امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40828 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد فرجود در نشست خبری اعلام کرد؛

هوشمندسازی شهر تهران شروع شده / حذف امضای کاغذی و رسمیت یافتن امضای دیجیتال/ شفاف سازی هزینه‌ها و اداره شهر بر مبنای دیتا/ بخشی از کارهای شهرسازی غیرحضوری صورت می‌گیرد/ زیرمجموعه‌های شهرداری از طریق تبادل داده متصل اند

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران گفت: در شهرداری تهران از اول سال 97 برنامه های تهران هوشمندسازی آغاز شده و نگاه و هدف از اجرای این طرح و برنامه یکپارچه سازی و حرکت رو به جلو برای اداره شهر تهران بود و در این مسیر دبیرخانه ای تحت عنوان مرکز تهران هوشمند تاسیس گردید .
هوشمندسازی شهر تهران شروع شده / حذف امضای کاغذی و رسمیت یافتن امضای دیجیتال/ شفاف سازی هزینه‌ها و اداره شهر بر مبنای دیتا/ بخشی از کارهای شهرسازی غیرحضوری صورت می‌گیرد/ زیرمجموعه‌های شهرداری از طریق تبادل داده متصل اند

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری « تهران هوشمند درحاشیه نمایشگاه الکامپ » بعدازظهار امروز شنبه 29 تیرماه 1398 با حضور« محمد فرجود» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزارو دراین نشست خبری « محمد فرجود» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران اظهارداشت: پروژه‌های هوشمندسازی باعث کاهش هزینه مدیریت‌ها و سریع‌تر حل شدن معضلات شهری خواهد شد.

وی با اشاره به زمان کلید خوردن تهران هوشمند تصریح کرد: در شهرداری تهران از اول سال 97 برنامه های تهران هوشمندسازی آغاز شد. نگاه و هدف از اجرای این طرح و برنامه یکپارچه سازی و حرکت رو به جلو برای اداره شهر تهران بود و در این مسیر دبیرخانه ای تحت عنوان مرکز تهران هوشمند تاسیس گردید .

فرجود عنوان داشت: شهرداری بسیار گسترده است. به گونه ای که 9 معاونت و بیش از 50 شرکت و سازمان وابسته مانند آتش نشانی، بهشت زهرا، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، سازمان بوستان ها، سازمان پسماند و... در شهردار تهران وجود دارد که مدیریت یکپارچه شهری این سازمان ها کار بسیار مشکلی بود که بالاخره از طریق تبادل داده سازمان ها و ادارات زیرمجموعه شهرداری تهران به هم متصل شده اند.

وی با اشاره ای تلویحی به مزیت های دولت الکترونیک  ابرازداشت:یکی دیگر از برنامه های بسیار مهم ما این است که انشالله سامانه اطلاعات شهروند ۱۳۷ را یک‌پارچه کنیم. با این اقدام تمام سامانه معاملاتی و قراردادی، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهر تهران، یک‌پارچه می‌شوند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران تاکید کرد: مزیت اصلی این اقدام این است که شهروندان راحت‌تر سرویس بگیرند ضمن آنکه بخش ها و سرویس‌هایی که مردم برای انجام اموراتشان باید به صورت فیزیکی به این مراکز و سرویس ها مراجعه می‌کردند، آنلاین خواهند شد که این مصداق راه اندازی سامانه یکپارچه شهرداری است که با این شرایط می‌تواند هم باعث شفاف‌سازی شود و هم کار شهروندان را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

وی افزود:  مسیر هوشمندسازی شهر تهران شروع شده و به شدت درگیر پروژه های مهم و مفید برای شهروندان در شهر تهران هستیم و تاکنون ۴۴ آی‌پی‌آی شهری را در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و اطلاعات اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در کنار آن تا سال ۱۴۰۰، یک‌صد پروژه پایلوت شهر هوشمند انجام می‌شود.

فرجود با اشاره به یکی از معضلات زمانبر شهرداری تهران اضافه کرد: یکی از چالشی ترین رویدادهای شهر تهران تعدد و پیچیدگی قوانین شهرسازی است که حل مسایل آن نیز زمانبر است و ما در سازمان فاوا به دنبال غیر حضوری کردن فعالیت ها و فرآیندهای حوزه شهرسازی می باشیم و هم اکنون یک سری از خدمات نیز در دفاتر به صورت غیر حضوری صورت می‌گیرد.

وی افزود: این اقدام را در راستای شفاف سازی هزینه‌ها و اداره شهر بر مبنای دیتا دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات هوشمندسازی در شهرداری، ارایه برخی سرویس های دفاتر خدمات الکترونیک شهر به صورت غیرحضوری و اینترنتی است و شهروندان نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. همچنین برخی فرایندهای ساخت و ساز برای شهروندان شفاف و کارتابل شهروندی در حوزه شهرسازی ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران بیان داشت: تمام سامانه‌های معاملاتی مانند مناقصه ها و مزایده ها قرار است به صورت یکپارچه منتشر شود و با این احوال فرایندهای ساخت و ساز در شهرداری نیاز به بازنگری دارد و شهردار تهران دستور این بازنگری را داده است و بسیاری از کارها در این حوزه قرار است به صورت الکترونیکی انجام شود. حتی تا یک ماه آینده امضای کاغذی در شهرداری تهران حذف و امضای الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه «زیست بوم نوآوری» تعامل های خوبی صورت گرفته است. تاکنون مهم‌ترین کارهایی که انجام دادیم سه کار بوده است؛ نخست؛ رویداد تهران نوآوری. دوم؛ مرکز فناوری هوشمند، شهری که این مراکز را در نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف تأسیس کردیهرانم. سوم هم؛ برنامه تهران هوشمند که مسئله ‌محور است و یک سال است با سند و نقشه اقداماتی را صورت داده ایم.

فرجود درپایان سخنان خود درخصوص با مبحث پرحاشیه انتخابات شورایاری ها و در پاسخ به سوالی در این رابطه که برخی از مسئولان حوزه سیاسی پیش از این اخذ آراء را به صورت الکترونیک وعده داده بودند ،هم عنوان داشت: ما به دنبال اصلاح اجرای الکترونیک می باشیم و تا یک ماه آینده برخی از آن برای مدیران شهرداری اجباری می شود و در آینده نیز برای شهروندان الزامی خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب