امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40678 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین زمان درنشست خبری اعلام کرد؛

وامدارهیچ دسته وحزبی نیستم/ به زورنمی‌توانم مردم را واداربه شنیدن موسیقی‌ام کنم/ خودم رابه هیچ وجه مطابق باموسیقی امروزپاپ ایران تغییرنمی دهم/ تا امروز مجوزهای قانونی رادرخصوص با کنسرت دریافت شده/ پس از دهه 70 موسیقی بیشتر تجارت شد

حسین زمان خواننده پای دهه 70 کشورمان گفت: متاسفانه پس از دهه 70 فضا عوض شد و موسیقی دست کسانی افتاد که بیشتر فکر تجارت موسیقی بودند تا کیفیت آن و امروز این رویه ادامه دارد.
وامدارهیچ دسته وحزبی نیستم/ به زورنمی‌توانم مردم را واداربه شنیدن موسیقی‌ام کنم/ خودم رابه هیچ وجه مطابق باموسیقی امروزپاپ ایران تغییرنمی دهم/ تا امروز مجوزهای قانونی رادرخصوص با کنسرت دریافت شده/ پس از دهه 70 موسیقی بیشتر تجارت شد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «کنسرت حسین زمان» صبح امروز دوشنبه ۲۴ تیر1398 با حضور «حسین زمان» خواننده کنسرت ،«صابر جعفری» رهبر ارکستر ، «پوریا مطلبی» تهیه کننده کنسرت و اصحاب رسانه در سالن تشریفات مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار ودراین نشست خبری «حسین زمان»خواننده کشورمان درخصوص جزییات حضورش بر روی صحنه موسیقی بعد از ۱۷ سال دوری اش اظهارداشت: اینکه چرا من نتوانستم ۱۷ سال فعالیت داشته باشم هنوز برایم دلیل دقیق و واضحی ندارد. گرچه من همیشه پیگیر این ماجرا بوده‌ام اما همواره مسئولان ارشاد به من می‌گفتند که به آن‌ها دستور داده شده که بنده فعالیتی نداشته باشم.

این خواننده پاپ کشورمان تصریح کرد:از آنجا که من درردیف هنرمندانی بودیم که به نوعی موسیقی پاپ در کشور بعد از انقلاب را زنده کردیم همواره پیگیر فعالیت‌هایم بودم تا به من مجوز بدهند و خوشبختانه تقریباً 5/1 پیش، علی ترابی مدیر کل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد از من دعوت و درخواست کرد تا دوباره در عرصه موسیقی فعالیت کنم.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری کنسرت حرف و حدیث‌هایی تکرار شد اما من ساکت نشستم تا اینکه در زمان مسئولیت آقای الهیاری به من اعلام شد که می‌توانم کنسرت برگزار کنم. خوشبختانه من تا امروز مجوزهای قانونی را درخصوص با کنسرت دریافت کرده‌ام و امیدوارم تا روز برگزاری کنسرت مشکلی به وجود نیاید.

زمان درادامه این نشست خبری ابرازداشت: من تلاش می کنم که وظیفه‌ام را برای ارائه موسیقی مناسب در حوزه پاپ انجام دهم ، چراکه من و امثال من از همان زمان اعتقاد داشتیم که موسیقی پاپ نیازجامعه است و نمی‌توان مردم را از این نوع موسیقی محروم کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه پس از دهه 70 فضا عوض شد و موسیقی دست کسانی افتاد که بیشتر فکر تجارت موسیقی بودند تا کیفیت آن و امروز این رویه ادامه داشته است.

خواننده آلبوم مشق عشق عنوان داشت: متاسفانه سیاست‌های صداوسیما در حوزه موسیقی پاپ اصلا مناسب نیست ومن تلاشم را می‌کنم تا موسیقی خوبی را به مخاطب نمایش بدهم و می‌خواهم بگویم که موسیقی پاپ می‌تواند با استانداردهای هنری خودش وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر مردم دوست داشته باشند کارم را ادامه می‌دهم اما اگر مردم دوست نداشته باشند قطعاً من هم می‌روم گوشه‌ای می‌نشینم تا وقتی دوباره فضای کار مهیا شود و دوباره به صحنه بازگردم. چرا که معتقدم به زور نمی‌توان مردم را وادار به شنیدن موسیقی‌ کرد و فقط تلاش می‌کنم موسیقی خوبی را ارائه دهم که مردم راضی باشند وبه هیچ وجه خودم را مطابق با آنچه در موسیقی پاپ ایران می‌گذرد، تغییر نمی دهم.

این خواننده درخصوص نحوه حضورش در صداوسیما در دور جدید فعالیت‌های خود هم خاطرنشان کرد:  در سازمان صداوسیما از همان گذشته این انگیزه وجود داشت که کارهای من را پخش نکند، اما الان به فرض محال هم اگر بخواهند که در شبکه‌های مختلف صداوسیما حضور پیدا کنم این کار را انجام نمی دهم

وی تصریح کرد: وامدار هیچ دسته و حزبی نیستم و همیشه مبتنی بر اندیشه‌هایی که داشتم مواضعی گرفتم. هر هنرمندی به واسطه اظهارنظر اجتماعی خود مواضعی نشان می‌دهد که سیاسی نیست. من هیچ وقت نخواستم وابستگی سیاسی داشته باشم. البته نه اینکه تفکرات سیاسی نداشته باشم اما اهل سیاسی کاری نیستم و اگر بودم قطعاً می‌توانستم بهترین بهره‌برداری‌ها از موقعیت خودم داشته باشم.

زمان درخصوص ارتباط بین حضوراش در کنسرت سوم مرداد ۱۳۹۸ و انتخابات اسفند مجلس شورای اسلامی تهران هم ابرازداشت: قطعاً اگر از اسم من برای کارهای انتخاباتی استفاده شود، قطعاً واکنش نشان می‌دهم.

وی ادامه داد:بدانید هیچ‌کدام ازاحزاب سیاسی از سال ۷۶ به این طرف هیچ گام مثبتی برای من انجام ندادند و وام‌دار هیچکس نیستم و شما مطمئن باشید اگر بخواهند از اسم من استفاده کنند واکنش نشان می‌دهم.

خواننده آلبوم قرار عاشقی در مورد حضوراش بعداز 17 سال برروی صحنه هم تاکید کرد: من اوایل سال 1357 از ایران رفتم و در آمریکا هم خیلی اوضاع خوبی در کالج محل تحصیلم داشتم اما جنگ که شد به ایران برگشتم و در این دوران همواره در جبهه‌ها حضور داشتم.

وی با اشاره به اینکه هیچ جا وطن نمی‌شود، اضافه کرد: من هیچ وقت حاضر نیستم ایران را ترک کنم کما اینکه در این مدتی که فعالیتی نداشتم، پیشنهادات بسیار خوبی برای مهاجرت داشتم اما عشق به ایران در خون است و علیرغم اینکه موقعیت این را نداشتم هیچ گاه دست به چنین کاری نزدم .

بنابراین گزارش؛ کنسرت حسین زمان روز پنجشنبه 3 مرداد به تهیه کنندگی موسسه نوای باران در مرکزهمایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب