امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40791 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شرکت در مسابقات رسمی بازی‌های رایانه‌ای با بازیچی

خبرایران: در جهان سالیان زیادی است که بازی‌های رایانه‌ای به یک صنعت پولساز بدل شده است و بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در سال گردش مالی به خود اختصاص داده است.
شرکت در مسابقات رسمی بازی‌های رایانه‌ای با بازیچی

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام بازیچی، به واسطه بزرگی و گستردگی قابل توجه این حوزه، کسب و کارهای کوچک‌تر بسیار زیادی توسط گیمرها و برای گیمرها بوجود آمدند. گسترش حوزه تا جایی ادامه داشت که مبحث جدیدی با نام ورزشهای الکترونیک بوجود آمد تا متقاضیان و علاقه مندان به حوزه بازی‌های رایانه‌ای را در مسیری هدفمند و به منظور کسب درآمد هدایت کند.

تاثیر بی‌نظیر ورزشهای الکترونیک بر روی افکار عمومی، شرکتهای بزرگ تصمیم گیرنده در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای را بر این امر وا داشت تا سیاست‌های اصلی تولید و عرضه خود را از بازی‌های تک تفره به چند نفره (مولتی پلیر) تغییر دهند. تمرکز شرکت‌های پیشتاز این حوزه با هدف برگزاری رقابت‌های حرفه‌ای با رویکرد مسابقات بوده است.

دلیل اصلی این تغییر رویه، نه تنها سلیقه مخاطبان و جذابیت بسیار بالاتر حوزه آنلاین نسبت به آفلاین، بلکه کسب درآمد چندین برابری شرکت‌های سازنده بازی‌های رایانه‌ای در بستر آنلاین می‌باشد که چه از لحاظ مارکتینگ و وفاداری مشتری و چه از لحاظ ماندگاری برند تجاری برای آن شرکت مزایای بهتری را فراهم می‌کند.

سالانه تعداد بیشماری مسابقات حرفه‌ای در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود که مخاطبان بسیار زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاچی به خود جذب کرده است. به واسطه تبدیل شدن حوزه بازی‌های رایانه‌ای به ورزش‌های الکترونیک، به مرور باشگاه‌های حرفه‌ای پدید آمد که دقیقاً مانند باشگاه‌های دیگر ورزش‌ها، با همان رویکرد و استراتژی اقدام به جذب بازیکن، مربی و … عمل می‌کنند. تنها با این تفاوت که ورزشکاران این دسته باشگاه‌ها، بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای هستند.

در نمونه‌های بین‌المللی، تعداد مسابقات و زمان‌بندی رسمی مسابقات تحت پلتفرم‌های گوناگون (کنسول، موبایل، PC) به مخاطبان اعلام و سپس مسابقات و لیگ ورزش‌های الکترونیک در رشته‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای در تاریخ مقرر و در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. کشورهای پیشتاز در زمینه ورزش‌های الکترونیک شامل ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، هنگ کنگ، آلمان و چین هستند که تقریباً برای تمامی رشته‌های بازی‌های رایانه‌ای دارای تیم ملی مستقل و باشگاه‌های حرفه‌ای زیر نظر پلتفرم‌های برگزاری مسابقات رسمی نظیر ESL می‌باشند.

متاسفانه در کشور عزیزمان ایران علی رغم پتانسیل بسیار بالا در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، هنوز برای برخی رشته‌ها تیم ملی مشخص وجود ندارد و محل و مرجع مناسبی جهت برگزاری و شرکت در مسابقات، اطلاع‌رسانی از مسابقات و … وجود ندارد. بازیچی‌های ایرانی نشان دادند با وجود امکانات بسیار پایین‌تر نسبت به بازیچی‌های سایر کشورهای خارجی، هر زمان در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند به مقام در خور شخصیت ایران دست یافته‌اند.

مشکلات اصلی گریبان‌گیر این صنعت جذاب و البته پول‌ساز برای بازیچی‌های ایرانی، عدم وجود بستر مناسب، عدم اطلاع‌رسانی دقیق، عدم کشف استعداد در کشور و نبود مرجع قابل اطمینان و رسمی جهت رفع مشکلات فوق و به تبع آن عدم رفع آنها در راستای پیشرفت حوزه بازی‌های رایانه‌ای در کشور می‌باشد.

مجموعه بازیچی با طراحی پلتفرم جامع لیگ بازیچی به ادرس www.Bazichi.net‌ در جهت تحول حوزه بازی‌های رایانه‌ای و ورزش‌های الکترونیک کشور قدم برداشته است. با پلتفرم لیگ بازیچی امکان برگزاری مسابقات رسمی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت در مسابقات، رنکینگ و ثبت رکوردها، تیم‌سازی و تیم یابی جهت عضویت در باشگاه‌های رسمی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت در مسابقات بین‌المللی تحت عنوان تیم ملی ورزش‌های الکترونیک جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

در پلتفرم لیگ بازیچی تمامی نیازهای افراد علاقه‌مند به حوزه بازی‌های رایانه‌ای و ورزش‌های الکترونیک توسط تیم حرفه‌ای و مجرب ارزیابی و دیده شده است. هر فرد با ثبت‌نام در پلتفرم لیگ بازیچی امکان توسعه و پیشرفت در بازی مورد علاقه خود را با هدف درآمدزایی خواهد داشت. بازیچی با در نظر گرفتن تمامی جوانب، چهار نقش اصلی برای افرادی که از پلتفرم استفاده می‌کنند در نظر گرفته است. تک‌تک این نقش‌ها به صورت مجزا در برگزاری مسابقات و استفاده حداکثری از پتانسیل و توان هر فرد در حوزه ورزش‌های الکترونیک کشور قابل استفاده می‌باشند.

نقش برگزار کننده با رویکرد برگزاری هر نوع مسابقه، نکته قابل تامل درباره پلتفرم لیگ بازیچی این است که برگزارکنندگان صرفاً ملزم به برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای آنلاین نمی‌باشند. امکان برگزاری هر نوع مسابقه و رقابت اعم از آنلاین، آفلاین، محیطی و بورد گیم برای این دسته از عزیزان با تلاش شبانه‌روزی تیم بازیچی فراهم شده است که خبر خوبی برای فعالان حوزه سرگرمی در سراسر کشور می‌باشد.

نقش بازیکن (بازیچی) با رویکرد شرکت در مسابقات، بهترین راه کشف استعدادهای درخشان حوزه ورزش‌های الکترونیک و ترغیب علاقه‌مندان به شرکت و رقابت در مسابقات مختلف می‌باشد. هر بازیچی با شرکت در مسابقات علاوه بر کسب تجربه، لحظات به یاد ماندنی و کسب درآمد از طریق پیروزی در مسابقات، در سیستم رنکینگ پویای پلتفرم لیگ بازیچی قرار خواهد گرفت. این سیستم تمامی رکوردها و اطلاعات مربوط به مسابقاتی که هر شخص در آن شرکت کرده است را به صورت مجزا نگهداری می‌کند که از این نظر بهترین و جامع‌ترین مرجع جهت ارزیابی نفرات برتر در بازی‌های زمانی مختلف خواهد بود.

نقش داور یا ادمین مسابقات با رویکرد مدیریت رویداد، هر مسابقه با هر قوانین و تحت هر پلتفرمی نیازمند مدیریت توسط افرادی با تجربه کافی در زمینه آن مسابقه می‌باشد شبیه داور درمسابقات فوتبال، بسکتبال، شنا و.... بازی‌های رایانه‌ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند لذا یکی از نقش‌های اساسی در برگزاری مسابقات افرادی هستند که آن مسابقه مورد نظر را داوری خواهند کرد و در برگزاری طبق قانون آن مسابقه، به برنامه‌گذار کمک خواهند کرد.

نقش گزارشگر یا کستر، پخش رویدادها در بستر آنلاین (استریم) چند سالی است که تبدیل به موضوعی پرطرفدار بین بازیچی‌های سراسر دنیا تبدیل شده است. خوشبختانه در کشور ایران نیز این موضوع به سرعت در حال پیشرفت و فراگیری است. بازیچی با رویکرد افزایش جذابیت هرچه بیشتر مسابقات ورزش‌های الکترونیک نقش گزارشگر را برای استریمرهای ایرانی در نظر گرفته است تا با گزارش بازی‌های رایانه‌ای در بستر آنلاین مخاطبان بیشتری امکان دیدن همه مسابقات در این حوزه را داشته باشند.

بازیچی با هدف کارآفرینی برای نوجوانان و جوانان عزیز ایران و ارزیابی دقیق حوزه و میزان علاقه‌مندی جوانان به بازی‌های رایانه‌ای، پلتفرم لیگ و مسابقات خود را با امید فرهنگ‌سازی و استفاده حداکثری از پتانسیل موجود در کشور برای پیشرفت صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور عرضه کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب