امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40654 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر صمت ؛

روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان‌ها محورها و اهداف طرح تاپ را به درستی معرفی کنند

خبرایران: وزیر صمت تغییر رویکرد به سمت نوآوری را یک ضرورت غیرقابل انکار در مسیر توسعه صنعتی کشور توصیف کرد.
روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان‌ها محورها و اهداف طرح تاپ را به درستی معرفی کنند
به گزارش خبرایران؛​ رضا رحمانی در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه با رویکرد توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان گفت: سهم صادرات محصولات دانش بنیان از صادرات کشور در حد قابل قبولی نیست و لازم است در تولید صادراتی کالاهای دانش بنیان، برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، شرکت‌های دانش بنیان و هایتک در اولویت قرار گیرند، گفت: برای تحقق همکاری‌های مشترک میان مراکز علمی و دانشگاهی با بخش‌های مختلف صنعتی کشور، باید انگیزه‌های لازم ایجاد کنیم.

وزیر صمت با اشاره به رونمایی طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در ۸ استان کشور افزود: روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان‌ها وظیفه دارند محورها و اهداف طرح تاپ را به درستی برای واحدهای صنعتی خود تبیین و معرفی کنند.

رحمانی اضافه کرد: نحوه مشارکت و همکاری‌های دانشگاه با بخش‌های مختلف صنعت باید از طریق سازمان‌های استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سهل‌ترین روش‌های ممکن میسر شود. وی تاکید کرد: ارکان برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همه برنامه‌های توسعه فناوری خود از نظرات و دیدگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی مرتبط بهره‌مند شوند.

رحمانی گفت: در نوع همکاری‌های صنعت با دانشگاه باید استمرار و مداومت وجود داشته باشد به نوعی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در رویکرد موجود باید بتوانیم مشارکت حداکثری واحدهای صنعتی، تشکل‌های مرتبط با حوزه صنعت و مراکز دانشگاهی را جلب کنیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب