امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41116 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

میزان مشارکت شهروندان منطقه 19 امید به تحول کیفی در مسیر سازندگی و توسعه شهری را دوچندان کرد

صبح امروز مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران پس از برگزاری نشستی با همراهی علی توکلی شهردار منطقه از پروژه های در دست اقدام منطقه 19 بازدید کردند.
میزان مشارکت شهروندان منطقه 19 امید به تحول کیفی در مسیر سازندگی و توسعه شهری را دوچندان کرد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این نشست علی توکلی شهردار منطقه ضمن خیر مقدم به مدعوین بر تلاش منطقه برای تحقق اهداف مدیریت شهری بویژه خدمت به مردم متدین این منطقه که نیازمند توجه بیشتر هستند تأکید کرد و افزود: اینجانب و همکارانم از روزی که در این منطقه مشغول به خدمت شدیم سعی کردیم با تلاش مضاعف مواردی را که نیاز به بررسی و رسیدگی دارد را احصاء تا با برنامه ریزی و نگاه به آینده برای توسعه هرچه بیشتر این محدوده تلاش کنیم .
همچنین از آنجایی که انتظار شهروندان از ما یک تحول کیفی در مسیر سازندگی و توسعه شهری است با خود عهد بسته ایم تا انتظارات مردم را که با رای خود اعتماد ما را جلب کردند را برآورده سازیم.
وی درخصوص پروژه ها و اقداماتی که در این منطقه انجام شده توضیحاتی را ارائه و از ساماندهی بازار بزرگ عبدل آباد در آینده نزدیک با اخذ مجوز قانونی از شورای تأمین خبر داد.
در ادامه نیما پروین معاون برنامه ریزی،توسعه شهری و امور شورا گزارشی از اقدامات این معاونت ارائه و درباره پیشنهاد عقد قرارداد با سازمان فناوری اطلاعات در خصوص بحث پیاده سازی شهر هوشمند بویژه در بوستان بزرگ ولایت به عنوان تنها بوستان هوشمند در این منطقه خبر داد.
گفتنی است در این نشست مدیران کل معاونت برنامه ریزی،توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گزارشی از ارزیابی عملکرد شهرداری این منطقه در سال 97 ارائه کردند که علیرضا فراهانی مدیر سیاست گذاری و برنامه ریزی راهبردی به تهیه نظام نامه مناطق و محلات اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این منطقه کم برخوردار است و دفاتر توسعه محلی در اختیارش نیست، توانمندی مجموعه های محلی بررسی تا NGO هایی که برنامه های بلند مدت دارند حمایت و پشتیبانی شوند.
سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در این نشست ضمن تبریک به مدیریت شهری منطقه به دلیل مشارکت چشمگیر شهروندان منطقه 19 در انتخابات شوراری ها، بر نقش حضور پر رنگ مردم در محلات برای ایجاد تعامل بین شهروندان و مسئولین تأکید کرد.
وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در برنامه سوم توسعه مبنی بر بررسی در سه سطح شهر تهران، مناطق و محلات و ورود به 352 محله شهر تهران خواستار ورود عقلانی تر به این برنامه و توجه ویژه به رعایت توازن و عدالت منطقه ای و محله ای نه تنها در شعار بلکه در عمل شد.
اشرفی در ادامه یاد آور شد: ما در مدیریت شهری می خواهیم به زیست پذیری محلات و قلمرو های عمومی در شهرتهران ورود پیدا کنیم تا فضایی را برای شهروندان نه تنها برای زنده بودن آنها بلکه زندگی خوب شهری فراهم کنیم .
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران ضمن درخواست باز تعریف پروژه ها با توجه به اولویت و عمومیت آنها خاطر نشان کرد: شهرداران مناطق باید تلاش کنند تا پروژه هایی را سرمایه گذاری کنندکه دارای بهره وری و اثر بخشی بیشتر برای شهروندان باشد.
اشرفی با اشاره به احکام مدیریت بدهی های مناطق در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران افزود: در این خصوص تلاش می شود دیون پیمانکاران پرداخت تا علاوه بر انضباط مالی و اقتصادی، شفافیت و رضایت عمومی حاصل شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: فعالیت همکارانمان درصف به دلیل تعامل با شهروندان، پیگیری مطالبات و قضاوت از سوی کار حساس و پر مسئولیتی است، در همین راستا باید تلاش کنیم تا در تدوین برنامه ها اصل« برنامه ریزی با مردم نه برای مردم» در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعلق خاطر مردم منطقه 19 به محل سکونت خود که باعث حضور پررنگ آنها در انتخابات شورایاری های ها شد از تدبیر مدیریت شهری منطقه در فراهم کردن این حضور قدردانی کرد.
مسئله مهم در مناطق جنوبی شهر تهران تلاش برای کم کردن فاصله بین شمال و جنوب شهر است تا در زمان خدمت به شهروندان علاوه بر پیگیری مطالبات آنها آبادانی و رونق در این مناطق حاصل شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر توجه به بودجه و تأمین اعتبارات، خواستار توجه به اختصاص بودجه خاص برای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر و تعریف پروژه های زیرساختی در مناطق جنوبی شهر تهران شد .
فراهانی با اشاره به رمز موفقیت مناطق شهرداری تهران در جذب سرمایه گذار با توجه به کسری بودجه و شرایط فعلی شهرداری تهران بیان کرد: درمنطقه 19 پتانسیل هایی چون زمین های بایر، کوره های آجرپزی، بوستان بزرگ ولایت و ... می تواند زمینه را برای جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه های مشارکتی بدون هزینه کرد منطقه فراهم کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست برجلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و عدم گسترش حریم، نوسازی بافت فرسوده بویژه در ناحیه سه، استفاده از پتانسیل شورایاری ها به عنوان منتخبین مردم تأکید کرد.
گفتنی است در پایان این نشست دو نسخه از اطلس محیط زیست محلات منطقه 19 به عضو شورای اسلامی شهر تهران، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران به رسم یاد بود اهدا شد.
بر اساس این گزارش عضو شورای اسلامی شهر تهران، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با همراهی شهردار منطقه و معاونین از نواحی یک تا سه ، خیابان شهامت، بلوار و میدان شهریار، پل باقر شهر، پروژه های در دست اقدام و... بازدید کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب