امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39051 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری اعلام شد؛

تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری یکی از استراتژی‌های شهر آفتاب است/ انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب یک ضرورت است/ شهر آفتاب آماده برگزاری نمایشگاه کتاب است/ ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم التحریر ، مهندسی و اداری درشهرآفتاب برگزارمی شود

خبرایران: مجید اکبری مدیرعامل شرکت آوا پیک تحریرایران گفت: ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم التحریر ، مهندسی و اداری 11تیر لغایت14 تیر ماه امسال از ساعت 10 تا 18 در فضای سرپوشیده ای به مساحت 14 هزار مترمربع در 2 سالن در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار می شود.
تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری یکی از استراتژی‌های شهر آفتاب است/ انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب یک ضرورت است/ شهر آفتاب آماده برگزاری نمایشگاه کتاب است/ ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم التحریر ، مهندسی و اداری درشهرآفتاب برگزارمی شود

به گزارش خبرایران ، نشست خبری «ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم التحریر ، مهندسی و اداری» صبح امروز شنبه 14 اردیبهشت 1398 با حضور«محمد رئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب،  «مجید اکبری» مدیرعامل شرکت آوا پیک تحریر ایرانیان و مدیر برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه شهرآفتاب برگزارو دراین نشست خبری «محمدرئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب  در ابتدای این نشست ، با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های نمایشگاه شهر آفتاب تبدیل این فضا به منطقه آزاد تجاری بود، گفت: هنگامی که حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد تمامی دغدغه و برنامه‌های‌مان را با وی مطرح کرده و از او خواستیم که مشکلات و درخواست‌های شهر آفتاب را در جلسه هیأت دولت مطرح کند و خوشبختانه این اتفاق افتاد و بررسی مسائل شهر آفتاب در دستور کار دولت قرار گرفت.

رئوف قادری تصریح  کرد: حل مشکل عدم برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع داده شد، و همچنین درخواست ما برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری نیز به دفتر مناطق آزاد تجاری دولت ارسال شد.

وی عنوان داشت: بیستم فروردین ماه سال ۹۸ کمیسیون تخصصی و زیربنایی با حضور چندین تن از وزرای دولت تشکیل جلسه داد و در آن بحث‌های مختلفی مطرح شد، گفت: در این جلسه عنوان شد که انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب یک ضرورت است، چرا که هزینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در تهران به زیان مردم است که خوشبختانه با حمایت اعضای این کمیسیون مقرر شد که کارگروه ویژه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌ها برگزار شود و همچنین انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به صورت تدریجی به شهر آفتاب مورد تاکید قرار گرفت .

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه قرار است شهرداری‌ها تغییر کاربری مناسبی برای نمایشگاه‌ بین المللی تهران در نظر بگیرند، افزود: دوستانمان در وزارت صنعت عنوان کردند که زمینی در منطقه پرند خریداری کرده و احتمالاً آن را به نمایشگاه و مرکز تجارت جهانی تبدیل می‌کنند که در این کمیسیون تاکید شد که بهتر است هر گونه سرمایه گذاری در شهر آفتاب متمرکز شود.

وی ادامه داد؛به دلایل مختلف دولت مخالف تأسیس مناطق آزاد تجاری در کشور است ،اما با این حال قرار است تبدیل شدن شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری را در جلسه فردا یکشنبه تعیین تکلیف کنند و آینده نمایشگاهی تهران، شهر آفتاب خواهد بود و بر اساس تقویم نمایشگاهی تا پایان سال ۲۶ نمایشگاه در این سایت برگزار می‌شود که با توجه به اعمال تحریم‌های متفاوت علیه ایران اتفاق خوبی است.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در مورد چرایی عدم برگزاری نمایشگاه کتاب با بیان اینکه امروز آخرین روز نمایشگاه کتاب در مصلی است و خوشبختانه با حمایت همه دستگاه‌ها شاهد حضور گسترده مردم و اهالی نشر و قلم بوده‌ایم، اظهار کرد: شهرداری تهران کمک‌های زیادی در برگزاری نمایشگاه در مصلی کرده است اما برای همه جای سوال است که چرا این نمایشگاه پر مخاطب در شهر آفتاب برگزار نشده است؟

وی افزود:بر اساس تفاهم‌نامه مدیریت اسبق و وزارت ارشاد نمایشگاه شهر آفتاب به صورت رایگان در اختیار برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب قرار گرفت و همه هزینه‌ها که بیش از ده‌ها میلیارد تومان می‌شد نیز شهرداری تقبل کرده و هیچ هزینه‌ای متوجه وزارت ارشاد نبود،شهرداری شهر آفتاب را رایگان در اختیار ناشران قرار داد و جای سوال است که آیا به همان نسبتی که شهرداری هزینه‌ها را تقبل کرد آیا ناشران رایگان به نمایشگاه آمدند؟.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه ما بارها و به صراحت اعلام کردیم که شهر آفتاب آماده برگزاری نمایشگاه کتاب است، گفت: مدیریت شهری حتی یکبار هم مخالفتی در برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نداشت و حتی اعتراف کردیم که چرا نمایشگاه کتاب علی رغم آنکه ما آمادگی داریم و می‌توانیم رایگان برگزار کنیم در جای دیگری برگزار شد.

وی افزود:سالن‌ها قرار بود رایگان در اختیار ناشران قرار گیرد اما آیا اگر به ناشران می‌گفتند که نمایشگاه شهر آفتاب رایگان است باز هم نمی‌آمدند؟ آیا سودی که آنها در مقابل رایگان بودن غرفه‌ها دریافت می‌کردند کمتر از سود فروش کتاب بود؟

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب افزود: مصلی هم زیرساخت‌های لازم را ندارد اما نمایشگاه کتاب در آنجا برگزار می‌شود و ما می‌توانستیم با بودجه‌ای که در نظر گرفته بودیم این نواقص و مشکلات را حل کنیم. امیدواریم سال آینده نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

قادری همچنین در مورد تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری گفت: تمامی تصمیمات اقتصادی کشور در تهران گرفته می‌شود و اگر بتوانیم شهر آفتاب را به منطقه آزاد تبدیل کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود چرا که شهر آفتاب ورودی استان‌های دیگر به تهران است و تبدیل شدن آن به منطقه آزاد تجاری می‌تواند موجب رونق صنعت نمایشگاه‌داری با توجه به تحریم‌های موجود شود.

 

اکبری: بیش از 100 شرکت مطرح در ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم التحریر ، مهندسی و اداری حضور دارند

مجید اکبری مدیرعامل شرکت آوا پیک تحریر ایران  نیز در ادامه این  نشست خبری گفت: ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم التحریر ، مهندسی و اداری 11تیر  لغایت14 تیر ماه امسال از ساعت 10 تا 18 در فضای سرپوشیده ای به مساحت 14 هزار مترمربع در 2 سالن در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه شاخه های مرتبط به صنعت نوشت افزار مانند محصولات تحریر، انواع دفاتر، تجهیزات مهندسی، انواع چسب، هدایای تبلیغاتی، لوازم اداری بایگانی، بازی های فکری کودک، نوجوان و سرگرمی، کیف، کوله و چمدان و شرکت های دانش بنیان مرتبط شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آوا پیک تحریر ایران با بیان اینکه در این نمایشگاه  بیش از 100 شرکت کننده حضور خواهند داشت افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 20 تا 30 درصد افزایش یافته که امیدواریم تا آخرین زمان ثبت نام بر تعداد آنها افزوده شود.

اکبری ارایه آخرین توانمندی ها و فناوری های روز صنعت نوشت افزار، توسعه بازار داخلی و نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه ای، انتقال دانش و تکنولوژی صنعت نوشت افزار، صادرات محصولات تولیدی ایران، ایجاد ارتباط بین فعالان صنایع و تجار و شناسایی بازار جدید را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.

وی مدیران و مسئولان خرید سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی، مدیرن مراکز و فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های نوشت افزار، مدیران فرهنگی کشور، استادان دانشگاه، دانشجویان هنر، طراحی صنعتی و معماری، عمده فروش ها، واسطه های فروش، شرکت های تبلیغاتی و مراکز چاپ و بسته بندی را از جمله مخاطبان این نمایشگاه عنوان کرد.

اکبری  پیش بینی کرد روزانه بیش از سه هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند.

بنابراین گزارش ؛ششمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی 11تیر لغایت14 تیر ماه امسال از ساعت 10 تا 18 در فضای سرپوشیده ای به مساحت 14 هزار مترمربع در 2 سالن در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب