امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40813 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فراهانی در همایش خانوادگی دوچرخه سواری در منطقه یک؛

دوچرخه های برقی یارانه می گیرند

خبرایران : تامین بخشی از هزینه های خرید دوچرخه های برقی به صورت یارانه به شهروندان متقاضی ،با هدف ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک ، در دستور کار قرار گرفت.
دوچرخه های برقی یارانه می گیرند

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، ری و تجریش در همایش خانوادگی دوچرخه سواری که در منطقه یک با حضور سید حمید موسوی شهرداری این منطقه ،مدیران شهری و شهروندان روز جمعه  28 تیر ماه حدفاصل میدان ارتش تا بوستان قیطریه برگزار شد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران مصوب کرده به کسانی که قصد خرید دوچرخه دارند وام تعلق بگیرد و پرداخت بخشی از هزینه های خرید دوچرخه های برقی نیز به صورت یارانه ، تثبیت شود تا متقاضیان از تسهیلات لازم برای خرید و استفاده از دوچرخه به جای وسایل شخصی ، بهره مند شوند.

وی گفت: دوچرخه سواران این همایش باید سفیران ترویج استفاده از دوچرخه در شمیران و شهر تهران باشند تا بتوانیم با توسعه این فرهنگ ، شمیران را متناسب با اسم و تاریخچه آن حفظ کنیم .

 

*اجرای 5 کیلومتر مسیر دوچرخه در شمال تهران تا پایان تابستان

شهردار منطقه یک نیز در این همایش اجرای 5 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری  در منطقه یک  را از اولویت های اجرایی دانست و گفت: با امکان سنجی های انجام شده حدفاصل میدان ارتش از ایستگاه اقدیسه خط سه مترو تا خیابان شریعتی ، ایستگاه قیطریه خط یک مترو به طول ۵ کیلومتر بعنوان مسیر دوچرخه سواری تعیین شده و عملیات آماده سازی آن در دستور کار منطقه قرار گرفته است و امید داریم تا اواخر تابستان به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر شعار مدیریت شهری مبنی بر " تهران شهری برای همه" گفت: شهر در تصرف خودرو هاست و این معضل در مسیر تحقق این شعار چالش ایجاد می کند  چرا که ارمغان آن آلودگی های زیست محیطی و افزایش ترافیک در شهر  است .

موسوی افزود: اگر شهروندان لذت تجربه حرکت با دوچرخه در فضای ایمن در سطح شهر را داشته باشند یقین داریم که خودروهای شخصی را در منازل می گذارند و از دوچرخه استفاده می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه یک دارای پتانسیل بالای فرهنگی است و می توانیم با حضور و مشارکت سرمایه های انسانی  این منطقه و بر مبنای زیرساخت های موجود، رویکرد سرمایه گذاری را از بخش مسکن به گردشگری و خدماتی تغییر دهیم.

گفتنی است در این همایش از سه دوچرخه سوار بوشهری  که ۱۰ روز در راه و عازم مشهد مقدس بودند به عنوان میهمانان ویژه از سوی شهردار منطقه یک  تقدیر شد و در انتهای برنامه به قید قرعه به 20 نفر از شرکت کنندگان هدایای ورزشی اهدا شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب