امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4103 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آخرین روز از بهار؛

تقاضا بر عرضه پیشی گرفت

سرمایه گذاران در آخرین روز از فصل بهار و داد و ستدهای روز جاری(شنبه) بورس تهران، بیش از 237 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند.
تقاضا بر عرضه پیشی گرفت

به گزارش خبر ایران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بیشترین حجم معاملات روز شنبه نیز به بانک صادرات با معامله 17 میلیون سهم، لبنیات کالبر با معامله 13 میلیون سهم و لیزینگ رایان سایپا رسید.

دراین معاملات سرمایه گذاران بیش از 237 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 731 میلیارد ریال در 49 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

شاخص کل نیز 95 واحد بالا رفت و به عدد 72 هزار و 969 رسید.

نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، سیمان فارس و خوزستان، فولاد مبارکه، ایران خودرو، بانک انصار و سیمان تهران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. در مقابل نماد چادرملو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.

شاخص صنعت امروز 69 واحد بالا رفت. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 57 و 237 واحد صعود را ثبت کردند.

براساس این گزارش در میان 38 صنعت حاضر در بازار، گروه مالی در صدر برترین صنایع قرار گرفت. پس از آن خودرویی ها و شیمیایی ها در رده های دوم و سوم نشستند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فرآورده های تزریقی ایران،رادیاتور ایران،سیمان شمال، سیمان بهبهان، پارس سرام، سیمان سپاهان و سیمان داراب بود.

در مقابل نمادهای کابل البرز،بین المللی محصولات پارس، لبنیات کالبر، تولید محور خودرو، سرمایه گذاری ساختمان ایران ، کمک فنر ایندامین و عمران و توسعه فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در بازار امروز تقاضا بر عرضه پیشی گرفت و هفت نماد برتر بازار بیش از 24 میلیون تقاضا را ثبت کردند. به این ترتیب که حق تقدم توکا فولاد، سیمان کارون، سرمایه گذاری شاهد، کمباین سازی ایران، سیمان شرق، پارس الکتریک و نورد و قطعات فولادی حدود 24 میلیون تقاضای خرید را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای نیرو ترانس، حق تقدم گل گهر، معادن بافق، بهنوش ایران، افست، پتروشیمی خلیج فارس و گروه صنعتی بوتان در مجموع حدود 6 میلیون صف فروش را ثبت کردند.

بیشترین حجم معاملات روز شنبه نیز به بانک صادرات با معامله 17 میلیون سهم، لبنیات کالبر با معامله 13 میلیون سهم و لیزینگ رایان سایپا رسید.

بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به نمادهای لبنیات کالبر به ارزش 33 میلیارد ریال، حق تقدم توکا فولاد با معامله 32 میلیارد ریال و ایران خودرو با معامله 28 میلیارد ریال بود.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب