امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 386 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هر شب ساعت 20؛

مستندهای گزارشی سازمان تلویزیونی سوره روی آنتن شبكه یک سیما

خبرایران : نخستین برنامه تولید «سازمان تلویزیونی سوره» وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، با عنوان «سوره؛ گزارش اشک» ساعت 20 امشب دوشنبه 25 آذرماه به روی آنتن شبكه یك سیما خواهد رفت.
مستندهای گزارشی سازمان تلویزیونی سوره روی آنتن شبكه یک سیما

به گزارش خبرایران به نقل از حوزه هنری، بررسی نقاط قوت و دلایل ماندگاری مجموعه شعر «گنجشك و جبرئیل» سروده مرحوم سید حسن‌حسینی و بررسی تاثیر شعر ماندگار «راز رشید» در ادبیات عاشورایی ایران زمین، سوژه اولین قسمت این مستند گزارشی است.

در این برنامه یوسفعلی میرشكاك، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، حمیدرضا شكارسری و محمدرضا تقی‌دخت برای اولین‌بار در سیما از جایگاه مرحوم سید‌حسن حسینی و تاثیر مجموعه شعر او بر ادبیات عاشورایی می‌گویند.

 

دعوای ما با شاملو از همین جا شروع شد

 

یوسفعلی میرشكاک، در این برنامه از موفقیت سید حسن حسینی در خلق اثری ماندگار در قالب های نوین و با مضامین آیینی سخن می گوید: «یادم می آید مرحوم شاملو می گفت این ها در قالب لائیك نیمایی می خواهند محتشم كاشی شوند. دعوای ما با ایشان از همین جا شروع شد؛ قالب كه لائیك و غیرلائیك ندارد!» علیرضا قزوه نیز با نقل خاطره ای از طاهره صفارزاده، حسینی را شاعری می داند كه به او و شعرش باید بیش از قیصر توجه شود.

 

كنجشک و جبرائیل سرنوشت شعر عاشورایی را تغییر داد

 

حمیدرضا شكارسری نیز در این برنامه گنجشك و جبرئیل را لولایی می داند كه سرنوشت شعر عاشورایی را پس از خودش تغییر داده و موفق می شود جریانی از شعر نو مذهبی راه بیندازد.

سازمان تلویزیونی سوره مجموعه مستندهای كوتاه گزارشی «سوره؛ گزارش اشك» را با همكاری شبكه یك سیما و با موضوع هنر و ادبیات عاشورایی تهیه كرده است. این مجموعه با ریتمی سریع و مخاطب‌انگار و با حضور هنرمندان، شاعران، نویسندگان صاحب‌نام و كارشناسان زبده هنری و ادبی تلاش می كند طعم یك ژورنالیسم خوب تلویزیونی در زمینه هنر و ادبیات را به مخاطبان بچشاند.

مستندهای گزارشی سوره كه آثار، چهره‌ها و رویدادهای شاخص هنری و ادبی را معرفی و بررسی می‌كند از امشب،‌ هر شب حدود ساعت 20 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.

نخستین سری از این مستندهای 10 دقیقه ای كه به هنر و ادبیات عاشورایی اختصاص دارد نام «گزارش اشك» را بر خود دارد. این مجموعه پس از پایان ایام عزاداری نیز ادامه خواهد یافت و به موضوعات عمومی هنری و ادبی خواهد پرداخت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب