امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40159 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شیب تند کاهش زیان بانک تجارت

خبرایران: حساب سود (زیان) انباشته (Retained Earnings) که سود (زیان) سنواتی نیز نامیده می‌شود از حساب‌های دائمی (ترازنامه‌ای) است که سمت چپ ترازنامه و زیر حقوق صاحبان سهام ثبت می‌شود.
شیب تند کاهش زیان بانک تجارت

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام بانک تجارت، این حساب هر سال روی هم انباشته می‌شود و به هیچ حسابی بسته نمی‌شود. مانده بدهکار آن نمایانگر زیان انباشته شده و مانده بستانکار این حساب نمایانگر سود انباشته شده شرکت است. این حساب در بانک تجارت ذیل نماد وتجارت در سازمان بورس اوراق بهادار چند سالی است که زیان را نشان می‌دهد.

بانک تجارت به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور پس از پایان سال ۱۳۹۴ که سود ۴ هزار و ۳۱۸ میلیون ریالی شناسایی کرد، در صورت‌های مالی خود در اسفند ماه ۱۳۹۵ از محدوده سودآوری خارج شده و با رشد منفی ۵۸ درصدی بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۹۰ میلیون ریال زیان انباشته را در حساب سود (زیان) انباشته خود ثبت کرد.

روند افزایشی زیان انباشته بانک تجارت در سال مالی منتهی به اسفند ۹۶ با ۳۵۲ درصد رشد منفی به بیشترین حد خود رسید. زیانی که بار سنگینی را بر دوش این مجموعه تحمیل کرده و سال مالی بسیار دشواری را برای این بانک در سال ۱۳۹۷ رقم زد.

اخیراً صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۷ بانک تجارت در سایت کدال منتشر شده است. نکته برجسته این گزارش، مهار دور از انتظار زیان انباشته این بانک است؛ به گونه‌ای که عملکرد مدیران و کارکنان این بانک رشد زیان انباشته ۳۵۲ درصدی را به ۵ درصد تقلیل داده است.

این بانک در صورت‌های مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۸ در بخش سایر برنامه‌های با اهمیت شرکت، موضوع بهبود فعالیت‌های کسب و کار بانکداری با هدف خروج از زیان انباشته را مطرح کرده که بر این اساس قرار است این آیتم ترازنامه‌ای بانک تجارت ابتدا به صفر رسیده و در سال‌های آتی و با تقسیم سود میان سهامداران به محدوده مثبت بازگردد.

بانک تجارت در مجمع عمومی فوق‌العاده اسفندماه ۹۷ در حضور اکثریت سهامداران، سرمایه خود را از ۴۵ هزار و هفتصد میلیارد ریال به ۲۲۳ هزار و نهصد و بیست و شش میلیارد ریال به میزان ۳۹۰ درصد افزایش داد و به این ترتیب به بزرگترین شرکت بورسی کشور تبدیل شد.

«وتجارت» نماد معاملاتی بانک تجارت در بازار بورس اوراق بهادار تهران پس از بازگشایی در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ تاکنون، بیش از ۱۷۴ درصد بازدهی داشته و در ماه‌های گذشته به عنوان یکی از پر معامله‌ترین و با ارزش‌ترین سهام‌ها از نظر نقدشوندگی و بازده شناخته شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب