امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40700 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بیمه کارآفرین:

صدور بیمه‌نامه ثالث برای خودروهای صفر کیلومتر سایپا متوقف نیست

خبرایران: مدیرعامل بیمه کارآفرین می‌گوید شرکت‌های بیمه، تنها به طور نقدی برای خودروهای صفر کیلومتر شرکت سایپا بیمه‌نامه شخص ثالث صادر می‌کنند و صدور بیمه‌نامه برای این خودروها متوقف نشده است.
صدور بیمه‌نامه ثالث برای خودروهای صفر کیلومتر سایپا متوقف نیست
محمد حیدری در خصوص وضعیت به وجود آمده درباره صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر سایپا توضیح داد: براساس آئین نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث که به تصویب هیات وزیران نیز رسیده، فروش اقساطی بیمه نامه برای افراد حقیقی و حقوقی دارای شرایطی است که متاسفانه این شرکت خودروساز آن را لحاظ نکرده است.

وی با اشاره به بدهی قابل توجه سایپا به شرکت های بیمه (حدود یک هزار میلیارد تومان) بابت صدور بیمه نامه های شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر اظهار داشت: براساس قانون افراد حقیقی باید ۲۵ درصد از حق بیمه ثالث را به طور نقدی برای خرید اقساطی بیمه نامه پرداخت کنند و سازمان متبوع آنها پرداخت ۷۵ درصد باقی مانده را طی ۶ قسط تضمین کند.

مدیرعامل بیمه کارآفرین ادامه داد: براساس آئین نامه اجرایی بیمه شخص ثالث افراد حقوقی نیز برای خرید اقساطی بیمه نامه باید ۵۰ درصد مبلغ حق بیمه را به طور نقدی و مابقی را طی ۶ قسط پرداخت کنند. متاسفانه شرکت سایپا را حتی اگر فرد حقیقی در نظر بگیریم، هیچ یک از این دو حالت را رعایت نکرده است.

حیدری گفت: زمانی که بیمه نامه شخص ثالث صادر می شود، شرکت حتی اگر حق بیمه خود را به طور کامل دریافت نکرده باشد، مکلف به پرداخت خسارت است. عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه تاکید کرد: براساس قانون هر فردی به شرکت های بیمه برای خرید بیمه نامه شخص ثالث مراجعه کند، شرکت ها مکلف هستند با دریافت نقدی حق بیمه، برای وی بیمه نامه صادر کنند. به همین دلیل با هماهنگی سندیکای بیمه گران واحدهای سیار صدور بیمه نامه برابر شرکت سایپا مستقر شده اند تا برای خودروهای صفر کیلومتر بیمه نامه صادر کنند و شک و شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

تاکید بر سودمحوری به جای پرتفوی محوری

مدیرعامل بیمه کارآفرین همچنین با اشاره به شرایط خوب این شرکت نسبت به سال ۹۷، اظهار داشت: مسیر بیمه کارآفرین را سودمحوری به جای پرتفوی محوری تعیین کرده ایم. وی با اشاره به تمرکز بیمه کارآفرین بر بیمه های زندگی گفت: در بیمه های زندگی رقابت قیمتی و نرخ شکنی معنادار نیست. در بیمه های زندگی مقایسه قیمتی نداریم و رقابت در نوع خدمات و کیفیت آن است.

حیدری خاطرنشان کرد که با وجود نرخ بیشتر تورم اما افزایش نرخ بیمه های زندگی ۲۰ درصد بوده و هدف از این موضوع نیز توجه به همه ذی نفعان اعم از سهامداران و بیمه گذاران بوده است.

ایبنا

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب