امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39553 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه فرابورس اعلام شد؛

جزییات عرضه اولیه سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران

خبرایران: جزییات عرضه اولیه ۴۰ میلیون سهم، معادل ۲۰ درصد سهام «دکپسول» که روز یکشنبه هفته آینده، در فرابورس انجام می‌شود به همراه آخرین وضعیت صورت‌های مالی این شرکت اعلام شد.
جزییات عرضه اولیه سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران

به گزارش خبرایران، در پنجاه و چهارمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس جزییات عرضه اولیه سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با حضور مدیران این شرکت تشریح شد و آخرین وضعیت صورت های مالی، سود، بازده و برنامه های آینده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

خرید مواد اولیه با ارز نیمایی

مدیرعامل شرکت ژلاتین کپسول ایران با اعلام این که بدهی ارزی این شرکت حدود ۲۰.۰۰۰ یورو است اعلام کرد: خرید مواد اولیه و مواد خام شرکت با ارز نیمایی صورت می گیرد که حدود ۲ میلیون یورو در سال می شود و برنامه داریم که ارز حاصل از بازگشت را به خرید تجهیزات و فناوری های مورد نیاز اختصاص بدهیم.

سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی

رامین رمضانی در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه با اعلام این که سرمایه ثبتی شرکت در سال ۷۵ رقم ۵۰۰ میلیون ریال بوده و در حال حاضر این رقم به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته، گفت:️ شرکت ژلاتین کپسول ایران در سال ۷۶ با ۶ خط تولید فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۸۲ این رقم را به ۸ خط تولید رساند. این شرکت با توسعه خطوط تولید هم‌اکنون دارای ۱۴ خط تولید است.

سهامدار عمده

این مقام اعلام کرد: داروسازی فارابی سهامدار عمده ژلاتین کپسول ایران با دارا بودن ۱۹۹ میلیون سهم معادل ۹۹.۹۹۵ درصد از سهام این شرکت است.

آخرین وضعیت صورت‌های مالی

مدیرعامل شرکت ژلاتین کپسول ایران در خصوص آخرین وضعیت صورت های مالی شرکت گفت: در پایان اسفند ماه ۹۷ دارایی جاری شرکت با ۱۹.۵ درصد افزایش، دارایی غیر جاری با ۱۹ درصد کاهش و در مجموع جمع دارایی ها با ۱۵.۶ درصد رشد همراه شده است.

وی در ادامه افزود: جمع حقوق صاحبان شرکت در این دوره مالی با ۱۵ درصد رشد، فروش و تولید ۱۲۰ درصد، سود ناویژه با ۶۱.۵ درصد افزایش، سود عملیاتی با ۹۸ درصد رشد، سود غیر عملیاتی با ۱۵۰ درصد افزایش و سود خالص در نهایت با ۱۱۹ درصد رشد در پایان دوره مالی سال گذشته مواجه شده است.

برنامه‌های پیش رو

رمضانی در این نشست خبری گفت: برنامه‌های پیش روی شرکت ژلاتین کپسول تبدیل شدن به فروشنده برتر خاورمیانه و جای‌گیری در میان ۱۰ شرکت برتر این صنعت در جهان است.

استراتژی‌ها

وی اعلام کرد: مواردی همچون شناسایی بازارهای جدید، انجام بازاریابی علمی و افزایش ظرفیت تولید و توسعه زیرساخت‌ها، خرید تکنولوژی های جدید و ایجاد طرح های توسعه ای جدید از جمله استراتژی‌های ژلاتین کپسول به شمار می‌رود.

ظرفیت اسمی تولید

رمضانی افزود: ظرفیت اسمی شرکت ژلاتین کپسول ایران در حال حاضر تولید ۶.۳ میلیارد کپسول در سال است که قابلیت افزایش به ۷.۵ میلیارد کپسول را داراست و این در حالی است که نیاز سالانه کشور ۵.۵ میلیارد کپسول است.

جزییات عرضه سهام

گفتنی است، از کل ۲۰۰ میلیون سهم، ۴۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد معاملاتی «دکپسول» در روز یک‌شنبه «۵ خرداد» به عنوان دومین عرضه اولیه امسال فرابورس روی میز فروش می رود.

محدوده قیمتی

این عرضه اولیه در محدوده قیمتی ۵۶۰ تا ۵۷۰ تومانی برای هر سهم این شرکت و با سهمیه ۲۰۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی انجام خواهد شد.

متعهد خرید

همچنین متعهد خرید سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران هم در این عرضه اولیه، شرکت سرمایه‌گذاری هامون شمال و کارگزاری صبا تامین با سقف تعهد خرید برای هر یک از این شرکت‌ها ۲۵ درصد سهام قابل عرضه و در مجموع ۵۰ درصد، در بازار دوم فرابورس ایران است.

عرضه‌های جدید تیپیکو

همچنین هنردوست مدیر پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) به عنوان نماینده سهامدار عمده شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در این نشست خبری اعلام کرد:️ شرکت تیپیکو در تلاش است در ۶ ماه نخست امسال هر ماه یک شرکت جدید در بازار سهام عرضه اولیه کند.

عرضه های صورت گرفته از ابتدای سال

گفتنی است، روز گذشته نیز تعداد ۵۲ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد با نماد معاملاتی «زشریف» به عنوان نخستین عرضه اولیه امسال فرابورس با کشف قیمت ۴۲۰۰ ریالی وارد فرابورس شد.

در همین حال، تعداد ۲ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با نماد معاملاتی "تاصیکو" در روز نهم اردیبهشت به عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بورس اوراق بهادار روی میز فروش رفته که در این عرضه اولیه هر سهم این شرکت ۲۲۰ تومان کشف قیمت شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب