امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4063 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اکنش روزنامه کیهان به خبر اهدای نشان «شوالیه» به استاد موسیقی ایرانی

حمله شریعتمداری به «شجریان»: فتنه گر وطن فروش!

محمدرضا.ش این نامی اختصاری است که روزنامه "کیهان" برای حمله به محمد رضا شجریان برگزیده است. بهانه حمله هم نشان "شوالیه" است؛ اهدای عالی ترین نشان فرهنگی کشور فرانسه به استاد موسیقی ایرانی.
حمله شریعتمداری به «شجریان»: فتنه گر وطن فروش!

 

خبر ایران: روز گذشته رسانه ها خبر دادند وزارت فرهنگ فرانسه قرار است نشان شوالیه را به پاس "یک عمر خدمات و تلاش‌های محمدرضا شجریان در راستای موسیقی ایرانی" به این خوانده نامدار موسیقی ایران اهدا کندبازتاب گسترده این خبر در رسانه ها اما به مذاق روزنامه کیهان خوش نیامد. این روزنامه در ستون خبر ویژه خود این بار تیغ حملات خود را به سوی شجریان گرفت و اتهام های مختلفی را نثار او کرد.

این گزارش حاکیست، در ستون "خبر ویژه" کیهان مطلبی تحت عنوان "ذوق‌زدگی مدعیان اصلاحات از دریافت جایزه وطن‌فروشی" منتشر شده است. نویسنده کیهان در این مطلب می نویسد: در بحبوحه فتنه 88 و زمانی که دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، با ادعای مضحک تقلب، کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی بسته بودند، «محمد رضا.ش» خواننده فتنه‌گر، در حالی که کسب شهرت، ثروت و موقعیت هنری خود را مدیون انقلاب اسلامی بود، در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما، رسانه ملی را از پخش آثارش منع کرد. وی پس از این اقدام عجیب، به گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی پرداخت و ادعاهای پوچ دشمنان ملت ایران را تکرار کرد."در ادامه این مطلب نویسنده ضمن متهم کردن شجریان به وطن فروشی می نویسد:"این خواننده فتنه‌گر در ادامه اقدامات وطن‌فروشانه خود، به لندن سفر کرد و به دیدار مدیران و مجریان شبکه بی‌بی‌سی فارسی رفت. در این دیدار، علی.ه (خبرنگار مخصوص بی‌بی‌سی فارسی در امور حمایت از فرقه ضاله بهاییت) و ف.آ (خواننده مبتذل در رژیم پهلوی و از فعالین فتنه 88) نیز حضور داشتند. وی در سفر به آمریکا نیز به دیدار هوشنگ سیحون، معمار عضو فرقه ضاله بهاییت و از نزدیکان دربار رژیم پهلوی رفت." نویسنده کیهان اهدای این جایزه را در راستای "جنگ نرم" فرانسه علیه ایران می داند و می نویسد:  "دولت فرانسه در راستای جنگ نرم کشورهای غربی و با پوشش جایزه فرهنگی و هنری، هر از چند گاهی نشان شوالیه را به فعالین "ناتوی فرهنگی" اعطا می‌کند. شوالیه‌های تمپلر یا معبد، کسانی بودند که در جنگ‌های صلیبی ده‌ها هزار مسلمان را تکه‌تکه کردند و از دست، پا، سر و بدنشان کوه‌هایی ساختند و در بیت‌المقدس سیلاب خون راه انداختند."این روزنامه در ادامه با کنایه دریافت کنندگان این جایزه را افرادی میداند که در صدد قلع و قمع کردن فرهنگ ایران هستند و می نویسد: "افرادی که این نشان را می‌گیرند نیز با ایفای نقشی مشابه همان شوالیه‌ها تقدیر می‌شوند! البته در قلع و قمع کردن فرهنگ اسلامی ایرانی مردمان این سرزمین."کیهان در ادامه با ارائه سابقه ای از دریافت کنندگان نشان لژیون دونور یا همان شوالیه می نویسد: "لازم به ذکر است که «شیرین عبادی» (شخصی که صهیونیست‌ها وی را بانوی صلح ایران! نامیده‌اند و فقط در یک مورد وطن‌فروشی، 15 هزار یورو از دولت فرانسه دریافت کرده است)، «محسن مخملباف» (این کارگردان، چند سالی است که در خارج از کشور به ساخت فیلم‌هایی با سفارش جشنواره‌های غربی با درونمایه پورنوگرافیک و سیاه‌نمایی بر ضد ایران مشغول می‌باشد. مخملباف در تازه‌ترین فیلم خود با عنوان باغبان به تبلیغ مستقیم فرقه ضاله بهاییت پرداخته است. این کارگردان، در فتنه 88 نیز به فعالیت گسترده علیه ملت ایران پرداخت و سرسپردگی خود به رژیم غاصب صهیونیستی را با شرکت در جشنواره اورشلیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ثابت کرد)، «یدالله رویایی» (شاعر هتاک که در جریان فتنه سال 88 از خارج کشور آشوب‌طلبان را حمایت می‌کرد که این حمایت‌ها همواره همراه با فحاشی علیه مقدسات اسلامی بود. وی همچنین چندین بیانیه علیه نظام اسلامی امضاء کرده است) و «عباس کیارستمی» (کارگردان ایرانی که در مصاحبه با خبرنگار ایتالیایی که از او پرسیده بود آیا مذهبی است؟ گفته بود: بله به شیوه خودم، اما هم گوشت خوک می‌خورم و هم شراب) برخی دیگر از دریافت‌کنندگان نشان شوالیه فرانسه می‌باشند."

کیهان هم چنین رسانه هایی که خبر دریافت این جایزه از سوی محمد رضا شجریان را بازتاب داده اند را متهم به "ذوق زدگی" می کند و می نویسد:" روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی، در عین حال که با ذوق‌زدگی به بزرگنمایی این خواننده فتنه‌گر در رأس اخبار خود پرداختند، به هیچ عنوان به اسامی دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه اشاره‌ای نکردند."این در حالی است که کیهان خود با انتخاب گزینشی دریافت کنندگان این نشان جهت اثبات ادعای خود برخی نام های دیگر را سانسور می کندچهره هایی مانند لیلا حاتمی، پروفسور محمود حسابی،  دکتر جلال ستاری، اسطوره شناس نامدار ایرانی و شهرام ناظری خواننده مشهور ایران. به گزارش تدبیر، سبک روزنامه کیهان در حمله و تخریب چهره های سیاسی و فرهنگی و اتهام هایی که به مخالفان رویکرد سیاسی خود وارد می کند مشخص است. سبکی که تبیین آن را می توان در یک جوابیه به "کیهان" دریافت.چند روز پیش محمد مطهری، فرزند شهید مطهری در واکنش به انتشار مطلبی تحت عنوان «دعوت از آمریکایی همجنس باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!» خطاب به محمد شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: "برای من قابل درک نیست که چرا کیهان تا کسانی را جاسوس و همجنس‌باز و مزدور و ساده‌لوح و ... ننامد روزش شب نمی‌شود."

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب