امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39352 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند:

مفهوم‌سازی آیات قرآن برای کودکان با تصویرسازی

خبرایران: آموزش و تحلیل مفهوم‌سازی‌های قرآنی کودکان براساس روانشناسی رشد، از برنامه‌هایی است که در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
مفهوم‌سازی آیات قرآن برای کودکان با تصویرسازی

به گزارش خبرایران ، از برنامه‌هایی که در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در مصلی تهران آغاز به کار کرده، برای کودکان در نظر گرفته شده «آموزش و تحلیل مفهوم‌سازی‌های قرآنی کودکان براساس روانشناسی رشد» با تاکید برتصویرسازی است.
 
در این برنامه‌ تلاش شده است تا مفاهیم اخلاقی که در قرآن غالبا در خلال داستان‌های قرآنی ارائه شده‌اند، به صورتی قابل فهم برای کودکان روایت شود و آیات با استفاده از تصویرسازی برای کودکان مفهوم‌سازی می‌شود.
 
براین اساس در این برنامه از کودکان خواسته می‌شود با راهنمایی کارشناس هنر، تصویری بر مبنای آنچه شنیده‌اند بر روی کاغذ و با استفاده از تکنیک مدادرنگی و کلاژ بسازند. سپس روانشناس رشد با کمک کارشناس قرآنی- روایی، تصویر خلق شده از سوی کودکان را برای والدین ومربیان آن‌ها تفسیر کرده و از این طریق ابعاد ذهنی و دغدغه‌های روحی و روانی کودک شرح و بازگویی خواهد شد.

در ادامه همراه با تحلیل‌های روانشناسی، راهکارها و الزاماتی جهت آموزش بهتر و دقیق‌تر آموزه‌های دینی و اخلاقی به اولیای مهدکودک‌ها عرضه می‌شود که هدف از آن شناخت چگونگی ارائه آموزه‌های دینی و اخلاقی بر پایه اسلوب‌های روانشناسی رشد و به دور از متون ناموثق و خرافه‌گرایی است.
 
این طرح با هدف ارایه آموزش‌های مورد نیاز درباره تربیت دینی کودکان به والدین و دست‌اندرکاران مهدهای کودک طراحی شده است و از 23 اردیبهشت تا 3 خرداد در مصلی امام خمینی (ره) روبه‌روی محراب، زیر شبستان بین ستون 43 و 45 برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب