امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41066 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازآفرینی شهری موضوع بخش ویژه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید شد

خبرایران: با هدف جلب توجه عمومی و نگاه ملی به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در معرض آسیب، «بازآفرینی شهری» بخش ویژه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید شد.
بازآفرینی شهری موضوع بخش ویژه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، این جشنواره با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شرکت بازآفرینی شهری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، بخش ویژه «باز آفرینی شهری» را در دستور کار خود قرار داده است.

این بخش در راستای اقدام اطلاع رسانی طرح ملی مسکن، با هدف توجه شهروندان، دولتمردان، هنرمندان و ساکنین محلات به مفهوم بازآفرینی شهری (در بافتهای تاریخی و محلات مورد نظر در بحث بازآفرینی) با نگاهی ملی و رویکرد تبدیل به یک الگوی موفق و ثابت در تعامل با جشنواره فیلم مستقل خورشید تعریف شده است.

بازآفرینی شهری شامل توجه به امکانات و خدمات محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری و محلات، بهسازی فضاهای عمومی، ترغیب مردم و مدیران به بازنگری امکانات و زیرساخت های مورد نیاز مردم و... و سیما و منظر شهری شامل اهمیت بخشی به ساختار عمرانی محلات، معرفی ظرفیت های ویژه شهری و محله ای، خط آسمان و …  محورهای بخش بازآفرینی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید هستند.

در این بخش همچنین دو کارگاه آموزشی پرفورمنس آرت (همراه با حمایت از آثار برگزیدگان) و کارگاهی آموزشی برای هنرمندان با موضوع بازآفرینی شهری برگزار می شود.

هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید به دبیری مهدی یارمحمدی مهر ماه امسال در تهران برگزار می شود.

آدرس سایت جشنواره  www.khorshidfilmfestival.com  است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب