امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40041 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا تحصیلی مطرح کرد؛

ماهانه 1000 سگ در سطح تهران توسط شهرداری جمع آوری می‌شوند / سگ‌های ولگرد پس از «پلاک‌کوبی» واگذار می‌شوند

حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران درباره با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب گفت: درحال حاضر ماهانه هزار سگ در سطح تهران جمع آوری می‌شوند که پس از پلاک‌کوبی و تایید دامپزشکان به عنوان سگ نگهبان، به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرند.
ماهانه 1000 سگ در سطح تهران توسط شهرداری جمع آوری می‌شوند / سگ‌های ولگرد پس از «پلاک‌کوبی» واگذار می‌شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، حمیدرضا تحصیلی در حاشیه بازدید خبرنگاران از نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد اظهارداشت: هم اکنون شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران طرحی را در ارتباط با جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بی صاحب در پایتخت آغاز کرده است.

تحصیلی تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب طی سال‌های گذشته در دستور کار شرکت ساماندهی قرار گرفته است، اما در ماه‌های اخیر و با توجه به گزارشاتی مبنی بر مشاهده سگ‌های ولگرد و هار، شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران فعالیت خود را در این حوزه افزایش داده است. بر همین اساس سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب از سطح شهر و حریم پایتخت جمع‌آوری و به این مرکز که در محدوده آرادکوه مستقر است منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری و نقاهتگاه سگ‌های ولگرد حدود ۵ سال پیثش در محدوده آرادکوه احداث شده است که این مرکز ظرفیت نگهداری و پذیرش ۴۰۰ قلاده سگ ولگرد را دارد و در واقع این سگ‌ها پس از قرنطینه و پلاک‌کوبی به سطح جنگل سرخه‌حصار، چیتگر و جنگل یاس رها می‌شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران عنوان داشت: در حال حاضر ماهانه یک هزار سگ ولگرد و بی‌صاحب در سطح شهر و از مناطقی، چون ۱۵، ۱۶ و ۱۷ جمع‌آوری و پس از پلاک‌کوبی در نقاهتگاه سگ‌ها و با تایید دامپزشکان این سگ‌ها در اختیار افرادی که نیاز به سگ نگهبان داشته باشند قرار داده می‌شوند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام سگ‌های نگهبان خبر داد و تاکید کرد: بزودی این سامانه و سایت راه‌اندازی می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت مشخصات خود اقدام به گرفتن سگ‌های نگهبان و بدون هزینه کنند. در حال حاضر ۲۷۰ قلاده سگ در نقاهتگاه آرادکوه پلاک‌کوبی شده‌اند که بزودی در سطح جنگل‌های اشاره شده رهاسازی می‌شوند.

تحصیلی با تاکید بر اینکه در فرآیند گرفتن سگ‌های بی‌صاحب و ولگرد از داروی بی‌هوشی استفاده می‌شود، گفت: برخلاف ادعای برخی مدعیان حمایت از حیوانات، به هیچ عنوان این سگ‌ها کشته نمی‌شوند. در حال حاضر تعدادی از حامیان حیوانات نیز با حضور در نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در فرآیند پلاک‌کوبی و همچنین قرنطینه آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به استفاده از این حیوان نجیب کرده و در این رابطه پولسازی می‌کنند و این در حالی است که حیواناتی که در اختیار این افراد است به هیچ عنوان پلاک‌کوبی نشده‌اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب