امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39623 تاریخ انتشار: شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تغییر مالکیت یک میلیارد سهم در فرابورس

تغییر مالکیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۵ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال، نتیجه دادوستدهای صورت‌گرفته در ‏نخستین روز کاری هفته جاری در فرابورس بود.
تغییر مالکیت یک میلیارد سهم در فرابورس
به گزارش ‌خبرایران، در پی نقل‌وانتقال ۴۶۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر دو هزار میلیارد ریال در ‏بازارهای اول و دوم، بیش از یک‌سوم از حجم و ارزش کل دادوستدهای امروز چهارم خردادماه ۹۸ به این دو بازار اختصاص یافت. ‏

بر اساس این گزارش، معامله‌گران با جابه‌جایی ۸۱ میلیون سهم به ارزش ۱۴۱ میلیارد ریال در نماد «ذوب» و نقل‌وانتقال بیش از ۸ میلیون سهم به ارزش ۱۹۶ ‏میلیارد ریال در نماد «کرمان» موجب شدند این دو نماد به ترتیب رتبه نخست و دوم را به لحاظ بیشترین حجم و ارزش دادوستدی در ‏بازار سهام از آن خود کنند. ‏

در بین نمادهای فرابورسی نماد «دماوند» با ۷ واحد، بیشترین اهرم منفی را بر شاخص کل فرابورس بر ‏جای گذاشت و در سمت مقابل نمادهای «میدکو» و «مارون» جمعا ۹ واحد از آیفکس حمایت کردند و مانع از افت این نماگر ‏شدند. در نهایت شاخص کل در ارتفاع ۲۶۷۱ واحدی تثبیت شد.

بازار پایه

پیگیری دادوستدهای صورت‌گرفته در بازار پایه نشان می‌دهد که هر سه تابلو مبادلاتی این بازار در مجموع میزبان تغییر مالکیت ۸۲۰ ‏میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال بوده‌اند که بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلات این بازار مربوط به تابلو «پایه ب» ‏بوده است. ‏

از سوی دیگر معاملات اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی به دادوستد ۲۵ میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال انجامید که شامل معاملات اوراق بدهی، ETF و اوراق تسهیلات مسکن می‌شود.

توقف و بازگشایی‌ نمادها

نمادهای معاملاتی «دسانکو»، «خلیبل»، «غمینو»، «غشوکو» و «دقاضی» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه هفته جاری، در پایان معاملات امروز متوقف شدند. توقف نماد معاملاتی «بپاس» نیز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه ب برای شرکت بیمه پاسارگاد صورت گرفت.

در سمت مقابل نماد «مرجان» پس از برگزاری جلسه هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه و نماد «فکا» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.

همچنین امروز شاهد بازگشایی نماد «خکرمان» پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، نماد «چنوپا» به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، نماد «لازما» پس از ارائه موارد منجر به تعلیق در قالب افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه ب و نماد «حپارسا» پس از افشای اطلاعات با اهمیت و خروج از تعلیق بودیم.

علاوه بر این گشایش نمادها، نماد معاملاتی «ساذری» پس از ارائه توضیحات در خصوص عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی شش‌ماهه منتهی به پایان شهریور ۹۷ امروز بازگشایی شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب