امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39140 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل به پرداخت ملت اعلام کرد؛

اندازه رسید کاغذی تراکنش‌های پرداخت بهینه سازی شد

خبرایران: مدیرعامل به پرداخت ملت گفت: کاغذ یکی از دغدغه‌های صنعت پرداخت و بانک‌ها است که رشدی ۴۰۰ درصدی داشته و در همین راستا با هماهنگی بانک مرکزی و شاپرک اندازه رسید بهینه سازی شد.
اندازه رسید کاغذی تراکنش‌های پرداخت بهینه سازی شد
به گزارش خبرایران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت به پرداخت ملت با حضور ۹۷ درصد سهامداران برگزار و در این مجمع برای هر سود ۱۳۳۵ ریالی به سهامداران حقیقی در نظر گرفته شد. شهریار خلیلی، مدیرعامل به پرداخت ملت در مجمع عمومی عادی سالیانه به پرداخت گفت: به پرداخت ملت در ۱۴ سال اخیر توسعه ابزارهای کارت و بانکی را در دستور کار قرار داده و در سال جاری نیز به دنبال توسعه خدمات و زیرساخت است.

مدیرعامل به پرداخت ملت با بیان اینکه به پرداخت پالایش شدیدی را برای جلوگیری از سوءاستفاده در حوزه درگاه‌های انلاین در دستور کار قرار داده افزود: در چهار ماهه پایانی سال ۹۷ توانستیم، سلامت در این حوزه را افزایش دهیم و بر اساس وظایف از فعالیت درگاه‌ها برای کسب و کارهای ناسالم جلوگیری خواهیم کرد؛ در حال حاضر به پرداخت ملت از منظم ترین شرکت‌های صنعت پرداخت است.

وی با اشاره به دستاوردهای به پرداخت ادامه داد: کسب رتبه ۱۶ در گزارش نیلسون ریپورت در سال ۹۷ در میان ۱۵۰ شرکت‌های پرداخت و برترین شرکت‌ ایرانی از دستاوردهای به پرداخت ملت است؛ همچنین کسب جایزه در همایش دکتر نوربخش همایش بانکداری الکترونیک بانک مرکزی نیز از مهم ترین دستاوردهای به پرداخت در سال ۹۷ بوده است.

خلیلی در خصوص عملکرد فنی به پرداخت در سال ۹۷ گفت: در اسفند ماه ۹۷ تعداد ۴۶۶ میلیون تراکنش در اسفند ماه به ثبت رسید که حاکی از انجام روزانه ۱۵ میلیون تراکنش است؛ انتظار داریم در گزارش سال جدید نیلسون ریپورت با توجه به رشد تراکنش رتبه به پرداخت رشد ۳ پله‌ای داشته باشد و جایگاه بالاتری را کسب کند.

مدیرعامل به پرداخت ملت درباره وضعیت کارتخوان‌های به پرداخت ملت و برنامه ریزی برای توسعه آن اظهار داشت : وضعیت دستگاه‌های کارتخوان در به پرداخت علی رغم شرایط سخت خرید و واردات پایانه‌های فروش مناسب به شمار می‌رود و در روزهای آتی بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه POS جدید توزیع خواهد شد؛ توسعه شبکه کارتخوان از مهمترین مسائلی است که به صورت جدی در دستور کار است؛ هم اکنون به پرداخت ۱۳ درصد از سهم بازار پایانه‌های فروش را در اختیار دارد.

وی افزود: شاخص تعداد تراکنش بر تعداد ابزار پایانه فروش شاپرک حاکی از عملکرد مناسب به پرداخت و جهش تراکنش‌ها در اسفند ماه است؛ ۸۹ درصد بازار به پرداخت در حوزه پایانه فروشگاهی است و بر اساس بررسی‌ها به صورت میانگین هر دستگاه کارتخوان ۴۷۳ تراکنش داشته که میانگین صنعت پرداخت ایران ۲۶۹ تراکنش اعلام شده است.

خلیلی تصریح کرد: سرانه نصب‌های جدید دستگاه کارتخوان در ماه ۸۰۰ تراکنش بوده که از طریق باز توزیع کارتخوان ‌ها محقق شد. مدیرعامل به پرداخت ملت با بیان این که تعمیر دستگاه‌های کارتخوان راهکاری مهم برای توسعه زیرساخت پایانه‌های فروش و فعالسازی ابزار کارتخوان در شبکه با قیمتی پایین است، اظهار داشت: تعمیر ۲۰۰ هزار پایانه فروش در سال ۹۷ توسط تعمیرگاه به پرداخت ملت انجام شد و به دنبال نوسازی شبکه پایانه‌های فروشگاهی هستیم.

خلیلی در خصوص نظارت بر پذیرندگان پایانه‌های فروش افزود: با توجه به فرآیند نظارتی بانک مرکزی و شاپرک برای شرکت‌های پرداخت الکترونیک، بازدید از ۹۵ درصد از پذیرندگان پایانه فروشگاهی به صورت ماهانه انجام شد و این فرآیند ادامه دارد تا از هدر رفت ابزار و استفاده در سایر بخش‌ها جلوگیری شود.

مدیرعامل به پرداخت با تاکید بر ساماندهی وصعیت رسید کاغذی از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: کاغذ یکی از دغدغه‌های ملی و صنعت پرداخت و بانک است که رشدی ۴۰۰ درصدی داشته و در همین راستا با هماهنگی بانک مرکزی و شاپرک اندازه رسید بهینه سازی شد اما در حال مذاکره هستیم تا در حوزه رسید تغییر رویکرد صورت بگیرد و این موضوع به طور کامل اصلاح شود.

خلیلی درباره اپلیکیشن سکه خاطر نشان کرد: اپلیکیشن سکه در سال ۹۶ بالغ بر ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار و نصب داشت و در سال ۹۷ در حدود ۲ میلیون ۴۱۳ هزار نصب به ثبت رسیده که بر اساس آمار دو میلیون کاربر در آن حداقل یک بار در ماه یک تراکنش دارند.

وی ادامه داد: سرویس موجودی یکی از خدمات جدید اپلیکیشن سکه به شمار می‌رود که طبق الزامات بانک مرکزی و سیستم احراز هویت با شماره تلفن همراه پیاده سازی و به مشتریان ارائه شد. همچنین وصول آنی شرکت همراه اول عملیاتی شد و با ایرانسل نیز مذاکراتی برای ارائه این سرویس در دستور کار است.

خلیلی در زمینه میزان سودآوری به پرداخت تصریح کرد: درآمد به پرداخت بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان سود به پرداخت در سال ۹۷ بالغ بر ۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان بوده است و به دنبال ان هستیم تا درآمد شرکت به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل به پرداخت درباره مجموع تراکنش به پرداخت گفت: ۴ میلیارد ۶۵۲ میلیون تراکنش توسط به پرداخت به ثبت رسیده است و با تعامل اپراتورها و رشد تراکنش‌های اینترنتی به دنبال آن هستیم تا حجم تراکنش و سطح درآمد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ به دنبال آن هستیم تا تعداد پایانه‌های فروش را به بیش از یک میلیون پایانه افزایش دهیم و در همین خصوص نوسازی و خرید تجهیزات جدید را در دستور کار داریم؛ همچنین ‌در حال مذاکره با بانک‌ها و مشتریان جدید هستیم و قطعا قراردادهای جدیدی را منعقد خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب