امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40707 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو؛

پژو 301 در ایران خودرو رونمایی شد

مدیرعامل ایران خودرو گفت : برای ۳ ماه نخست سال ۹۹ پیش‌بینی شده است که ۱۰ هزار دستگاه خودروی پژو ۳۰۱ تولید شود.
پژو 301 در ایران خودرو رونمایی شد

هاشم یکه زارع صبح امروز دوشنبه 24 تیرماه 1398 در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: بعد از اینکه پژو ایران را ترک کرد، ایران خودرو داخلی سازی محصولاتی که قرار بود در قالب آن قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را آغاز کرد و بر این اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودرو‌های پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولیدشود.

یکه‌زارع عنوان داشت:، پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو را بدون اتکا به پژو تولید خواهیم کرد و هم اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ابرازداشت: این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکای به پژو خواهد رسید.

یکه زارع ادامه داد: اقدامات بسیار مناسبی در ایران خودرو به منظور شکل گیری پلتفرم داخلی صورت گرفته که به تدریج اثرات آن مشخص خواهد شد. این در شرایطی است که در شهریورماه امسال شاهد یک اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مجدداً همکاری با پژو در دستور کار قرار گرفت و پس از ترک آن این خودرو همچنان به نام پژو به بازار عرضه می‌شود، یاداورشد: به هر حال این محصولات متعلق به شرکت پژو است، اما به دلیل ترک یکجانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن متمرکز شده ایم , برای این خط تولید در مجموع ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل ایران خودرو در پایان گفت: برای ۳ ماه نخست سال ۹۹ پیش‌بینی شده است که ۱۰ هزار دستگاه خودروی پژو ۳۰۱ تولید شود البته توان تولید سالانه این محصول در مرحله نخست ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود که در مرحله بعدی به ۱۷۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب