امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39389 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تلفن داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟

خبرایران: تلفن داخلی یا سانترال دستگاهی مخابراتی است که مدیریت خطوط شهری مجموعه‌ها را ممکن می‌سازد. مرکز سانترال می‌تواند تعدادی خطوط شهری را در خود جمع‌آوری کند و تعداد داخلی بیشتری ارائه دهد. استفاده از این دستگاه علاوه بر اینکه می‌تواند تهیه خطوط شهری برای مجموعه‌ها را کاهش دهد، می‌تواند امکانات فوق‌العاده خوبی را فراهم کند.
تلفن داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام ایده‌آل گستر، اگر با امکانات دستگاه سانترال آشنا شوید متوجه می‌شوید عدم استفاده از دستگاه و سانترال می‌تواند باعث مختل شدن ارتباطات تلفنی هر مجموعه کوچک و بزرگی شود.

تصور کنید شرکتی قصد داشته باشد برای هر کارمند خود خطوط شهری مجزا اختصاص دهد. در درجه اول قوانینی وجود دارد که امکان خرید تعداد زیاد خطوط شهری برای یک مجموعه را محدود می‌کند. علاوه بر این تصور کنید اگر مشتری به دنبال شماره تلفن مجموعه باشد، با چندین شماره مختلف مواجه می‌شود که او را سردرگم و گیج خواهد کرد. در این صورت اگر شخصی به شماره دیگری از شرکت زنگ بزند که مورد نظر او نیست، کارمند موردنظر او باید به میزی که مشتری با تلفن آن تماس گرفته مراجعه کند و یا اینکه شخص پاسخگو شماره پرسنل موردنظر را اعلام کند تا فرد تماس‌گیرنده با خود او تماس بگیرد. همین مشکلات می‌تواند مشتری را خسته کند تا او با شرکت رقیب تماس بگیرد.

وجود دستگاه سانترال می‌تواند با وجود تعداد خطوط شهری محدود، تعداد داخلی بیشتری ارائه دهد تا دیگر نیاز نباشد هزینه‌های اضافی برای خرید خطوط شهری و پرداخت قبض‌های آن بکنید. علاوه بر این، دستگاه سانترال با استفاده از قابلیت دیزا می‌تواند هنگام تماس مشتری داخلی‌های مختلف را معرفی کند و عدد مربوط به آن‌ها را اعلام کند تا مشتری به‌راحتی و با فشردن کلیدهای روی تلفن خود بتواند به شخص موردنظر خود وصل شود. حتی یک گام فراتر از این، در صورتی که فرد شماره داخلی اشتباهی را بگیرد، می‌تواند از کارمند بخواهد او را به داخلی مورد نظر او مستقیماً وصل کند. سرعت در روند اتصال تماس کاربر به کارمند و داخلی مورد نظر باعث می‌شود تا خطوط یک شرکت مدت‌زمان کمتری اشغال باشد. همچنین می‌تواند تجربه تماسی راحت را به مشتری دهد تا به مجموعه شما اعتماد کند.

شما می‌توانید حتی به جای اختصاص خط شهری برای فکس، داخلی برای آن در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند به‌راحتی با فشردن کلی مربوط به آن، فکس را ارسال کنند. شاید بهتر باشد بدانید برای استفاده از دستگاه سانترال حتماً لازم نیست که از تلفن‌های مخصوص سانترال استفاده کنید. شما می‌توانید از تلفن بیسیم معمولی و تلفن‌های رومیزی نیز روی داخلی‌های آنالوگ دستگاه استفاده کنید.

وجود دستگاه سانترال می‌تواند هرج‌ومرج و شلوغی داخل شرکت را نیز کاهش دهد. کارمندان برای هماهنگی کارها می‌توانند از قابلیت تماس داخلی بین تلفن سانترال استفاده کنند تا احتیاجی به رفت‌وآمدهای بیش‌ازحد به اتاق‌ها و طبقات دیگر شرکت را نداشته باشند.

چه سانترالی برای کسب‌وکار ما مناسب است؟

انتخاب دستگاه سانترال به تعداد خطوط شهری و کارمندان وابسته به تلفن و همچنین امکانات موردنظر شما برمی‌گردد. برای این کار استانداردی وجود ندارد اما نسبت تعداد خط شهری به تعداد کاربر به‌طورمعمول برای هر سه کاربر یک خط شهری است.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید دستگاه سانترال با متخصصین این امر مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب متناسب با نیاز خودتان را تهیه کنید. معمولاً دستگاه‌های پرظرفیت را در ارگان‌ها و شرکت‌های بزرگ و دستگاه سانترال کم‌ظرفیت را در دفاتر و مجموعه‌های کوچک تا متوسط استفاده می‌کنند. طراحی دستگاه‌های سانترال به‌گونه‌ای است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای فعلی شما باشد و حتی گسترش، رشد و تغییر را هم پشتیبانی کند.

دستگاه‌های سانترال زیادی از برندهای مختلف در بازار جهانی و ایران وجود دارد، اما دستگاه‌های ساخت کمپانی پاناسونیک از پرفروش‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار است. پاناسونیک به‌روزترین فنّاوری‌ها را در دستگاه‌های خود به‌کاربرده و قابلیت‌های بسیار زیادی را در سانترال‌های خود تعبیه کرده است. سانترال پاناسونیک نسبت به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه دارد. برای خرید دستگاه سانترال پاناسونیک می‌توانید به نمایندگی پاناسونیک در ایران، شرکت ایده‌آل گستر مراجعه کنید. این شرکت علاوه بر فروش دستگاه‌های سانترال ارائه دهنده تجهیزات جانبی، تلفن‌های سانترال و خدمات مربوط به نصب و برنامه‌ریزی سانترال نیز است. 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب