امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39726 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست خبری ورزش کارگری اعزامی به بازیهای جهانی برگزار شد؛

رمضی: نخبه‌های ورزش کارگری به اسپانیا اعزام می شوند

نشست خبری کاروان اعزامی به بازی‌های جهانی ورزش کارگری برگزار شد.
رمضی: نخبه‌های ورزش کارگری به اسپانیا اعزام می شوند

به گزارش خبرایران، تیر ماه امسال کاروان ورزش کارگری ایران عازم بازی‌های جهانی ۲۰۱۹ در شهر تورتوسا اسپانیا می‌شود که نشست خبری این رویداد برگزار شد.

در ابتدا جواد رمضی ، رییس فدراسیون ورزش کارگری، اظهار کرد: جامعه کارگری ما نیاز به یکسری انگیزه‌ها و فاکتورهای انگیزشی دارد که رقابت‌های ورزشی از این جمله هستند. اعزام تیم‌های ملی کارگری به مسابقات جهانی یکی از انگیزه‌های مهم برای ورزش کردن کارگران است و زمانی می‌تواند این موضوع موثر واقع شود که این کار به صورت هدفمند منشا اثر باشد.

او با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون ورزش کارگری ، اظهار کرد: در تمام استان‌ها هیات فعال داریم و در کنار آن ۲۷ انجمن ورزشی تشکیل شده است. در گذشته نه چندان دور اعزام‌ها از طریق اخذ سهمیه از فدراسیون‌های تخصصی و مرجع انجام می‌شد که از سال ۹۱ با تاسیس فدراسیون ورزش کارگری این موضوع حل و فصل شد. اولین اعزام ما به مسابقات جهانی کارگری در خرداد ماه ۹۴ رخ داد که کاروان ۷۰ نفره ایران در هفت رشته به مسابقات ایتالیا رفت و با ۳۳ مدال در رده نهم بین ۳۱ کشور قرار گرفت. در خرداد ۹۶ نیز دومین کاروان ایران به مسابقات جهانی لتونی اعزام شد که در میان ۳۸ کشور ایران با ۱۳۶ ورزشکار و ۴۵ مدال رتبه نهمی را مجدداً تکرار کرد. امسال نیز ششمین دوره مسابقات جهانی کارگری در اسپانیا برگزار می‌شود که ایران برای سومین بار در این رویداد شرکت می‌کند و ما سعی کردیم اعزام به این رویداد را به سمتی ببریم که به توسعه و ترویج ورزش در بین کارگران منتج شود. به همین خاطر مسابقات قهرمانی کشور را پر رنگ کردیم و ورودی‌ها را نیز در رشته‌های رکوردی حذف کردیم تا تمام کارگران در مسابقات شرکت کنند و در نهایت چکیده و نخبه‌های مسابقه‌های کشوری به تیم ملی راه یابند.

رمضی افزود: در واقع ما روح آماتوری و سلامت محور را رعایت می‌کنیم و تیم‌های ملی بر اساس مسابقات انتخابی شکل گرفتند. نانوا، گلیم باف، کارگر شهرداری و مشاغل دیگر در تیم ملی نماینده داریم. کاروان ایران با ۱۳۹ نفر در ۹ رشته ورزشی به اسپانیا اعزام می‌شود که یازده تیم مردان و پنج تیم بانوان کاروان اعزامی را تشکیل می‌دهند. برای اولین بار در جودوی بانوان به مسابقات جهانی کارگری تیم اعزام می‌کنیم و برای اولین بار است که تیم شنای مردان در این مسابقات شرکت می‌کنند. در این دوره مشارکت ورزشکاران خانم بیشتر از قبل است.

او در ادامه به معرفی تیم‌های اعزامی پرداخت و افزود: ورزش کارگری حامیان خاص خودش را دارد. دکتر شریعتمداری، وزیر محترم کار در این شرایط اقتصادی خاص واقعاً حامی ما بودند و با همدلی که جناب صادقی فر، دکتر دادکان و حیدری داشتند کاروان را به شکل مطلوبی اعزام می‌کنیم. برای این مسابقات بانک رفاه کارگران از تیم‌های دوومیدانی و کاراته حمایت کرد. پتروشیمی جم به اعزام تیم شنا پرداخت و صندوق بازنشستگی فولاد از تیم جودو حمایت نمود. همچنین در تنیس روی میز مردان گروه پرهام و در تنیس روی میز زنان بانک توسعه تعاون با ما همکاری کردند و شهرداری مشهد نیز تیم والیبال ساحلی "ب" را به این مسابقات اعزام می‌کند. همچنین صندوق بازنشستگی کشوری به حمایت از کشتی فرنگی، کشتی ساحلی ،والیبال ساحلی "الف" و تیم پتانک "الف" پرداخت.

او در ادامه گفت‌: بر اساس بررسی‌هایی که داشتیم اگر اتفاقی رخ ندهد میزان مدال آوری کاروان ایران بیش از دوره قبل خواهد بود. درست است که نصف دوره تعداد قبل ورزش اعزام می‌کنیم اما در تمام رشته‌ها امید به مدال آوری داریم ضمن اینکه توسعه ورزش کارگری نیازمند حمایت رسانه‌ها است تا در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد و ورزش در بین جامعه کارگری رواج پیدا کند.

در ادامه این نشست حیدری ، مدیر کل امور ورزش وزارت کار، اظهار کرد: رویکرد ما نشاط و بهره وری نیروی کار است و از ورزش استفاده می‌کنیم تا جامعه کارگری پر نشاط و بهره ور داشته باشیم. مسابقاتی را در نظر گرفته‌ایم تا کارگران در آن شرکت کنند. البته درست است که وزارت ورزش و جوانان متولی اصلی ورزش کشور است اما ما به عنوان متولی صیانت از نیروی کار می‌خواهیم جامعه سالم و با نشاطی داشته باشیم. وزارت کار بیش از ۲۰۰ مجموعه ورزشی ساخته تا خانواده کارگر را به ورزش ترغیب کند که امیدواریم با حمایت رسانه‌ها و با توجه به ورزش کارگری، کارفرمایان متوجه اهمیت ورزش در کارخانجات شوند.

همچنین ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار در این نشست ، اظهار کرد: در تعاریف ما سبدی به نام "کیفیت زندگی کارگری" وجود دارد که مزد کارگر بخشی از این سبد است. یک بخش دیگر بحث آموزش است و بخش دیگر مربوط به بهداشت می‌شود که در سنوات گذشته با ایجاد "طرح تحول سلامت" اتفاقات خوبی رخ داد. بخش‌های دیگر این سبد حوزه فرهنگ و همچنین نشاط و شادابی هستند که بخشی از این شادابی از طریق ورزش حاصل می‌شود که می‌تواند حوزه‌های دیگر مانند سلامت و بهره وری را هم تحت تاثیر قرار دهد. اگر مزد یک کارگر کم باشد شاید او از بخش فرهنگ، ورزش و یا مسافرت خانواده‌اش بزند که ما باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی این موارد را تحت پوشش قرار دادیم. امسال رویدادهای مختلفی مانند مسابقات فوتبال فرزندان کارگران و همچنین تورهای مختلف برای نشاط کارگری را راه‌اندازی کرده‌ایم که جناب وزیر هم حمایت و تاکید زیادی بر روی این بخش داشتند.

او در ادامه به وجود شفافیت در این معاونت اشاره کرد و گفت‌: تقریباً تمام فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود تا شفافیت وجود داشته باشد که به زودی سامانه حوزه‌های گردشگری را هم با حضور وزیر کار رونمایی می‌کنیم. مجموعه‌های ورزشی را تا ۹۵ درصد تکمیل کرده‌ایم که می‌خواهیم آنها را به صورت شفاف به بخشهای مختلف واگذار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار در ادامه به نام کاروان اعزامی ایران به مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت‌: امسال سال "رونق تولید" است و تک تک افراد جامعه نسبت به این موضوع مسئولیت داریم بنابراین اسم این کاروان را "طلایه داران رونق تولید" گذاشته‌ایم. از اهالی قلم و رسانه نیز می‌خواهم در جهت بسط و توسعه کارگری فعالیت کنند و بارقه‌های ناامیدی را که برخی می‌خواهند به جامعه تزریق کنند را از بین ببرند.

همچنین محمد دادکان مشاور وزیر کار، در این نشست، اظهار کرد: امیدوارم که همه بتوانیم به قشر کارگر و ورزش کارگری کمک کنیم تا نوع فعالیت آنها افزایش پیدا کند. ارتباطی با فدراسیون جهانی کارگری گرفته ایم تا مسئولیت فوتبال در منطقه غرب آسیا را به فدراسیون ایران بدهد و امیدواریم اواخر شهریور ماه تیم فوتبال کارگری به مسابقات جهانی اعزام شود. هدف ما این است نه تنها فوتبال ، بلکه ورزش کارگری بتواند روند رو به رشد خود را بهتر کند.

در ادامه این نشست حمید حق بین، سرپرست تیم والیبال ساحلی ، اظهار کرد: در دو دوره قبل قهرمان و نایب قهرمان مسابقات کارگری شدیم و همیشه در فینال با روس‌ها جنگ داریم. آنها ژنتیکی قد بلند هستند و تیم قدرتمندی به شمار می‌روند، اما باید برای دفاع از حقانیتمان بجنگیم. امیدوارم با درایت وزارتخانه که بچه‌های کارگر ملی‌پوش شده‌اند بتوانیم نتیجه خوبی در این رقابت‌ها بگیریم ضمن این که تیم شهرداری مشهد که به مسابقات جهانی اعزام می‌شود تمام کارکنانش از پرسنل شهرداری هستند.

در ادامه خشنودی، رییس انجمن بولینگ، بیلیارد و بولس به اعزام تیم‌های "پتانک" در دو بخش مردان و زنان اشاره کرد و گفت‌: این ورزش بیشتر جنبه همگانی دارد و رده سنی در آن مطرح نیست و در یک مسابقه یک پیرمرد ۸۰ ساله با نوه ۱۸ ساله‌اش نیز می‌تواند مسابقه دهد.

همچنین مجید احتشام زاده، سرپرست تیم تنیس روی میز و معاون فنی کاروان اعزامی ، اظهار کرد: خانواده احتشام زاده ، "سرباز" است و باید دین خود را به مملکتش ادا کند و امروز نیز من برای ورزش کارگری مانند یک "سرباز" خدمت خواهم کرد. در دوره قبل مدال‌های زیادی در تنیس روی میز گرفتیم و در بخش خانم‌ها به مدال برنز دست یافتیم که امیدوارم در این دوره تکرار شود و یا رنگ بهتری داشته باشد. به عنوان بخش معاونت فنی فدراسیون نیز قول می‌دهم فقط ورزشکاران کارگر به مسابقات اعزام می‌شوند حتی در یک مورد در رشته شنا ورزشکار اعزامی چون مدارک کارگری نداشت با وجود این که در لیست مصاحبه سفارت نیز قرار گرفته بود از کاروان حذف شد و قول می‌دهم که همه ورزشکاران "کارگر" هستند و مدال‌های زیادی نیز به دست خواهیم آورد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب