امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3872 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برزیل – کرواسی؛ شروع هیجان یک ماهه

برزیل در اولین دیدار خود در بیستمین دوره جام جهانی باید در ورزشگاه کورینتیانس از تیم باانگیزه کرواسی پذیرایی کند.
برزیل – کرواسی؛ شروع هیجان یک ماهه

به گزارش خبرایران، بیستمین دوره جام جهانی سی دقیقه بامداد جمعه با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه کورینتیانس شهر سائوپائولو آغاز می‌شود.

برزیل میزبان بیستمین دوره جام جهانی در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها باید با کرواسی تیمی باانگیزه از قاره اروپا دیدار کند.

 

* برزیل

برزیل پرافتخارترین تیم جهان با 19 حضور در تاریخ جام‌های جهانی توانسته 5 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. آن‌ها با هدایت لوئیز فیلیپه اسکولاری در اندیشه کسب ششمین قهرمانی در جام جهانی هستند. فیل بزرگ (اسکولاری) در سال 2002 موفق شد قهرمانی در جام جهانی را به برزیلی‌ها هدیه کند و از آن زمان تاکنون این تیم در حسرت رسیدن به قهرمانی در جام جهانی مانده است.

برزیل در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی حضور نداشت که به واسطه میزبانی، صعودی مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل داشت. آن‌ها سال گذشته در جام کنفدراسیون‌ها موفق شدند پرقدرت ظاهر شوند و با برتری 3 بر صفر برابر اسپانیا در دیدار نهایی، قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کنند. البته یک نکته نگران کننده در این قهرمانی نهفته است و آن این است که هر تیمی که قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شده، سال بعد نتوانسته در جام جهانی به قهرمانی برسد. برزیل با هدایت لوئیز فیلیپه اسکولاری در بازی‌های اخیر دوستانه خود نمایش خوبی از خود ارائه داده است و توانسته فوتبال هجومی یا همان ژوگوبونیتو را به نمایش بگذارد. آن‌ها در بازی با پاناما که دو هفته قبل برگزار شد موفق شدند به برتری 4 بر صفر برسند و سپس صربستان را با یک گل از پیش رو برداشتند.

برزیل در حالی پای به جام جهانی 2014 می‌گذارد که ستاره‌های غایب بزرگی را در تیم خود ندارد. کاکا، رونالدینیو، روبینیو، آلساندرو پاتو، لوکاس مورا از جمله بازیکنان بزرگ برزیلی هستند که اسکولاری روی نام آن‌ها خط قرمز کشید. اکنون تیم جوان شده برزیل بیش از دوره‌های گذشته امید به قهرمانی در جام جهانی دارد.

 

* کرواسی

کرواسی که از فروپاشی کشور یوگسلاوی سابق به وجود آمد تاکنون تنها سه دوره حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. آن‌ها در جام جهانی 1998 فرانسه با هدایت میروسلاو بلاژویچ اولین حضورشان را در تاریخ جام جهانی تجربه کردند که موفق شدند با حضور بازیکنان بزرگی چون داوور شوکر – روبرت یارنی و روبرت پروسینسکی به مقام جالب توجه سوم دست یابند. کرواسی در جام جهانی 2002 در همان دور نخست از گردونه رقابت‌ها حذف شد. آن‌ها در جام جهانی 2006 آلمان نیز حضور داشتند و این بار نیز این تیم در همان دور گروهی از این رقابت‌ها حذف شد. کرواسی در جام جهانی آفریقای جنوبی غایب بود و اکنون با هدایت یک مربی جوان به نام نیکو کواچ 33 ساله در اندیشه خلق شگفتی در جام جهانی قرار دارد.

کرواسی در انتخابی جام جهانی در گروه یک قرار داشت اما نتوانست از سد بلژیک بگذرد و به دیدار پلی‌آف رسید این تیم در پلی‌آف مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا موفق شد ایسلند را با نتیجه 2 بر صفر در مجموع دو دیدار شکست دهد و به جام جهانی راه یابد تا آن‌ها چهارمین حضورشان را در جام جهانی تجربه کنند.

کرواسی در انتخابی جام جهانی با ایگور استیماک حضور داشت اما پس از عدم راهیابی کرواسی به صورت مستقیم به جام جهانی مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور استیماک را از کار برکنار کردند و نیکو کواچ را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند.

نکته ویژه

 

ادواردو،‌ مهاجم برزیلی‌الاصل کرواسی قطعا بامداد جمعه دیدار ویژه‌ای را پیش رو خواهد داشت. او که در برزیل به دنیا آمده تصمیم گرفت تا برای تیم ملی کرواسی به میدان برود تا این طور بتواند شانس بازی کردن در رده ملی را به دست آورد. مادر این بازیکن اعلام کرده که ادواردو در بازی افتتاحیه جام جهانی قرار است هر دو سرود ملی کشورهای برزیل و کرواسی را بخواند.

 

تقابل ویژه

 

دانته، مدافع تیم ملی برزیل با ماریو مانژوکیچ هم‌تیمی‌اش در تیم بایرن مونیخ تقابل ویژه‌ای در این دیدار خواهند داشت.

 برزیل و کرواسی تاکنون دو بار برابر هم به میدان رفته‌اند که حاصل آن یک پیروزی برای برزیل و یک تساوی بوده است. این دو تیم در جام جهانی 2006 آلمان نیز با هم هم‌گروه بودند که برزیل موفق شد با تک گل کاکا، به برتری یک بر صفر برسد که اتفاقا آن دیدار نیز بازی نخست دو تیم در این رقابت‌ها بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب