امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39440 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ظريف در ديدار با نخست وزير ژاپن تاکید کرد؛

ایران آغاز کننده تشدید تنش در منطقه نخواهد بود / قاطعانه به هرگونه تهدید علیه امنیت ملی پاسخ خواهیم داد

خبرایران: نخست وزير ژاپن با تاکيد بر اهميت گسترش روابط دوستانه ميان دو کشور گفت: نقش و جايگاه ایران در ثبات و امنيت منطقه بسيار مهم و مثبت است.
ایران آغاز کننده تشدید تنش در منطقه نخواهد بود / قاطعانه به هرگونه تهدید علیه امنیت ملی پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرایران، شينزو آبه نخست وزير ژاپن در ديدار محمد جوادظريف وزیر امور خارجه کشورمان با تاکيد بر اهميت گسترش روابط دوستانه ميان دو کشور ، به برجام اشاره کرد و افزود: نقش و جايگاه ایران در ثبات و امنيت منطقه بسيار مهم و مثبت است. آقاي ظريف که براي پيگيري روابط دوجانبه به خصوص روابط بانکي به توکيو رفته است با همتاي ژاپني خود نيز درباره اوضاع منطقه ، اقدامات آمريکا و برجام گفتگو کرد.
تاکید آبه بر استمرار روابط دوستانه با ايران تاکید آبه بر استمرار روابط دوستانه با ايران تاکید آبه بر استمرار روابط دوستانه با ايران تاکید آبه بر استمرار روابط دوستانه با ايران تاکید آبه بر استمرار روابط دوستانه با ايران تاکید آبه بر استمرار روابط دوستانه با ايران تاکید آبه بر استمرار روابط دوستانه با ايران
تاکید ایران و ژاپن بر ضرورت حفظ برجام
به گزارش برگزاری کیودو؛ وزیران امور خارجه ایران و ژاپن روز پنج شنبه بر ضرورت حفظ توافق هسته ای سال 2015 به رغم خروج آمریکا از این توافقنامه تاکید کردند. ظريف همچنين با شينزو آبه نخست وزير ژاپن هم ديدار کرد.
تارو کانو وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود که به توکیو سفر کرده است اعلام کرد : لازم است توافق هسته ای ایران نه فقط به خاطر روابط دوجانبه بلکه به خاطر رژیم بین المللی منع اشاعه هسته ای و برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه حفظ شود.
تارو کانو خاطرنشان کرد : من از هیچ تلاشی برای کاستن از تنش ها و تلاش حل و فصل مسائل اصلی فروگذار نخواهم کرد.
وزیر خارجه ژاپن گفت: دولت ژاپن برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه, ایران را به خویشتن داری فرا می خواند.
ظریف هم در این دیدار گفت: امیدوار است ایران با همکاری ژاپن که روابط دیپلماتیک تاریخی 90 ساله با یکدیگر دارند از ایجاد بی ثباتی بیشتر در منطقه جلوگیری کنند.
ظریف ابراز امیدواری کرد ژاپن , متحد کلیدی آمریکا , به منظور حفظ این توافقنامه ارزشمند بین المللی تدابیر و اقدامات عملی اتخاذ کند. ژاپن و دیگر شرکای ایران برای حفظ توافقنامه بین المللی (برجام) اقدامات عملی به کار گیرند.
ظریف گفت: ایران آغاز کننده تشدید تنش نخواهد بود و قاطعانه به هرگونه تهدید علیه امنیت ملی اش پاسخ خواهد داد.
وزیر خارجه ایران افزود: ژاپن شریک اقتصادی مهم ایران باقی خواهد ماند. او ادامه فعالیت شرکت های ژاپنی را در ایران خواستار شد.
 ظریف پس از دیدار با کانو در گفتگو با خبرنگاران تشدید تنش ها کنونی را در منطقه غیر قابل قبول خواند و گفت جامعه بین المللی باید برای محافظت از توافق هسته ای در برابر آمریکا بایستد.
وی افزود: اگر جامعه بین المللی از منافع این توافق تاریخی بهره مند شده است، باید آماده باشد تا بر روی این توافق تاریخی سرمایه گذاری کند و مانع از اقدام آمریکا در اشاعه بی قانونی و نقض قوانین شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب