امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3882 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عقب‌نشینی تروریست‌های تکفیری از موصل/صدور حکم جهاد علیه داعش توسط مفتی اهل سنت /فرمان حمله به کربلا و بغداد صادر شد

پس از چند روز پیشروی عناصر تروریست تکفیری در مناطق ‌عراق، جدیدترین اخبار حاکی از آن است که به دنبال آغاز عملیات نیروهای نظامی و ارتش عراق در مناطق تحت اشغال، تروریست‌ها ناچار به عقب‌نشینی از موصل شده‌‌اند. پیش از این نیز خبر رسیده بود که تکریت از عناصر تکفیری پس گرفته شده است.
عقب‌نشینی تروریست‌های تکفیری از موصل/صدور حکم جهاد علیه داعش توسط مفتی اهل سنت /فرمان حمله به کربلا و بغداد صادر شد

 

به گزارش خبر ایران ، شبکه خبری «العالم» در خبری فوری اعلام کرد، در پی حملات هوایی نیروهای ارتش عراق، تروریست‌های تکفیری وابسته به گروه داعش، خیابان‌های موصل را ترک ‌و به سوی منطقه ربیعه عقب‌نشینی کرده‌اند؛ منطقه ربیعه در 125 کیلومتری غرب موصل و در مرز سوریه است.
در همین زمینه، شاهدان عینی در شهر موصل اعلام کردند، نیروهای داعش از ساعتی پیش در پی رسیدن دستور‌هایی درباره عقب نشینی به سوی منطقه ربیعه، خیابان‌های موصل را تخلیه کردند.
بنا بر اعلام شاهدان، هم اکنون هیچ نشانه‌ای از نیروهای داعش در خیابان‌های موصل دیده نمی شود و به نظر می‌رسد، کامل از این شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.این در حالی است که ساعتی پیش نیز سرلشکر ‌فاضل برواری‌، فرمانده نیروهای کماندویی ارتش عراق، ‌از ناکام ماندن حمله گروه تروریستی امروز داعش به شهر سامرا خبر داد.
وی اعلام کرد: نیروهای یگان طلایی تلاش تروریست‌های تکفیری برای نفوذ به سامرا را ناکام گذاشتند و هم اکنون شرایط کاملاً امن است.از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «العراقیه» نیز صبح امروز از پاکسازی ساختمان استانداری صلاح الدین به دست نیروهای ویژه ارتش خبر داد. این نیروها در ادامه موفق شده اند کنترل شهر تکریت را به دست بگیرند و تروریست‌های تکفیری را از شهر بیرون رانده یا به هلاکت برسانند.گفتنی است، این تحولات در حالی رخ می‌دهد که فرماندهی گروه تروریستی داعش به نیروهای تحت کنترل خود فرمان حمله به بغداد و کربلا را صادر کرده بود. هنوز مشخص نیست، در پی این عملیات‌های موفق نیروهای عراقی، اقدام بعدی تروریست‌ها چه خواهد بود!

مفتی اهل سنت عراق، علیه تروریست‌ها حکم جهاد داد

شیخ احمد کبیسی، مفتی سنی مذهب عراق، برای مقابله با تکفیری‌های داعش، حکم جهاد صادر و‌ تصریح کرد: این افراد شریک اسرائیل و سعودی‌ها هستند و در راه تضعیف و نابودی اسلام گام‌ بر‌می‌دارند.به گزارش شبکه خبر، شیخ احمد الکسیبی، روحانی برجسته و مفتی اهل سنت عراقی ضمن واجب دانستن جهاد با کسانی که خود را دولت اسلامی عراق و شام می‌نامند، گفت: واجب بودن مقابله با آنها، تنها به اقدامات روزهای اخیر آنها در عراق ربط ندارد و حکم جدیدی نیست.آنها شریک اسرائیل و سعودی‌ها هستند و در راه تضعیف و شکست اسلام می‌جنگند.مفتی اهل سنت عراق، علیه تروریست ها حکم جهاد داد.این روحانی برجسته که تحصیلات دانشگاهی و مدرک دکترای الهیات و جامعه‌شناسی دارد و در دانشگاه‌های امارات نیز تدریس می‌کند، افزود: من بار دیگر اطمینان می‌دهم که داعش از وهابیت منشعب شده تا فرایند درهم شکستن اسلام را سرعت بخشد. این گروه با راهکارها و حمایت‌های بزرگان صهیونیسم، موفق شده‌اند در لیبی، تونس، یمن و سومالی و به تازگی در عراق گسترش یابد.الکبیسی افزود: دیگر همه می‌دانند که سعودی‌ها با کمک امریکا، این گروه را مسلح و تقویت کرده‌اند و در حالی آنها را ‌عرب و مسلمان مطرح می‌کنند که نیمی از آنان‌ عربی نمی‌دانند و با فرائض اولیه اسلام هم آشنا نیستند، ولی ادعا و شعار ناسیونالیسم عربی دارند.وی با انتقاد شدید از برخی چهره‌ها و نهادهای دانشگاهی غربی که این گونه گروه‌ها را آزادیخواه می‌نامند، گفت: لازم نیست مثل ما عراقی‌ها بدانید که بیشتر سران آنها را کمونیست‌ها و اعضای حزب بعث تشکیل می‌دهند؛ اما مگر نمی‌بینید‌ آنها از هر گونه آزادی مردم و جامعه نفرت دارند و سرسخت‌تر از کمونیسم با آزادی‌های فردی و عمومی مقابله می‌کنند؟

این مفتی اهل سنت که مناظره تلویزیونی او با سه مفتی وهابی سعودی؛ یوسف الاحمد، محمد العریفی و عایض القرنی، رسوایی وهابیت و پوچی مفتی‌های آل سعود را آشکار کرد، دو سال پیش نیز در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی دبی درباره پیروی از امام علی (ع) و معاویه تصریح کرده بود: نمی‌شود‌ همزمان، هم علی را دوست داشت و هم معاویه را. شما کسی را دوست دارید که امر به سب علی ابن ابیطالب بر فراز منابر کرد؛ اما یکی را برگزینید یا با معاویه باشید یا با علی (ع). من از خدا می‌خواهم که من را با علی ابن ابیطالب (ع) محشور کند.با پخش این سخنان، وهابیون در امارات و عربستان تظاهرات کرده و خواستار اخراج کبیسی از دانشگاه و تعطیلی شبکه دبی شدند

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب