امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40459 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر صالح آبادی درنشست خبری تشریح کرد؛

اختیارات شعب بانک توسعه صادرات ایران افزایش می یابد / بانک توسعه صادرات امسال توجه بیشتری به شرکت های دانش بنیان دارد / دستور پرداخت حواله ارزی در بانک توسعه صادرات انجام می شود/ اسکناس ارز صادرکنندگان را بدون محدودیت خریداری می کنیم

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس این بانک سیاست های بانک را در سال جاری برای حمایت و مراقبت از مشتریان در بخش های اعتباری و ارزی تشریح کرد.
اختیارات شعب بانک توسعه صادرات ایران افزایش می یابد / بانک توسعه صادرات امسال توجه بیشتری به شرکت های دانش بنیان دارد / دستور پرداخت حواله ارزی در بانک توسعه صادرات انجام می شود/ اسکناس ارز صادرکنندگان را بدون محدودیت خریداری می کنیم
به گزارش خبرایران، نشست خبری «بانک توسعه صادرات به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس این بانک » صبح امروز سه شنبه 18 تیرماه 1398 با حضور«دکتر علی صالح آبادی» مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران برگزار ودراین نشست خبری «دکتر علی صالح آبادی» مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران اظهارداشت: افزایش نیاز به نقدینگی بنگاه های صادراتی ناشی از جهش ارز طی سال گذشته، لزوم حمایت های اعتباری از صادرکنندگان را در شرایط فعلی روشن می کند لذا تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی صادراتی از اولویت های اساسی بانک توسعه صادرات ایران است.
علی صالح آبادی تاکید کرد: بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی ضامن تامین نیاز ارزی کشور است و بانک توسعه صادرات از همه امکانات و ساز و کارهای خود برای برگشت ارز صادراتی و رفع تعهد صادرکنندگان به سامانه نیما به کار بسته است.
صالح آبادی با بیان اینکه امسال نیز سیاست "اعطای تسهیلات با حداقل نرخ سود" را برای صادرکنندگان دنبال می کنیم افزود: بانک توسعه صادرات تسهیلات تلفیقی صندوق توسعه ملی و منابع بانک را با میانگین نرخ سود 14.5 درصد به صادرکنندگان ارائه می دهد؛ منابع بانک نیز با نرخ 18 درصد در اختیار مشتریان قرار دارد که صادرکنندگان نمونه با برخورداری از یک تا دو درصد سود می توانند این تسهیلات را با نرخ 17-16 درصد دریافت کنند.
 
وی گفت: خدمات بانک توسعه صادرات به مثابه "ابزاری مکمل" می تواند در کنار تسهیلات راهگشای صادرکنندگان در امر صادرات باشد؛ همچنان که اعتبار اسنادی داخلی نقش مکمل تسهیلات را برای تولید کنندگان صادرات محور و صادرکنندگان ایفا می کند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران تمرکززدایی در تصمیم گیری های اعتباری را از دیگر برنامه های بانک در سال جاری است؛ تصمیم داریم در راستای تسهیل فرایند اعطای تسهیلات، اختیارات شعب بانک توسعه صادرات ایران را افزایش دهیم.وی در ادامه گفت: حمایت از صادرات غیر نفتی منحصر به صادرات کالا و خدمات نیست، بانک در کنار حمایت از شرکت های کوچک و متوسط، با تشکیل کمیته ای خاص، "شرکت های دانش بنیان" را حمایت می کند. به این منظور بعضی از شعب بانک توسعه صادرات ایران به طور ویژه به این شرکت ها خدمات ارائه می کنند؛ سال گذشته بالغ بر 1514 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان اعطا شده که نسبت به سال قبل آن از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
صالح آبادی توجه به بنگاه های کوچک و متوسط را از برنامه های کلیدی بانک توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: در سال 97 بالغ بر 7493 میلیارد ریال تسهیلات، به شرکت های کوچک و متوسط که در زنجیره تولید صادراتی قرار دارند پرداخت شده است که در مقایسه با سال 96 از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.
وی افزود: شرکت های صادراتی 51403 میلیارد ریال تسهیلات از بانک دریافت کرده اند که نسبت به سال 96، به میزان 13 درصد رشد داشته است.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات میزان تسهیلات ارزی اعطایی را 343 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: به دلیل نوسانات ارزی، استقبال مشتریان از تسهیلات ارزی به نسبت تسهیلات ریالی کمتر بوده است. بنابراین به دلیل فشار ناشی از جهش ارزی بر صادرکنندگان، بنا داریم حجم تسهیلات ریالی خود را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع ارسال حوالجات ارزی مشتریان در شرایط تحریم، بانک توسعه صادرات ساز و کار مطلوبی را در این بخش فراهم کرده و علی رغم همه محدودیت های موجود، حوالجات مشتریان را به شکل مناسبی انجام می دهد

صالح آبادی از امکان خرید نامحدود ارز صادراتی صادرکنندگان به شکل اسکناس توسط صرافی توسعه صادرات را از دیگر امکاناتی عنوان کرد که صرافی این بانک در اختیار مشتریان خود قرار می دهد وی گفت: از آنجاییکه بر اساس مقررات بانک مرکزی مصرف اسکناس محدودیت دارد، صرافی توسعه صادرات به عنوان صرافی معتمد بانک مرکزی این اختیار را دارد که ارز اسکناس صادرکنندگان را به هر میزان، دریافت و ما به ازای ریالی آن را در همان روز به نرخ بازار آزاد پرداخت کند.
علی صالح آبادی تسهیل مبادلات مالی صادرکنندگان در کشورهای همسایه، به عنوان مقاصد صادراتی مهم کشور از دیگر برنامه های مهم بانک مطرح کرد و گفت: بانک از ساز و کار مختلف برای این منظور استفاده می کند و آماده رفع مشکلات صادرکنندگان از طریق صرافی توسعه صادرات است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با ذکر این خبر که بانک توسعه صادرات از سال 94 تاکنون حتی یک روز اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته، گفت: خوشبختانه ما در این مدت یک روز هم از بازار بین بانکی سپرده گیر نبوده ایم.
به گفته صالح آبادی صادرکنندگان طی تحریم های گذشته، مسیر خود را برای تداوم صادرات پیدا کرده اند و بانک توسعه صادرات با خدماتی چون خرید دین، همکاری در حوزه تسهیلات غیرجاری به میزان تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان مواد اولیه، ارائه اعتبار اسنادی داخلی، صدور ضمانت نامه و حوالجات به تسهیل روند صادرات غیرنفتی کشور کمک می کند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به راه اندازی سرویس جدید «بانکداری باز» اشاره کرد و گفت: این بانک، دسترسی به سامانه های بانکی که در اختیار شعب است را برای مشتریانی که روزانه از خدمات بانک زیاد استفاده می کنند فراهم کرده است. بنابراین دفتر شرکت شعبه ای از بانک توسعه صادرات می شود.
وی در خصوص بازار متشکل ارزی تصریح کرد: ارز با مکانیزم عرضه و تقاضا در یک فضای شفاف معامله می شود و در راه اندازی فاز اول بحث اسکناس مطرح است که با راه اندازی بازار متشکل ارزی، بانک توسعه صادرات و شرکت صرافی توسعه صادرات بازیگران اصلی و فعال این بازار خواهد بود. وی راه اندازی و فعال شدن این بازار را باعث تعادل بخشی و آرامش دهنده بازار ارز دانست. دکتر صالح آبادی گفت: این بازار صرفا برای بازیگران بزرگ شامل بانک ها و صرافیها است و مشتریان مثل گذشته از خدمات صرافی ها استفاده می کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب