امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40910 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورتأکید کرد؛

تحقق نهضت مهارت افزایی از دانایی تا توانایی با اراده جمعی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، 31 تیرماه در نخستین روز هفته ملی مهارت، در گفتگو با مدیران کل استان ها بر اراده جمعی در تحقق نهضت مهارت افزایی از دانایی تا توانایی تأکید کرد.
تحقق نهضت مهارت افزایی از دانایی تا توانایی با اراده جمعی
به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  به مناسبت بزرگداشت 6 مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای و هم زمان با آغاز هفته ملی مهارت سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس این سازمان، امروز 31 تیرماه، با مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها به گفتگوی ویدئویی پرداخت.

پاک سرشت، ضمن تبریک هفته ملی مهارت، با اشاره به ارتقای اصالت  آموزش های مهارتی، گفت: از ابتدای سال جاری، با آهنگی متفاوت و نو در مسیر تحقق نهضت مهارت افزایی گام برداشته ایم.

وی ادامه داد: با ابلاغ نهضت مهارت افزایی از جانب وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از اولویت های اساسی وزارت متبوع و استقرار شورای عالی آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی، تکاپویی جهانی و هماهنگ در حوزه نظام نوین مهارت آموزی شکل گرفته است که بدون شک، اراده جمعی و ائتلاف دستگاه ها و شرکای اجتماعی را  می طلبد.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه مهارت آموزی تنها نیستیم و مسئولیت جمعی در جامعه برای این امر ایجاد شده است.

پاک سرشت، بر حکمرانی و مدیریت محلی مهارت آموزی به عنوان کلید واژه مهم تحقق و گسترش آموزش های مهارتی تأکید کرد و گفت: ما باور داریم مولفه مکمل در گسترش نهضت مهارت افزایی، افزایش اختیارات استان ها است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، به عنوان یک تسهیل گر ظرفیت های لازم برای ورود استان ها و تفویض اختیار را  بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: برای تحقق این مهم، محور عملیاتی باید بر مبنای 4 راهکار: افزایش کیفیت آموزش در قالب 13 برنامه ، دسترسی به آموزش با ساماندهی آموزش های هدف مند، ارتقای آموزش ها با نیاز بازار کار و تقویت فرهنگ و جایگاه مهارت آموزی قرار گیرد.

وی در تبیین این موضوع گفت: تولید داده های لازم برای تصمیم گیری اجرای این مهم، بر اساس یافته ها و بازخوردهای طرح تکاپو و با تمرکز بر نیازهای آموزش مهارتی در سطح محلی انجام شده است.

پاک سرشت، در ادامه برانتخاب رؤسای مراکز با انگیزه، با سواد، خلاق و مبتکر برای نیل به حکمرانی و مدیریت محلی آموزش های مهارتی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم دورنمایی از آینده جامعه ماهر را برای مخاطبین عرصه مهارت و به ویژه نسل جوان ترسیم کنیم.

در ادامه هر یک از مدیران 8 منطقه کشوری ادارات کل، از طریق ویدئو کنفرانس به تشریح  برنامه ها و عملکرد خود در هفته ملی مهارت پرداختند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب