امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4109 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

امسال 20 هزار پایگاه تابستانی فعالیت می کنند/15 هزار کلاس درس برای مهرماه آماده می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تابستان امسال 20 هزار پایگاه ، اردوگاه ، مدرسه ، دارالقرآن و کانون فرهنگی در امر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کشور فعال خواهند بود.
امسال 20 هزار پایگاه تابستانی فعالیت می کنند/15 هزار کلاس درس برای مهرماه آماده می شود

به گزارش خبرایران، علی اصغرفانی شامگاه شنبه در آیین گشایش سی و دومین دوره اردوهای فرهنگی تفریحی دانش آموزان کشور در اردوگاه امام علی (ع) کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان البرز افزود: این پایگاه ها و مراکز به مدت 42 روز در امر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه اردوها برای تمرین فعالیت دسته جمعی در کنار تفریح تدارک دیده شده است ، گفت: این اردوها فرصتی برای تربیت اجتماعی است و جامعه پذیری را به همراه خواهد داشت.

فانی افزود: دانش آموزان در این اردوها به دور از فضای خانواده تعامل اجتماعی را تمرین می کنند و فعالیتهای گروهی در آنان تقویت می شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در فضای اردوگاهی و جمعی قشر دانش آموز می تواند با فعالیت های اجتماعی و جمعی آشنا شود.

وی با اشاره به تغییر رویکرد آموزش و پرورش در زمینه آموزش و تربیت نسل آینده ساز کشور گفت: تمام تلاش ها بر این است که علاوه بر آموزش، تفکر خدمت به جامعه و مسوولیت پذیری در دانش آموزان تقویت شود.

فانی یادآور شد: تا 40 سال پیش هدف از آموزش تنها فراگیری بود اما اکنون علاوه بر آموختن برای خود زیستن ، تقویت تفکر خدمت به دیگران نیز از اولویت های این بخش است.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه طرح های ویژه ای برای کیفی سازی فضاهای آموزشی در دست اجرا است، گفت: 15 هزار کلاس درس تا مهرماه امسال در کشور به بهره برداری می رسد.

فانی ادامه داد: اکنون شش هزار فضای آموزشی نیمه کاره در کشور وجود دارد که با جلب حمایت خیرین مدرسه ساز در تلاش برای تکمیل آنها هستیم .

وی اظهار کرد: براساس توافق با نمایندگان مردم استانها در مجلس شورای اسلامی ، طرحهای آموزشی که 50 درصد پیشرفت دارند برای تکمیل دربرنامه کاری قرار گرفته اند.

فانی افزود: طرح های ویژه ای برای بازگشایی مدارس در دست اجرا است که امیدواریم با انجام آنها بتوانیم گامی موثر در جهت ارتقای کمی و کیفی فضاهای آموزشی در سال تحصیلی آینده برداریم.

در آیین گشایش سی و دومین دوره اردو های دانش آموزی کشور، علاوه بر وزیر آموزش و پرورش ، محمودگودرزی وزیر ورزش و جوانان و حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور حضور داشتند.ک/2

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب