امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کی‌روش بعد از بازی با نیجریه؛

حالا نوبت آرژانتین است/ در بازی خیلی دویدم و خسته‌ام!/ ایرانی‌ها شایسته احترام هستند

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که از نتیجه دیدار با نیجریه راضی است و خوشحال است تیم ملی ایران همچنان در جام جهانی حضور دارد.
 حالا نوبت آرژانتین است/ در بازی خیلی دویدم و خسته‌ام!/ ایرانی‌ها شایسته احترام هستند

به گزارش خبر ایران، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی تیمش برابر نیجریه گفت: خیلی از نتیجه به دست آمده خوشحال هستم. لازم است کمی واقع‌گرایانه به این مساله نگاه کنیم. بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و خیلی خوب کار کردیم. برای توپ و فضا برنامه داشتیم و به خوبی جنگیدیم. تنها یک چیز در ذهن ما بود و به آن رسیدیم. به خاطر این عملکرد و این بازی باید بازیکنانم را تحسین کنم. آنها شایسته این هستند. چراکه زحمت زیادی کشیدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ماموریتی که در ذهن داشتید، دست پیدا کردید، گفت: نه، هدف ما مساوی نبود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن ابراز امیدواری از ادامه رقابت‌ها عنوان کرد: خوشحالیم که تیم را در جام جهانی نگه داشتیم. حالا نوبت آرژانتین است و همانطور که گفتم خوشبختانه تیم در جام حضور دارد و می‌توانیم به برنامه‌هایمان ادامه دهیم.

کی‌روش در نشست خبری گفت: من خیلی خسته‌ام. در بازی هم خیلی دویدم! همان طور که دیروز گفتم می‌دانستم که بازی سختی پیش رو داریم. اما من گفتم که می‌خواهیم شروع خوبی داشته باشیم. تیم ما با تمرکز و روحیه خوبی بازی کرد. توانستیم نیجریه را مهار کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان نیجریه با خودشان فکر می‌کردند که راه‌حل چیست و آن موقع زمانی بود که باید حمله می‌کردیم. آنها به خودشان می‌گفتند که بازی سختی است. مهم‌ترین مساله این بود که ایران دفاع خوبی کرد و بازی منطقی ارائه داد. من می‌خواهم بازیکنان خودم را تحسین کنم. آنها در ذهنشان این بود که به گل برسیم. هیچ یک از دو تیم شایسته برد نبودند. این امتیاز عادلانه بود.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که استراتژی تیم برای دو بازی که سخت‌تر است، چیست، گفت: من خوشحال خواهم شد که جواب این سوال را در نشست خبری بعدی بدهم. این قدر خسته هستم که فعلا اجازه بدهید از یک امتیاز لذت ببریم. باید بازیکنان دو تیم را تحسین کنم. وقتی بازیکنان با تعهد و علاقه بازی می‌کنند، گاهی اوقات تنش‌هایی به وجود می‌آید و این امری طبیعی بود که رخ داد. شما می‌خواستید 4،5 گل در بازی ببینید، اما من می خواستم تیمم امتیاز بگیرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف ایرانی‌ها نیجریه‌ای ها ناراحت بودند، عنوان کرد: این یک بازی فوتبال است. دیروز گفتم که ما از قاره‌ای آمدیم که امکاناتی که بقیه دارند را نداریم. ما ستاره‌های دنیا را نداریم. ما به خاطر تعهد و ذهنیت بازیکنان جشن می‌گیریم. آنها شایسته جشن و خوشحالی هستند. ما به دلیل محدودیت‌های اقتصادی نتوانتستیم بازی‌های دوستانه زیادی داشته باشیم.

کی‌روش در پاسخ به سوالی درباره استفاده از حقیقی و عملکرد قابل قبول او گفت: در شش ماه گذاشته مشکلاتی داشتیم و دیدیم بازیکنان جایگاه‌شان را از دست داده بودند. ما شرایط همه را بررسی کردیم. سبک و استیل او بهتر از بقیه بود. خوشحالم که خوب کار کرد. او از دسته دوم آمده و تنها دو سه بازی ملی داشته است.

خبرنگاری به باخت سنگین پرتغال اشاره کرد و به کی‌روش گفت: شما بعد از بازی امروز تنها پرتغالی خوشحال هستید، که کی‌روش گفت: اگر اجازه بدهید به احترام ایران و نیجریه درباره پرتغال حرفی نزنم. من مطمئن هستم پرتغالی‌ها به اندازه کافی تجربه دارند که بتوانند به اهداف‌شان برسند.

سرمربی تیم ملی درباره واکنش تماشاگران به عملکرد تیم ملی گفت: این معمول است که هواداران سروصدا به پا کنند. ما اینجا نیستیم که یک بازنده خوب باشیم. من متاسفم اگر کسی از تماشاگران ناراحت است. اما ما تلاش کردیم یک امتیاز را بگیریم.

خبرنگاری گفت: شما گفته بودید برای مردم ایران سورپرایز دارید و مردم با توجه به این حرف توقع بیشتری داشتند،‌ که کی‌روش پاسخ داد: بازی سختی برای هر دو تیم بود. دوباره می‌گویم که ما برای انجام یک بازی عالی نیست که می‌خواهیم شادی کنیم. ما فقط به کار خودمان می‌خواهیم جشن بگیریم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید ایران به احترامی که او پیش از بازی وعده‌اش را داده بود، دست پیدا کرده، گفت: طبیعتا ما همیشه بیشتر می‌خواهیم. دوست دارم همیشه بازی را ببرم و تیمم خوب بازی کند. آنچه مهم است این است که بتوانیم علاوه بر گل نخوردن به گل هم دست پیدا کنیم. اما همچنان که دیروز گفتم هواداران باید شرایط تیم ایران را درک کنند. ما بازیکنی نداریم که در رئال مادرید یا لیورپول بازی کند.خیلی از بازیکنان ما تجربه را ندارند. با توجه به این مسائل است که می‌گویم خوب بازی کردیم. خیلی از بازیکنان ما مشکل مالی دارند. ما جلوتر از کره‌جنوبی به جام جهانی صعود کردیم. در شرایطی که قبلا در آسیا پنجم بودیم. این دلیلی است بر این که می‌گویم ایرانی‌ها شایسته احترام هستند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب