امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39291 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست حل بحران کاغذ برگزارشد؛

ترخیص فوری محموله‌های کاغذی در گمرک

خبرایران: نشست معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور حل بحران کاغذ برگزار و اعلام شد که کاغذ همچنان در لیست کالاهای اساسی باقی می‌ماند و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تخصیص داده می‌شود.
ترخیص فوری محموله‌های کاغذی در گمرک

به گزارش خبرایران، در نشستی که صبح امروز ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور حل بحران کاغذ برگزار شده بود، اعلام شد که کاغذ همچنان در لیست کالاهای اساسی باقی می‌ماند و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تخصیص داده می‌شود. یکی از تصمیمات مهم این جلسه ترخیص فوری محموله‌هایی است که در گمرک هستند.

مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه «شرق» که در این جلسه حضور داشت، درباره نتایج حاصل از برگزاری این جلسه به ایسنا توضیح داد: در این جلسه که با حضور آقای جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهوری)، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمد خدادی (معاون امور مطبوعاتی)، رئیس بانک مرکزی، نماینده وزارت سمت، نماینده برخی از رسانه‌ها و سندیکای ناشرین تشکیل شد، خوشبختانه توانستیم به نتایج خیلی خوبی برسیم.

او ادامه داد: یکی از تصمیمات مهمی که در این جلسه گرفته شد این بود که محموله‌هایی که در گمرک هستند به صورت فوری ترخیص شوند و در مدت دو هفته به رسانه‌هایی که در زمان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به خرید کاغذ و زینک اقدام کرده بودند، تعلق بگیرد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم گرفته شد که فعلاً و تا زمان رسیدن به یک شرایط مناسب، کاغذ در گروه کالاهای اساسی باقی بماند. به طور کلی تصمیماتی خوبی گرفته شد که ما به سهم خودمان از معاون اول رئیس‌جمهوری به خاطر تصمیماتی که گرفتند، تشکر می‌کنیم. امیدوارم التهابی که در حوزه مطبوعاتی وجود داشت فروکش کند و ما به سمت آرامش پیش برویم.

مدیر مسئول روزنامه «شرق» همچنین درباره تصمیم‌هایی که درباره توزیع کاغذ به رسانه‌ها اتخاذ شد، توضیح داد: آقای خدادی گفتند که در معاونت مطبوعاتی به دنبال راستی‌آزمایی هستند تا متوجه شوند که از میان رسانه‌های رسمی مکتوب، چه تعداد منتشر می‌شوند و چه تیراژهایی دارند. همچنین قرار شد که از این پس مساله کاغذ در حوزه معاونت فرهنگی و معاونت مطبوعاتی پیگیری شود و از رسانه‌های بخش خصوصی نیز نمایندگانی حضور داشته باشند.

علیرضا بختیاری مدیر مسؤول روزنامه «دنیای اقتصاد» _ نیز که از دیگر حاضران در این نشست بود، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: خروجی جلسه این شد که به طور کلی کاغذ مطبوعات و نشر که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن هست، در گروه اول کالاهای اساسی قرار بگیرد. همچنین معاونت فرهنگی و مطبوعاتی به نحوه توزیع و مصرف نظارت داشته باشد و نمایندگانی از رسانه‌های خصوصی نیز در جلسات حضور داشته باشند. امیدوارم این تسکینی در بازار کاغذ باشد و التهابات فروکش کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب