امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40352 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی مقامات رسمی لندن؛

توقیف نفت‌کش انگلیسی در خلیج‌فارس تکذیب شد

در پی انتشار خبری مبنی بر توقیف یک فروند نفت‌کش انگلیس در خلیج‌فارس، مقامات این کشور این خبر را تکذیب کردند.
توقیف نفت‌کش انگلیسی در خلیج‌فارس تکذیب شد

به گزارش خبرایران از فاکس نیوز، به دنبال انتشار خبر توقیف یک نفت‌کش انگلیسی توسط ایران، مقامات رسمی لندن، این خبر را تکذیب کردند.

انگلیس اعلام کرده است که نفت‌کش «پسیفیک وئیجر» در خلیج‌فارس متوقف نشده و مشکلی متوجه آن نیست.

مقامات لندن اظهار کرده‌اند که این کشتی در سلامت و ایمنی کامل است و برای تنظیم زمان تخمینی ورودش به بندرگاهی در عربستان و به‌منظور تطبیق دادن مجوز الکترونیکی تردد خود به این کشور متوقف‌شده است.

پنجشنبه هفته گذشته نیروی دریایی سلطنتی مستقر در تنگه جبل‌الطارق یک فروند ابرنفتکش را به ظن حمل نفت خام به سوریه که ناقض قوانین تحریمی اتحادیه اروپا علیه این کشور است، توقیف کرد. در بیانیه‌ای که توسط مقامات این تنگه منتشر شد، ادعاشده بود که دلایل منطقی در خصوص اینکه این نفت‌کش در حال حمل نفت خام به مقصد پالایشگاه بانیاس سوریه بوده است، وجود دارد.

به گفته فابیان پیکاردو، رئیس منطقه جبل‌الطارق «این پالایشگاه به نهادی متعلق است که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه قرار دارد.» بر اساس داده‌های نرم‌افزار «آیکون»، نیروی دریایی انگلیس مدعی است که ابرنفتکش «گریس ۱» (Grace ۱) از مقصد ایران به سمت سوریه حرکت کرده است و چنانچه تأیید شود که محموله آن از ایران بارگیری شده، شامل تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران نیز می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب