان با توجه به پیشرفت‌های علمی انتظار دارد اقدامات جهت جلوگیری از بروز خسارت یا کاهش آن انجام شود.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به وظیفه قوه قضاییه در صیانت از حقوق عمومی، گفت: الان چند سال است که این بحث مطرح است که منابع طبیعی و جنگل‌ها در حال تخریب است. بحث می‌شود که آیا جنگل‌بانی وظیفه خود را انجام می‌دهد یا نه؟ آیا سازمان ذیربط در منابع طبیعی وظیفه خود را انجام می‌دهد یا نه؟ آیا حریم رودخانه‌ها رعایت می‌شود؟ این تکلیف ما، شما، مجلس و همه است. ما باید ببینیم چکار باید بکنیم که اگر تعداد کمی از مواردی که گفته شد واقعیت داشته باشند، می‌توانیم آنها را برطرف کنیم.

نماینده ویژه قوه قضاییه در سفر به مناطق سیل زده مازندران گفت: ما قصد دخالت در کار اجرایی نداریم. برآورد خسارت، کمک به مردم، توجه به هواشناسی و ... موضوعاتی است که شما به دنبال آن بوده و هستید. ما دنبال این هستیم که آیا تکلیفی زمین مانده است یا نه و این به زمین ماندن تکلیف از روی غفلت و قصور است یا تقصیر؟

وی گفت: اگر به جنگل و رودها تعدی شود ضرر آن به خود مردم می‌رسد و ما باید این را برای مردم تبیین کنیم. ما باورمان این است که وقتی در بین مدیران می‌آییم و از زبان مسئولان مستقیم استانی و مردم می‌شنویم، تاثیر بیشتری در احساس مسئولیت دارد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب