امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جواد سمساریلردر نشست خبری اعلام کرد؛

دولت از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برای رساندن کالا به دست مصرف‌کننده حمایت کند/ درحال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای از صرفه اقتصادی برخوردارنیست/ نگاه به حمل‌ونقل بین‌المللی درایران سیاسی امنیتی است/ موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیون‌ها هستیم

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران گفت: ‌آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی دارد و درحال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای از صرفه اقتصادی ب
دولت از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برای رساندن کالا به دست مصرف‌کننده حمایت کند/ درحال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای از صرفه اقتصادی برخوردارنیست/ نگاه به حمل‌ونقل بین‌المللی درایران سیاسی امنیتی است/ موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیون‌ها هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران» بعدازظهر امروز یکشنبه 6 مردادماه 1398 با حضور« جواد سمساریلر» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران برگزار ودراین نشست خبری « جواد سمساریلر» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی ایران خوب نیست.

 

سمساریلر تصریح کرد: انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در بخش خصوصی شکل گرفته و اداره می‌شود و متأسفانه امروزه نگاه به حمل‌ونقل بین‌المللی در ایران شکل سیاسی امنیتی است.

وی عنوان داشت: کشورهای خارجی به همکاری با ایران در حمل‌ونقل عمومی علاقه‌مند هستند واز سال ۱۹۶۰ و از بدو تأسیس این انجمن، همکاری خوبی در این بخش اعمال شده اما این مهم این روزها چندان وضعیت مطلوبی ندارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران به موضوع مصادره اموال شرکت‌های حمل‌ونقلی در روزهای اول انقلاب و فروش آن‌ها اشاره و ابرازداشت: بسیاری از صاحبان شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در آن زمان یا مهاجرت کردند و یا دیگر موفق به احیای شرکت خود نشدند و به جرات می‌توان گفت که تا به امروز دولت کمکی به ما نکرده و انجمن نیز مطالبه‌ای از دولت نداشته است.

وی درمورد نحوه برخورد بخش خصوصی حمل‌ونقل با تحریم‌ها هم تاکید کرد: در این سال‌هایی که با تحریم مواجه هستیم با صاحبان کالا و شرکت‌های خارجی تعاملات خوبی برقرارشده تا بتوان کالاهای موردنیاز را برای کشور فراهم کرد. بنابراین انتظار می‌رود دولت حمایت‌های لازم را از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برای رساندن کالا به دست مصرف‌کننده داشته باشد.

سمساریلردرمورداینکه انجمن  برای مقابله با دریافت هزینه‌های غیررسمی از رانندگان ایرانی که قصد عبور از را چیست، اضافه کرد: انجمن این کار را تایید نمی‌کند اما، متوجه انجام این کار در مرزهای ایران نیز هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آزادسازی قیمت سوخت برای ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی و تشکیل شرکت‌های بزرگ‌مقیاس حمل‌ونقل، یادآور شد: موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیون‌ها هستیم و یکی از نکات مثبت آن جلوگیری از قاچاق است.

Image result for ‫انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران‬‎

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران ادامه داد: بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بسیار مهم است و به‌طور مثال درحالی‌که کامیون‌ها در کشورهای اروپایی ازجمله آلمان به‌طور متوسط حدود 300 کیلومتر در سال تردد دارند اما میزان پیمایش ناوگان ایرانی در سال حدود ۶۰ کیلومتر در سال است.

وی افزود: ‌آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی دارد و درحال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای از صرفه اقتصادی برخوردار نیست و میزان ترانزیت کالا از کشور به 5 میلیون تن کاهش داشته است.

سمساریلر یادآورشد: انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران موافق تشکیل شرکت‌های بزرگ‌ مقیاس در حوزه حمل‌ونقل کالا در راستای حذف خودمالکی ناوگان و ارتقا بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بوده وهست. امروز شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا بیش‌تر از آنکه به کشنده نیاز داشته باشند به بارگیر نیاز دارند.

وی با وارد دانستن انتقاد نسبت به نحوه برخورد با «کارنه‌تیر» و مداخله 25 دستگاه دولتی و حاکمیتی در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی، تصریح کرد: امروزه حرف اول در ترانزیت کالا را سرعت عبور کالا از مبادی ورودی و خروجی می‌زند و ایران درزمینه با مشکلات متعددی مواجه است.

سمساریلردرپایان سخنان خود گفت:انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در سال 1960  آغاز به کارکرده و در حال حاضر با عضویت 546 شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به فعالیت خود علیرغم وجود مشکلات ادامه می‌دهد وامیدواریم این مشکلات روز به روز کمتر شود ، تا شاهد رونق حمل و نقل بین المللی ایران دراین خصوص باشیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب