امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3907 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه ای تفاهمنامه همکاری امضا کردند

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تلاش این سازمان برای خارج کردن صنایع دستی از رکود سال های گذشته حاکم بر این حوزه با ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به فعالان این بخش خبر داد.
صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه ای تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبر ایران از ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران، تفاهمنامه همکاری معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جریان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران، امضا شد.

براساس این گزارش، زمینه سازی ایجاد اشتغال برای کارجویان صنایع دستی، احیای صنایع دستی و مشاغل آن با توجه به مزیت های ملی، منطقه ای و فرهنگی، استفاده از هنرمندان و صنعتگران رشته های صنایع دستی از قانون بیمه تامین اجتماعی، افزایش کیفیت در تولیردات صنایع دستی با بهره گیری از آموزش های جدید از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

همچنین نیاز سنجی از برنامه های آموزشی و اجرای آن با استفاده از متخصصان و مربیان توانمند و نیز به کارگیری توانمندی بخش خصوصی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به فعالان این حوزه در تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان فنی و حرفه ای و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی مورد پیگیری و اجرایی خواهد شد.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: هم اینک صنایع دستی در کشور به دلیل رویکردهای گذشته با افول ر به رو شده است و از این رو، به منظور خارج کردن آن از شرایط نامناسب کنونی، در تلاش هستیم از تمام توانمندی های موجود در کشور استفاده کرده و زمینه را برای شکوفایی آن فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای در ارایه آموزش به فعالان صنایع دستی نقش محوری را ایفا می کند، بر ضرورت افزایش تعامل میان معاونت صنایع دستی و این سازمان تاکید کرد و افزود: برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ماحصل تلاش مربیان و متخصصان کارآزموده سازمان آموزش فنی وحرفه ای و نیز معاونت صنایع دستی است که از این رو، می طلبد مسولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای نقش بیشتری در برپایی این نمایشگاه ایفام می کردند که به دلایل مختلف، این موضوع در نمایشگاه اجرایی نشد که انتظار داریم در سال های آینده فنی و حرفه ای نقش آفرینی بیشتری را در برپایی نمایشگاه از خود نشان دهد.

نامور مطلق ادامه داد: هم اینک سازمان ها و نهادهای مختلفی از جمله کمیته امداد و بهزیستی در نمایشگاه حضور دارند که تجربه حضور آنان سبب شده است، در برنامه ریزی سال آینده تلاش برای ایجاد زنجیره ای از سالن ها با مدیریت دستگاه های مختلف راه اندازی کنیم تا زمینه گفتمان سازی و عمیق سازی فرهنگ استفاده از صنایع دستی در جامعه و حمایت آن از سوی دستگاه های دولتی نهادینه شده  شاهد برگزاری نمایشگاه هایی با کیفیت بالا باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: هم اینک 700 مرکزثابت و 13 هزار و 500 آموزشگاه آزاد با ارایه خدمات آموزشی در زمینه های صنعتی، خدماتی، کشاورزی به هنرجویان در این مراکز خدمات آموزشی ارایه می کنند.

در ادامه مراسم کوروش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: سازمان میراث فرنگی و  سازمان فنی و حرفه ای کشور با یکدیگر دارای تعامل مثبت و سازنده ای هستند و و به منظور تقویت همکاری ها با یکدیگر نیز، جلسات مشترک کاری برگزار و بر لزوم همراهی و نزدیکی بیشتر میان این دو به منظور ایجاد اشتغال که رویکرد جدی در دولت تدبیر و امید محسوب می شود برنامه ریزی و هماهنگی های ارزشمندی به انجام رسیده است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه، در سند اشتغال بر موضوع ایجد فرصت های شغلی با کیفیت تاکید و 15 راهبرد مختلف برای اجرایی کردن این مهم تدوین شده است گفت: بر این اساس، برخی برنامه های ابلاغ شده ر این راهبرد به حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی مرتبط است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران تا 25 خردادماه سال جاری در تهران برپاست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب