امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38594 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاری کارگاه نفس در «تعلیقات» ابن‌سینا

خبرایران : به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» کارگاه «نفس در کتاب تعلیقات» (ibsic.irip.ac.ir) با تدریس سید حسین موسویان برگزار شد.
برگزاری کارگاه نفس در «تعلیقات» ابن‌سینا
به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، کارگاه «نفس در کتاب تعلیقات» به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» ibsic.irip.ac.ir) ) دوشنبه ۳۱ خرداد به صورت مجازی و حضوری در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.

این کارگاه نخستین کارگاه از مجموعه برنامه‌های جنبی همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» است که در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

موسویان، مصحح کتاب تعلیقات و مدرس کارگاه، طی دو جلسه  صبح و عصر، برخی از مهم ترین مباحث نفس در کتاب تعلیقات را به شیوه متن‌محور مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در ابتدا، مقدمه‌ای در مورد تصحیح کتاب، تعداد نسخ، نسخ برگزیده و شیوه تصحیح بیان نمود و در ادامه برخی موضوعات منتخب ذیل مبحث نفس را مورد بحث و گفت و گو قرار داد.

این استاد دانشگاه متون مرتبط با آن موضوعات را به صورت کارگاهی و با مشارکت شرکت‌کنندگان تحلیل و بررسی کرد.

برخی عناوین اصلی مورد بررسی در کارگاه عبارت بودند از: خودآگاهی انسان، نفس انسان و استکمال آن، رویا و وحی.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» مراجعه کنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب