امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39595 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مسیح کردستان در خیابانهای پایتخت

خبرایران: تبلیغات فرهنگی گرامیداشت یاد سردار شهید بروجردی، همزمان با سالروز این شهید در خیابان‌های پایتخت اکران شد.
مسیح کردستان در خیابانهای پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار محمد بروجردی در کردستان شهر حال و هوای رشادت و دلاوری این شهید بزرگوار را به خود گرفت.
شهید بروجردی فرمانده محبوب و شجاع جنگ تحمیلی در کردستان بود. او در یکی از روستاهای شهرستان بروجرد به دنیا آمد و پیش از انقلاب در عرصه‌های مختلف به فعالیت در مسیر مبارزه حق علیه باطل پرداخت. پس از انقلاب و در جنگ تحمیلی نیز با نبوغ خود به خصوص در منطقه کردستان نقش پر رنگی در پیشبرد اهداف انقلاب داشت و به همین مناسبت به او مسیح کردستان می گویند.
سازمان زیباسازی با اکران طرح‌هایی از تصاویر محمد بروجردی در سطح شهر تلاش نموده‌است یاد و خاطره دلاوری‌ و رشادت این شهید جلیل القدر را در خاطره‌ها زنده نگه دارد.
این فرمانده مبارز در اول خرداد سال 1362، وقتی برای پاک‌سازی مهاباد راهی آن جا شده‌بود، بر اثر انفجار مین در جاده مهاباد نقده به شهادت رسید.
مقام معظم رهبری در مورد شهید بروجردی فرموده‌اند: "شهید بروجردی هیچ‌گونه حرکتی که از آن حرکت آدم احساس کند که در آن کارشکنی یا مخالفتی است، انجام نمی‌داد و این علاقه من به این شهید عزیز را خیلی بیشتر کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب