امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38928 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نوذرپور در جمع صمیمانه نمازگزاران مسجد فاطمه زهرا (س):

هیچ پروانه‌ای خارج از طرح تفضیلی جدید صادر نخواهیم کرد/ اجازه نخواهیم داد تا ساخت و سازهای ناموزون در منطقه شکل بگیرد

خبرایران: شهردار منطقه22 به همراه معاونین خود، با حضور در مسجد فاطمه زهرا (س)، با شهروندان محله شهرک نمونه دیدار کردند.
هیچ پروانه‌ای خارج از طرح تفضیلی جدید صادر نخواهیم کرد/ اجازه نخواهیم داد تا ساخت و سازهای ناموزون در منطقه شکل بگیرد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه زهرا (س)، اهالی محله شهرک نمونه واقع در منطقه۲۲، گفت : مدیریت شهری با رای شما انتخاب شده است و خدمتگزار شهروندان هستیم.
 نوذرپور با تفرجگاه دانستن منطقه ۲۲ برای شهر تهران اظهار داشت: با وجود اینکه مساحت قابل توجهی از این منطقه به فضای سبز اختصاص داده شده اما به واسطه نقش و کارکرد فرامنطقه‌ای منطقه ۲۲، این منطقه تفرجگاهی برای کل شهر تهران تعریف شده است و در همین راستا هدف‌گذاری ما این است که سطح فضای سبز کمتر از ۵۰ درصد مساحت کل منطقه نشود.
  وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مدیریت پسماند و زباله در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: تفکیک پسماند خشک از مبدأ را با مشارکت شما شهروندان از ۳ درصد به 18 درصد رسانده‌ایم.
نوذرپور تاکید کرد در حوزه شهرسازی اجازه نخواهیم داد تا ساخت و سازهای بدون مجوز و ناموزون در منطقه شکل گیرد.
شهردار منطقه ۲۲ درخصوص ایمنی منطقه ۲۲ در برابر زلزله نیز گفت: تهران شهری است که در مقابل زلزله ناایمن است بنابراین آمادگی برای مقابله با زلزله از موضوعات جدی مدیریت شهری تهران است. ما نیز شناسنامه‌دار کردن برج‌ها و بازدید از ساختمان‌های بلندمرتبه را در دستور کار داریم تا با این اقدامات به سمت ایمن‌سازی آنها حرکت کنیم.
 وی با بیان اینکه کارگروه ایمنی با حضور نمایندگان حوزه شهرسازی، مدیریت بحران، خدمات شهری، اجرائیات و سازمان آتش نشانی به صورت مداوم و برگزار می‌شود، افزود: ضعف‌ها و نقصان‌های برج های واقع در منطقه، طی نامه‌ای رسمی به مدیریت این مجموعه‌ها ابلاغ می‌شود و آنها مکلف به رفع موارد نا ایمن هستند.
نوذرپور با بیان اینکه با بحران جدی کمبود سرانه های عمومی در منطقه 22 روبرو هستیم گفت: این منطقه در آینده با جمعیت مازاد 570 هزار نفری مواجه است و شهرداری در حل این موضوع  به کمک دولت احتیاج دارد.
 وی به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ نیز اشاره کرد و گفت: کمبود وسایل حمل و نقل عمومی از مشکلات این منطقه  است و نیازمند به حداقل یک خط مترو است و این از موضوعاتی است که آن را دنبال می‌کنیم و حداقل یک خط مترو از منطقه۲۲ خواهد گذشت.
شهردار منطقه ۲۲ همچنین با اشاره به فروش تراکم در دوره های گذشته گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری با وجود اینکه تصمیمات، تصمیمات درستی نبوده است اما برای مردم حقوق مکتسبه ای ایجاد شده که ما نمی‌توانیم آنها را در نظر نگیریم. ۵۲۰ هزار ظرفیت برای شهروندانی که در دوره قبل مجوز ساخت تراکم گرفته اند صادر شده است اما بعد از دوره جدید مدیریتی شهری هیچ پروانه ای خارج از طرح تفصیلی جدید صادر نخواهد شد.
شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: برای ما اهمیتی ندارد که چه کسی در منطقه ۲۲ ساختمان می سازد، حضور سرمایه گذاران برای ما در منطقه ارزشمند است و ما قانون را برای همه یکسان اجرا می کنیم.
وی با اشاره به تاریکی منطقه ۲۲ اظهار کرد: شهروندان به طور مداوم درباره تاریکی منطقه به ما گلایه می‌کنند که دراین مورد با شرکت برق تهران مذاکراتی کردیم اما آنها هم می گویند بودجه کافی نداریم. مدیریت شهری متاسفانه در ایران در جایگاه خود قرار ندارد وگرنه موضوع آب و برق و گاز را ما باید حل کنیم اما به دلیل تمرکز گرایی شدیدی که وجود دارد این اقدامات در حوزه کاری ما گنجانده نشده است.
 نوذرپور به برنامه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده توسط شهرداری منطقه22 برای مردم ساکن در این منطقه اشاره کرد و گفت: با شکل‌دهی طرحی به نام «خیابان محلی برای زندگی است نه صرفاً برای تردد» قرار است خیابان‌هایی که مستعد هستند در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم تا بچه‌ها و خانواده‌ها بتوانند در محل حضور داشته باشند و به تعامل بپردازند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب