امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38632 تاریخ انتشار: جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اجرای ۶ هزار متر مربع نقاشی اماکن گردشگری بر دیواره های خاکستری شمال تهران

خبرایران : نقاشی اماکن گردشگری منطقه یک تهران با بهره گیری از رنگ های زنده، شاد و مفرح بر روی ۶ هزار متر مربع از دیواره های خاکستری شمال تهران اجرا شد.
اجرای ۶ هزار متر مربع نقاشی اماکن گردشگری بر دیواره های خاکستری شمال تهران

به گزارش خبرایران  از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، راضیه کمانی رئیس اداره زیبا سازی شهرداری این منطقه ضمن اعلام خبر فوق افزود:  پروژه نقاشی دیواری محله درکه به متراژ ۶ هزار متر مربع در محدوده خیابان درکه تا خیابان شاه حسینی بر دیواره جنوبی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری دانشجویان رشته هنر به اجرا در آمده است.

او موضوعات ايران، شعار تهران شهری برای همه، شميران نگين تهران و نماد و المان های زندگی شهری به صورت خلاصه و تجريدی را از جمله نقش هایی دانست که در طرح گنجانده شده است.

کمانی گفت: نقش ابنيه و بناهای تاريخی و فرهنگی، جاذبه های گردشگری منطقه يک و المان هايی همچون طاق ها و گنبدها، در و پنجره ها، محراب و... در این تركيب جانمايی شده و استفاده از خط نستعليق به عنوان اصيل ترين خط ايرانی و فرم و تركيب سياه مشق از نمودهای بارز اين پروژه بوده است. 

رییس زیباسازی شهرداری منطقه یک تصریح کرد: شعر زيبای حكيم ابوالقاسم فردوسی _ چو ايران نباشد تن من مباد..._ نیز  با سياه مشق نستعليق در انتهای طرح نقش بسته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نقاشی دیواری با محتوای تهران ۱۴۰۰ نیز به همت این اداره بر دیواره بزرگراه شهید آیت الله صدر در محدوده منطقه یک، اجرا شد.

وی اجرای نقاشی دیواری با عنوان نگارگذر  شمیران در بلوار رشیدالدین فضل ا...با بیش از ۲۰ قاب بنر از اماکن مذهبی، گردشگری، کاخ موزه ها، بوستان ها و همچنین نماد منطقه یک "شمیران نگین تهران" و شعار مدیریت شهری تهران "تهران شهری برای همه" و رنگ آمیزی لکه رنگی، نقاشی دیواری و خوشنویسی ویژه شهدای سلامت از طرح های مصوب تهران ۱۴۰۰، در محوطه درمانگاه شهرداری منطقه یک را از دیگر اقدامات اجرا شده در سطح منطقه یک دانست.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب