امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38795 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درمراسم افتتاح هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی اعلام شد؛

تجارت مکمل های غذایی و رژیمی درسال 2024 بالغ بر287 میلیارد دلارخواهد بود/ تعداد زیادی از حامیان ما ازمیان تولید کنندکان داخلی هستنند/ سال 1397 سالی پرتولید درحوزه تولید مکمل های با کیفیت بود/ تهدید سلامت افراد باسودجویی و سوء استفاده درحوزه مکمل ها

خبرایران: در مراسم افتتاح«هفتمین نمایشگاه و همایش مکمل های غذایی و رژیمی» از پیشکسوتان و شرکت های فعال درحوزه مکمل های غذایی و رژیمی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
تجارت مکمل های غذایی و رژیمی درسال 2024 بالغ بر287 میلیارد دلارخواهد بود/ تعداد زیادی از حامیان ما ازمیان تولید کنندکان داخلی هستنند/ سال 1397 سالی پرتولید درحوزه تولید مکمل های با کیفیت بود/ تهدید سلامت افراد باسودجویی و سوء استفاده درحوزه مکمل ها

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم افتتاح«هفتمین نمایشگاه و همایش مکمل های غذایی و رژیمی» صبح امروزچهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 باحضور«دکترعبدالحمید احمدی» سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، «دکترعباس کبریایی زاده »رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران و رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش، «دکتر مهناز خانوی»مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو،«دکترفرزین حلبچی» مدیرگروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهران و دبیر علمی هفتمین نمایشگاه مکمل های غذایی و رژیمی ،«دکتررهبر مژدهی آذر»پیشکسوت حوزه داروسازی، «دکترجعفر میرفخرایی» دبیر انجمن تأمین‌کنندگان فراورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی،«دکترسیدعلی کشاورز» متخصص و پیشکسوت حوزه تغذیه و اصحاب رسانه همزمان با چهارمین سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های  ورزشی درهتل المپیک تهران برگزارو دراین مراسم «دکترعباس کبریایی زاده» رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش و رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران اظهارداشت: خداوند را شکرگذاریم که دراین شرایط اقتصادی و امروزی توانستیم با برگزاری این همایش و نمایشگاه قدم های مثبتی برای مکمل های غذایی و رژیمی انجام دهیم.

 

دکترکبریایی زاده: تعداد زیادی از حامیان ما ازمیان تولید کنندکان داخلی هستنند  

وی تصریح کرد: سال 1387 همه شاهد بودیم که هجمه ها و فشارهای شدیدی در حوزه مکمل های غذایی و رژیمی وجود داشت و این هجمه ها ما را به این فکر انداخت که سندیکایی درست کنیم وامروز این سندیکا کار می کند.

دکترکبریایی زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه باید صنعت مکمل های غذایی و رژیمی را ازدست رفته دانست. درگذشته 80 درصد بازارمکمل‌های رژیمی غذایی ایران در اختیار واردات بود و با تلاش ، همت و کوشش فراوان پیشکسوتان حوزه مکمل‌های رژیمی غذایی ایران توانستیم به نقطه ای که امروز درآن قرار داریم برسیم و ازاین بابت خداوند را شاکریم.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران ابرازداشت: بخش عمده ای از همایش ها و نمایشگاه هایی که درسالهای اولیه برگزار می شد با حضور شرکت های وارداتی بود. اما فهرست اسپانسرهای همایش مکمل های غذایی و رژیمی نشان می دهد که تعداد زیادی از حامیان ما ازمیان تولید کنندکان داخلی هستنند.

وی تاکید کرد:همایش ها طی برگزاری مستمربا نگاه عالمانه همکاران، و فعالیت مطلوب شورای سیاست گذاری پیشرفت چشم گیری داشته است.

 

دکترحلبچی: تجارت مکمل ها درسال 2024 بالغ بر287 میلیارد دلارخواهد بود

دکتر فرزین حلبچی مدیر گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهران و دبیر علمی همایش، نیز درادامه این مراسم اظهارداشت: طبق برآوردها درسال 2024 تجارت مکمل ها، 287 میلیارد دلار خواهد شد.

دکترحلبچی عنوان داشت: طبق مطالعاتی که در آمریکا صورت گرفته، بازار مکمل ها مسئله مهمی به حساب می آید و چرخه مکمل های غذایی 4 رکن اساسی دارد که برنامه ریزی ما روی این ارکان و برقراری تعامل بین آن ها بوده است. تولیدکنندگان و واردکنندگان ، تجویزکنندگان ، آگاه سازی مصرف کنندگان و پایش کنترل و نظارت مکمل های غذایی دارویی، این ارکان هستند.

وی ابرازداشت:هدف ما مطابق سال های گذشته جمع کردن این گروه ها در کنار هم بوده و با وجود خلل در فعالیت تولیدکنندگان و واردکنندگان، مسیر های غیرقانونی و غیرمطلوبی همچون قاچاق مکمل های بی کیفیت ایجاد خواهد شد.

دبیرعلمی هفتمین نمایشگاه وهمایش مکمل های غذایی و رژیمی یادآورشد: خوشبختانه در این برنامه شاهد حضور مطلوب پزشکان، کارشناسان تغذیه و داروسازان هستیم که نقش مهمی در ارائه و تجویز مکمل های مناسب برای مصرف کنندگان دارند.

وی درپایان سخنان خود گفت: اگراطلاعات، دانش و عملکرد مناسب در این زمینه موجود نباشد در تجویز و ارائه مکمل های غذایی رژیمی خلل ایجاد شده و شاهد عرضه این محصولات در عطاری ها و فروشگاه های اینترنتی خواهیم بود.

 

دکترخانوی: سال 1397 سالی پرتولید درحوزه تولید مکمل های با کیفیت بوده است

دکترمهنازخانوی مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نیز درادامه این مراسم اظهارداشت: استقبالی که این دوره شده است شایسته تقدیر و تحسین است و نشان دهنده ی این است که این سمینار مسیر و جایگاه خود را پیدا کرده است.

مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: نقش سازمان غذا و دارو در این سمینار، استفاده از شرایط موجود است. به هر حال گردهمایی تولیدکنندگان و واردکنندگان و حلقه های مختلف صنعت، فرصت مناسبی است که بتوانیم فعالیت های صنعت را مشاهده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما ازبرگزارکنندگان هفتمین نمایشگاه وهمایش مکمل های غذایی و رژیمی قدردانی می کنیم. برگزاری این همایش ها، باعث می شود تولیدکنندگان بیشتری به صنعت اضافه شوند و خوشبختانه فرآیند تولید در سال 97 فرآیند موفقی بوده و به جرات می توانم بگویم که سالی پرتولید تر ازسال 1397 در حوزه تولید مکمل های با کیفیت نداشتیم.

دکترخانوی اضافه کرد: یکی ازفعالیت های مثبت سال 97 آموزش مسئولان فنی بوده و شرکت های تولیدکننده و واردکننده که برخوردار از حضور مسئولان فعال هستند که در بررسی پرونده ها و ورود مکمل ها به بازارنقش معناداری دارند.

 

دکتراحمدی: سودجویی و سوء استفاده در حوزه مکمل ها باعث تخریب و تهدید سلامت افراد می شود

دکترعبدالحمید احمدی سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز درادامه این مراسم اظهارداشت : دلیل اصلی حضورم درهمایش ابراز قدردانی و تشکر از دستاندرکاران برگزاری هفتمین نمایشگاه وهمایش مکمل های غذایی و رژیمی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان داشت: افتخارداشتم که در چند دوره قبلی نمایشگاه وهمایش مکمل های غذایی و رژیمی در خدمت عزیزان باشیم. از این جهت که به صورت مستمر این برنامه برگزار می شود، جای تقدیر دارد.

دکتراحمدی تاکید کرد: یکی از بخشهای مهم در حوزه مکمل ها، بخش ورزش است. ما با یک جمعیت قابل توجه ورزشی مواجه هستیم که به عنوان مصرف کننده مکمل ها در این عرصه حضور دارند و قریب به 23 هزار باشگاه ورزشی وجود دارند که مخاطب و مشتری مکمل های ورزشی هستند.

وی بیان کرد: بحث مکمل های ورزشی برای حوزه مدیریت ورزشی کشور، بحث بسیار مهمی است. اینکه ما اطمینان داشته باشیم که آنچه به عنوان مکمل ورزشی، مورد استفاده ورزشکاران قرار می گیرد از سلامت کافی برخوردار باشد .

دکتراحمدی درپایان سخنان خود گفت: وقتی خبرهایی می شنویم که بخشی از مکمل ها به صورت قاچاق توزیع می شود و به لحاظ سلامت، تضمینی ندارد نگرانی های زیادی برای ما ایجاد می شود. سودجویی و سوء استفاده در این حوزه باعث تخریب و تهدید سلامت افراد می شود.

 

*** تقدیرازپیشکسوتان حوزه مکمل های غذایی و رژیمی

بنابراین گزارش درادامه این مراسم از پیشکسوتان و فعالان حوزه مکمل هابه شرح زیر تقدیرشد؛

1 -  دکتر مرتضی رفیعی تهرانی پیشکسوت و استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

2 - دکتر کمال لطفی احمدی استاد داروسازی و نویسنده کتاب تاریخچه صنعت داروسازی ایران

3 - مهندس احمد خارزی عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی و رژیمی

 

***تجلیل از شرکت های فعال در حوزه مکمل های غذایی و رژیمی

بنابراین گزارش درپایان این مراسم از شرکت های فعال در حوزه مکمل ها به شرح زیر تجلیل شد.

1 -  شرکت داروسازی کارن

2 - شرکت سرمایه گذاری شفا دارو

3 - شرکت پوراطب

4 -  شرکت دارودرمان سپهر

5 - شرکت تدبیرکالاجم

6 - شرکت لابراتوارهای رازک

7 - شرکت مهبان دارو   

 

هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی از امروز چهارشنبه  4 اردیبهشت 1398 در هتل المپیک تهران آغاز و تا 6 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب