امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41124 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر افراسیابی مطرح کرد؛

جامعه به سواد رسانه ای مجهز شود

خبرایران : دکتر افراسیابی معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای استان البرز، برگزاری این نمایشگاه را اتفاق بزرگی برای البرز در این حوزه دانست.
جامعه به سواد رسانه ای مجهز شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه ای دیجیتال، دکترمحمد صادق افراسیابی اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از بهترین‌ نمایشگاه هایی است که در سال جاری در استان ها اتفاق افتاده است.

این مسوول بیان داشت: باید در این حوزه به گونه ای عمل کنیم که زیست بوم فضای مجازی البرز با کشور و اقتضائات آن همراه و هماهنگ عمل کند و با همراهی رسانه ها و مسوولان و جایگاه واقعی این نمایشگاه و اهداف آن را در بین مردم تببین و روشن ‌نماییم.

محمدصادق افراسیابی عنوان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که ۹ هزار بسته ارایه خدمت در موضوع فرهنگی در فضای مجازی هویت دار و ثبت شده اند که نشان  شامد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند.

دکتر افراسیابی همچنین مطرح کرد: ۶ هزارو ۱۴۰ نوع مجوز در کشور ثبت شده که تعداد ۱ هزارو ۲۵۷ موسسه دراین خصوص در کشور وجود دارد و سهم البرز در این زمینه ۴۷ موسسه است که در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند.

این‌مسئول همچنین افزود: تعداد ۱ هزارو ۷۶۰ نوع مجوز حقوقی، و سه شخصیت حقیقی نیز مجوز دریافت کرده اند.

معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این آیین  با طرح این موضوع که در خصوص کاربران، البرز با دارا بودن حدود سه میلیون نفر جمعیت چه خدماتی باید ارایه دهد عنوان کرد: از جمله فعالیتهایی که نباید مورد غفلت واقع شود موضوع ارتقا فرهنگ کاربران و سواد رسانه ای است.

محمد صادق افراسیابی با اشاره به این که در جامعه کنونی دائما در معرض پیام ها و محتواهای گوناگون در فصای مجازی قرار داریم خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه به خوبی عمل نکنیم و آسیبها را مورد توجه قرار ندهیم و سواد رسانه ای کاربران جدی قرار نگیرد شاهد ضربه های مهلکی به جامعه در این‌بخش خواهیم بود چرا که کاربران باید به گونه ای از سواد رسانه ای بهره مند شوند تا بتوانند سره از ناسره را تشخیص داده و درگیر اخبار کذب و شایعات نشوند.

وی تصریح کرد: در حوزه اصحاب رسانه که خود مسوولیت های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند نیز باید دستگاه های متولی به سواد رسانه ای بالاتر از جامعه نیز این قشررا مجهز کنند تا بتوانند بدرستی به وظایف ذاتی و خطیر خود عمل کنند.

وی با اشاره به موضوع بازی نهنگ آبی و نقش برخی رسانه ها را و آسیب شناسی این موضوع پرداخت و گفت: اگر آن چند رسانه به ابزارهای لازم در این زمینه مجهز بودند در آن زمان دیگر شاهد مرگ آن دو دانش آموز نبودیم و چالش نهنگ آبی در کشور ما نیز بوجود نمی آمد.

وی نگاه پیشگیرانه را در این زمینه مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: در البرز نیز با نگاه پیشگیری و مصونیت از تهدیدها باید تدابیر لازم برنامه ریزی و اتخاذ شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای مجازی در سطح کشور و البرز بیان کرد: مصوبات شورای مجازی استانها به شورای کشوری ارسال می شود تا تدابیر لازم انجام گیرد‌.

معاون فرهنگ سازی و کسب و کار مرکز فناری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی برای کسب و کار دیجیتال، تسهیل گری برای فعالان فضای مجازی در جهت شروع و ایجاد کار را از جمله برنامه هایی برشمرد که در آینده باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب