امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39243 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد سبزوی در نشست خبری اعلام کرد؛

لیزینگ بانک کارآفرین امسال وارد بورس میشود/ لیزینگ های غیرمجاز با پولشویی و کلاهبرداری به اعتماد عمومی لطمه وارد کرده اند/ 50 شرکت لیزینگ از بانک مرکزی مجوز دارند/ لیزینگ های غیرمجاز بدون هیچ محدودیتی به فعالیت و اخذ پول از مردم اقدام می کنند

خبرایران: مدیرعامل لیزینگ بانک کارآفرین گفت: لیزینگ های قانونی در فرایندی سخت و طاقت فرسا از بانک مرکزی مجوز اخذ می کنند و همه تغییرات و حسابرسی آنها باید با تایید بانک مرکزی باشد؛ اما لیزینگ های غیرمجاز بدون هیچ محدودیتی به فعالیت و اخذ پول از مردم اقدام می کنند و هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد.
لیزینگ بانک کارآفرین امسال وارد بورس میشود/ لیزینگ های غیرمجاز با پولشویی و کلاهبرداری به اعتماد عمومی لطمه وارد کرده اند/ 50 شرکت لیزینگ از بانک مرکزی مجوز دارند/ لیزینگ های غیرمجاز بدون هیچ محدودیتی به فعالیت و اخذ پول از مردم اقدام می کنند

به گزارش خبرایران،نشست خبری «لیزینگ بانک کار آفرین»روز شنبه 21 اردیبهشت ماه 1398 باحضور« محمد سبزوی» مدیرعامل لیزینگ بانک کارآفرین ، «فرداد اسلامی» رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه و اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری « محمد سبزوی» مدیرعامل لیزینگ بانک کارآفرین با اعلام این اولین نهاد مالی ایرانی است که موفق به کسب گواهینامه های ISO10014 و ISO31000 با موضوع تکمیل زنجیره اصلاح ساختار و عملکرد شده است افزود: این شرکت همچنین موفق به اخذ گواهینامه های استاندارد ایزوISO9001 (مدیریت کیفیت) و ISO10002 (رضایت مشتریان) نیز شده است.
سبزوی با بیان اینکه حدود 50 شرکت لیزینگ از بانک مرکزی مجوز دارند و طبق مقررات فعالیت می کنند ادامه داد: لیزینگ های غیر مجاز با مشارکت در پولشویی و کلاهبرداری به اعتماد عمومی نسبت به این صنعت لطمه وارد کرده اند.
وی تصریح کرد: لیزینگ های قانونی در فرایندی سخت و طاقت فرسا از بانک مرکزی مجوز اخذ می کنند و همه تغییرات و حسابرسی آنها باید با تایید بانک مرکزی باشد؛ اما لیزینگ های غیرمجاز بدون هیچ محدودیتی به فعالیت و اخذ پول از مردم اقدام می کنند و هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد.
سبزوی یادآور شد: برخی لیزینگ های غیرمجاز به ثبت نام خودرو و سایر تجهیزات اقدام کرده بودند اما پس از گران شدن خودرو و سایر کالاها از عمل به تعهدات خود خودداری کردند .
مدیرعامل لیزینگ کارآفرین در بخش دیگری از سخنان خود به نقش لیزینگ ها در بازار پول و سرمایه کشور اشاره کرد و گفت: ارزش بازار لیزینگ ها در بورس به حدود 25 هزار میلیارد تومان رسیده است که حدود 46 درصد از فعالیت آن در اختیار لیزینگ های بانکی است.
وی در ادامه با اشاره به مقررات بانک مرکزی جهت فعالیت لیزینگ های بانکی تصریح کرد: در اساسنامه های جدید لیزینگ های دارای مجوز از بانک مرکزی که توسط این بانک ابلاغ شده، محدودیت ها و فرصت هایی برای آنها تعیین شده است بر این اساس، لیزینگ ها می توانند در خرید و فروش اوراق بهادار اسلامی فعالیت داشته باشند. همچنین لیزینگ ها می توانند در فروش اقساطی و اجاره به شرط تملیک نیز مشارکت کنند .
مدیرعامل لیزینگ کارآفرین با توضیح امکان پرداخت سه درصد نرخ سود بیشتر از سوی لیزینگ ها نسبت به پرداخت سقف سود رسمی بانکها گفت: تنها تفاوت عملکرد بانک ها و لیزینگ های در جذب سپرده از سوی بانک ها است.
وی سپس به برنامه های شرکت متبوع خود اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای افزایش سرمایه، ورود به مناطق آزاد، اعطای تسهیلات در بخش کالاهای مصرفی با دوام از جمله برنامه های در دست اجراست.
سبزوی همچنین انجام اقدامات لازم جهت افزایش سرمایه لیزینگ از 400 میلیارد ریال به 1000 میلیارد ریال، انعقاد تفاهم نامه های همکاری در بخش خودرو نیمه سنگین و سنگین با شرکت ارین دیزل پایا (نماینده رسمی کامیونت های جک)، انعقاد تفاهم نامه ها همکاری در بخش خودرو سواری با شرکت های واردکننده و تامین کننده معتبر مشتمل بر شرکت جهان نوین اریا (نماینده رسمی خودروهای نیسان) شرکت آرین موتور پویا (نماینده رسمی خودروهای میتسوبیشی) و نمایندگان رسمی ایرتویا و انعقاد تفاهم نامه ها همکاری در بخش ماشین الات، تجهیزات و تاسیسات با شرکت ارین ماشین راهبرد (نماینده رسمی بیل های مکانیکی هیتاچی) را از جمله دستاوردهای شرکت لیزینگ بانک کارآفرین عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت لیزینگ کارآفرین در ادامه بااعلام تصمیم این شرکت برای ورود به بورس در سال جاری گفت: اصلاح و تدوین فرآیندها، آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرائی بصورت مداوم و متوازن و تدوین یا اصلاح روش های موجود متناسب با نیازهای لیزینگ و مشتریان، ایجاد امکان ثبت نام اینترنتی و پیگیری پرونده از طریق پورتال شرکت و ارتقای نرم افزارهای عملیاتی، از جمله دیگر برنامه های پیش روی لیزینک بانک کارآفرین است.
 

اسلامی: مسئولیت اجتماعی نباید با اعمال خیریه اشتباه گرفته شود

فرداد اسلامی رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: در جریان همکاری نزدیک با لیزینگ کارآفرین گواهینامه‌های بین‌المللی استاندارد به این شرکت واگذار شد و این اولین باری است که یک نهاد مالی چنین گواهینامه‌ای را اخذ می کند.
وی با اشاره به اینکه QS یکی از چندین شرکت برتر در زمینه صدور گواهینامه‌های استاندارد در دنیا است، اظهار کرد: تمام قوانینی که در دنیا تدوین می‌شود، بر پایه مدیریت ریسک است و گواهینا ایزو 31000 نیز صرفا برای مدیریت ریسک برای تمام سازمانها کاربرد دارد.
اسلامی ادامه داد: اگر قصد داریم روند کسب و کار را به خوبی طی کنیم باید اصول توسعه پایدار را به خوبی پیاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به مبحث مسئولیت اجتماعی سازمانها تاکید کرد: کسانی که در کنار کسب و کار به مسئولیت اجتماعی خود توجه می‌کنند می‌تواند در چرخه اقتصاد و فعالیت خود موفق باشند.
رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه افزود: مسئولیت اجتماعی نباید با اعمال خیریه اشتباه گرفته شود، مسئولیت اجتماعی بدین معناست که فعالیت هر سازمان باید به گونه ای مدیریت شود که کمترین چالش را برای محیط زیست داشته باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: در صنعت لیزینگ مسئولیت اجتماعی به شکل شفافیت خود را نشان می دهد به طوریکه چرخه اعطای پول باید شفاف و قانونمند باشد و نگرش افراد اصلاح شود تا بهره وری مناسبی رخ دهد    

فرداد اسلامی رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه

فرداد اسلامی رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه

 

فرداد اسلامی رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب