امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3894 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیت‌الله امامی کاشانی؛

ملت عراق در برابر داعش منسجم باشد/اگر دفاع نباشد و دچار اختلاف شویم همه چیز از دست می‌رود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات داعش در عراق اظهار داشت: ملت عراق در برابر این گروه تکفیری منسجم باشد.
ملت عراق در برابر داعش منسجم باشد/اگر دفاع نباشد و دچار اختلاف شویم همه چیز از دست می‌رود
به گزارش خبرایران، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از همان روز اول با مشکلاتی روبرو بود اظهار داشت: توطئه‌های مختلف دشمن به دلیل مقام ولایت چه ولایت حضرت امام و چه ولایت رهبری معظم انقلاب به شکر خدا از بین رفت.

آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه دشمن در حال حاضر هم به جمهوری اسلامی طمع دارد افزود: بیداری ملت، انسجام مردم و ولایت فقیه همه این توطئه‌ها را به زباله‌دان تاریخ می‌اندازد.

خطیب موقت تهران تاکید کرد: کسانی که در سیاست پشت این کارها هستند چیزی جز آبرو رفتن و ماندن سیاهی بر زغال، چیز دیگری برای آنها نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان این توطئه‌ها را به سایر کشورها وارد کرده‌اند به شرح وضعیت سوریه پرداخت و گفت: سوریه این گروه خبیث تکفیری را که زمانی به عنوان طالبان، القاعده و در حال حاضر نیز به عنوان داعش مطرح است با ذلت شکست داد.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه این گروه داعش از کشوری به کشور دیگر می‌رود و الان نیز وارد عراق شده است تصریح کرد: جنایات این گروه تکفیری جز انسجام و توکل به خدا از سوی ملت عراق چاره دیگری ندارد و این سنت خداوند است که در این صورت کمک می‌کند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما اگر دفاع کنیم مساجد و مراکز خداپرستی‌مان باقی می‌ماند اما اگر دفاع نباشد و دچار اختلاف شویم همه چیز از دست می‌رود.

وی در ادامه با تائید سخنان وزیر اطلاعات درباره نقش وزارت اطلاعات و سربازان گمنام برای همه آنها تقاضای نصرت الهی کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به سالروز شهدای موتلفه و شهیدان امانی، نیک‌نژاد، بخارایی، صفار هرندی و شهید حجت‌الاسلام سعیدی گفت: ما برای همه آن عزیزان از خداوند طلب مغفرت داریم.

خطیب موقت تهران در ادامه با اشاره به وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی به سوابق علمی وی و حضور در انقلاب پرداخت و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از همان روز اول با امام و شاگرد امام بودند که از لحاظ علمی، تقوا و اخلاص و همچنین بصیرت دینی شخصیت برجسته‌ای هستند.

وی با بیان اینکه  شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی بعد از حضرت امام در برابر مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بر همگان معلوم است گفت: در سالروز ولادت امام عصر (عج) از خداوند می‌خواهیم که لباس عافیت را بر ایشان بپوشاند.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان خطبه دوم متنی عربی‌ را برای امت اسلام و ملت بزرگ و شجاع عراق قرائت کرد.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول گفت: امام زمان نه تنها در بین اهل شیعه جایگاه و احترام دارد بلکه تعداد فراوانی از اهل سنت هم به ایشان اعتقاد دارند.

وی ضمن بیان احادیث و روایتی در رابطه با حضرت مهدی (عج) افزود: بنابر احادیث ظهور امام زمان باعث وحدت کلمه بر روی زمین می‌شود و حق به اهل خویش برمی‌گردد و پاکی همه جا را می‌گیرد.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: انتظار برای حضرت مهدی (عج) جامعه را می‌سازد و باعث خودسازی، امید به آینده و خوب شدن مردم می‌شود و انتظار فرج، جشن‌ها، چراغانی‌ها و ... برای 3 کلمه خودسازی، امید به آینده و پاکی در میان مردم است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب