امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41176 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اصلاح قوانین در راستای استقرار تحول نظام مالیاتی

خبرایران: رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: یکی از زمینه‌های مهم تحول نظام مالیاتی، اصلاح قوانین و مقررات است و سازمان مالیاتی از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کند.
اصلاح قوانین در راستای استقرار تحول نظام مالیاتی
به گزارش خبرایران ، امیدعلی پارسا در نشست با معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از زمینه های مهم تحول نظام مالیاتی، اصلاح قوانین و مقررات است، گفت: این سازمان از هیچ کوششی برای اصلاح و تنقیح قوانین و مقررات دریغ نمی‎کند.

مهدی مهدی زاده نیز در ادامه این نشست بر اهمیت تنقیح قوانین و مقررات کشور تاکید و خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در این زمینه پیشگام و پیشتاز است.

معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری افزود: تنقیح قوانین و مقررات یکی از مسائل بسیار مهم و ملی است که باعث شفافیت موضوع، کارآمدی نظام اداری و تحقق اصل حاکمیت قوانین می‌شود.

مهدی زاده افزود: تنقیح قوانین و مقررات مالیاتی برای فعالان اقتصادی و عموم مردم بسیار مهم و کلیدی است که سبب می‌شود دو طرف ضمن آگاهی یافتن از تکالیف و وظایف خویش، در چارچوب قوانین و مقررات حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی کشور، اولین دستگاهی است که به تنقیح قوانین و مقررات پرداخته و این نشان از آگاهی مسئولان این سازمان نسبت به اهمیت موضوع تنقیح است که جای تقدیر دارد.

احمد زمانی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور هم در این نشست ضمن اشاره بر روند اجرای تنقیح قوانین و مقررات در سازمان، گفت: این معاونت جهت هرگونه همکاری در این زمینه با معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری آمادگی کامل دارد.

حسین تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: سازمان امور مالیاتی، قانون مالیات‌ها را تنقیح نموده و هم‌اینک در حال تنقیح مقررات مالیاتی است که امیدواریم تا پایان سال جاری مقررات مذکور را که بالغ‌بر ۴۵۰۰ فقره و شامل بیش از ۱۲۰۰۰ حکم مالیاتی است، تنقیح نماید تا احکام معتبر از طریق درج در پایگاه قوانین سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین پایگاه ملی قوانین در دسترس شهروندان محترم قرار گیرد.

در ادامه این نشست طرفین ضمن بررسی وضعیت موجود، در خصوص نحوه تداوم همکاری‌های فی‌مابین در زمینه تدوین و تنقیح قوانین و مقررات مالیاتی و استقرار آن در «سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران» بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب