امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40680 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان حمل و نقل و ترافیک تهران و صندوق کارآفرینی و امید؛

پورسیدی: هدف ماتوسعه ونوسازی حمل‌ونقل عمومی، خرید موتوربرقی، نصب فیلتر دوده برای ناوگان دیزلی شهر و توسعه دوچرخه‌سواری است/ نوراله‌زاده: تسهیلات تنها به فعالان حوزه حمل و نقل عمومی از جمله خرید اتوبوس، تاکسی، موتور‌های برقی و دوچرخه ارائه می شود

تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای شهر تهران میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و صندوق کارآفرینی و امید به امضاء رسید.
پورسیدی: هدف ماتوسعه ونوسازی حمل‌ونقل عمومی، خرید موتوربرقی، نصب فیلتر دوده برای ناوگان دیزلی شهر و توسعه دوچرخه‌سواری است/ نوراله‌زاده: تسهیلات تنها به فعالان حوزه حمل و نقل عمومی از جمله خرید اتوبوس، تاکسی، موتور‌های برقی و دوچرخه ارائه می شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم امضاء «تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای شهر تهران» بعدازظهر امروز دوشنبه 24 تیرماه 1398 با حضور« محسن پورسیدآقایی» معاون شهردار تهران و رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، «اصغر نوراله‌زاده » مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی صندوق کارآفرینی و امید برگزار ودراین مراسم «محسن پورسیدآقایی» رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهارداشت: هدف ما از این تفاهم‌نامه توسعه و نوسازی حمل‌ونقل عمومی، خرید موتوربرقی، نصب فیلتر دوده برای ناوگان دیزلی شهر و توسعه دوچرخه‌سواری است.

معاون شهردار تهران ابرازداشت: براساس این تفاهم‌نامه، 12500 میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه خواهد شد و کمبود منابع مالی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی توسعه و نوسازی حمل‌ونقل عمومی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف رونق تولید قرار خواهد گرفت و پیش‌بینی می‌شود با احتساب آورده سرمایه‌گذاران در سال جاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در توسعه حمل و نقل عمومی را شاهد باشیم.

پورسیدآقایی تصریح کرد: منابعی که شهرداری تهران در صندوق کارآفرینی امید سپرده گذاری می‌کند، حاصل طرح ترافیک است و شهرداری تهران متعهد شده است ۲۶۵ میلیارد تومان از درآمد طرح ترافیک را در این صندوق سپرده‌گذاری کند .

وی درپایان سخنان خودگفت: ۲۴۰ میلیارد تومان نیز از منابع مالی دولت که از محل تبصره ۱۸ دنبال کرده‌ایم در این صندوق سپرده گذاری خواهد شد و در سه ماه نخست سال جاری ۲۴ میلیارد تومان از طرح ترافیک درامد داشتیم که در این صندوق سپرده گذاری خواهد شد.

 

نوراله‌زاده: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، ضروری است نگاه ما به سمت تولید داخلی باشد

اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امیدنیز درجلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری توسعه حمل ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای تهران اظهارداشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، ضروری است نگاه ما به سمت تولید داخلی باشدو آن را رونق دهیم .

وی تاکید کرد: صنعت حمل و نقل عمومی هم با زنجیره زیادی از صنایع مرتبط است که با این تفاهم نامه می‌توانیم اشتغال زیادی ایجاد کنیم و طرح نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جدا از جنبه‌های اجتماعی که برای شهرداری دارد برای ما از نظر اقتصادی و اشتغال زایی قابل توجه است.

نوراله زاده درخصوص تسهیلاتی که به افراد و شرکت‌های خصوصی در این تفاهم نامه داده می‌شود، هم تصریح کرد: نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد خواهد بود و وام‌ها در اقساط ۶۰ تا ۸۰ ماهه پرداخت می‌شود و روز‌های آینده روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز خواهد شد.

وی افزود: سازوکار‌هایی نیز در صندوق در نظر گرفته شده که تسهیلات تنها به فعالان حوزه حمل و نقل عمومی از جمله خرید اتوبوس، تاکسی، موتور‌های برقی و دوچرخه ارائه شود.

بنابراین گزارش،براساس تفاهم نامه همکاری میان معاون شهردار تهران و صندوق کارآفرینی امید هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت قرار می‌گیرد.  این تفاهم نامه میان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به مدت یکسال به امضا رسید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب