امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4134 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کورش پرند در مراسم افتتاح بسیج کارآفرینی کشور اعلام کرد؛

استفاده نکردن از نخبگان مهارتی باعث جذب آنها توسط دیگر کشورها می شود/ بخش دولتی از شبکه نخبگان مهارتی بهره برداری نمی کند

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر از نخبگان مهارتی استفاده نشود بی تردید این افراد جذب دیگر کشورها خواهند شد، متاسفانه بخش دولتی از این شبکه نخبگان مهارتی بهره برداری نمی کند.
استفاده نکردن از نخبگان مهارتی باعث جذب آنها توسط دیگر کشورها می شود/ بخش دولتی از شبکه نخبگان مهارتی بهره برداری نمی کند

 به گزارش خبرنگار خبرایران، مراسم امضای تفاهمنامه افتتاح بسیج کارآفرینی (ایجاد مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی) صبح امروز میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شهرداری تهران و بخش خصوصی که در محل این سازمان و با حضور «کورش پرند» رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،«محمود تولایی» رییس سازمان بسیج فناوری کشور ،«ناصر قدیرکاشانی» کارآفرین برتر کشور و رئیس مرکز بسیج کارآفرینی کشور و اصحاب رسانه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای  شد.

دراین مراسم «کورش پرند» رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی اظهارداشت: متاسفانه تاکنون بسیاری از ایده های کارآفرینی به دلیل نبود کمک های کارشناسی و یا نداشتن سرمایه و یا علل دیگر نمی توانست عملیاتی شود و مسابقات بین المللی مهارت2013 میلادی شهر لایپزیک آلمان که 11 تیم ایران توانست یک مدال نقره، دو برنز و هشت دیپلم افتخار کسب کند و بنابراین ایجاد شبکه ملی نخبگان از جمله اقدامات ارزشمندی بود که پس از برگشت به ایران از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عملیاتی شد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورتصریح کرد: استفاده از این شبکه و چگونگی آن مهم است زیرا اگر از نخبگان مهارتی استفاده نشود بی تردید این افراد جذب دیگر کشورها خواهند شد، متاسفانه بخش دولتی از این شبکه نخبگان مهارتی بهره برداری نمی کند و بنابراین حضور بخش خصوصی در استفاده از تجاری سازی ایده ها مهم است و باید این بخش برای این منظور وارد می شد که تفاهمنامه امروز هم برهمین اساس شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی دلایل شکست برخی از کارآفرینان متوجه شدم که بسیاری از کارآفرینان برخی از قوانین مالی و یا بیمه ای را نمی دانند که باید به آنها در زمینه های یادشده کمک کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و براساس تفاهمنامه فوق در سال جاری می توان 30 هزار شغل در زمینه یادشده ایجاد کرد، اظهار داشت: در صورتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بتوانیم موفق شویم، بی تردید در حوزه های دیگر نیز وارد خواهیم شد و کارآفرینان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند ایده های خود را از طریق سایت و سامانه پیامکی 10002422 به عنوان راه ارتباطی با بسیج کارآفرینی کشور معرفی شوند.

پرند مزایای تفاهمنامه یادشده را جمع آوری ایده های پراکنده عنوان کرد و گفت: با امضای این تفاهمنامه می توان سرمایه گذاران را به افرادی که دارای ایده های نو هستند، مرتبط کرد.

 

تولایی: راه‌اندازی مرکز هدایت و حمایت از کار‌آفرینی علمی در کشور لازم است

 

در ادامه مراسم افتتاح بسیج کارآفرینی کشور محمود تولایی رییس سازمان بسیج فناوری کشور هم طی سخنانی اظهارداشت: ایجاد مرکز هدایت و حمایت از کار‌آفرینی علمی نقطه عطفی در زمینه توسعه کار‌آفرینی در کشور است و لازمه رشد و توسعه هر کشور ورود عناصر خبره و پیشکسوت در عرصه کار‌ و تلاش است تا در این عرصه اندیشه کنند و فرصت‌های آموزش و ارتقای توانمندی را فراهم کنند.

تولایی ابرازداشت: راه‌اندازی مرکز هدایت و حمایت از کار‌آفرینی علمی در کشور لازم است و افتتاح این مرکز و ایجاد بسیج کارآفرینی نقطه عطفی در بهبود حرکت‌های کار‌آفرینانه در کشور است چرا که چند مجموعه با یکدیگر همکاری کر‌ده‌ و ایده‌های کار‌آفرینانه تبدیل به حرکتی اثربخش در این حوزه می‌شود و امیدواریم با اتکا به ظرفیت‌های مردمی و با حمایت‌های حاکمیتی شاهد اثربخشی فعالیت‌ها در این مرکز باشیم و با رونق کار‌آفرینی مشکل بیکاری را در کشور کاهش دهیم.

 

قدیرکاشانی:هدف اصلی ایجاد بسیج کارآفرینی فراخوان طرح وایده و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

 

در ادامه مراسم افتتاح مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی( بسیج کارآفرینی کشور) ناصر قدیرکاشانی کارآفرین برتر کشور و رئیس مرکز بسیج کارآفرینی کشور هم اظهارداشت: فراخوان طرح وایده و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح با کمک بخش دولتی که به اشتغال زایی می‌انجامد هدف اصلی ایجاد بسیج کارآفرینی در کشوراست.

وی ادامه داد: فرایند شکل گیری مرکز به تشخیص برنامه های اجرایی و نحوه همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ارتباط با طرح های منتخب قابل اجرا از سوی مرکز است و  فراخوان طرح وایده وسرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح با کمک بخش دولتی که به اشتغال زایی و تبدیل طرح وایده به مدل تجاری می‌انجامد هدف اصلی ایجاد بسیج کارآفرینی درکشور است.

قدیرکاشانی یادآورشد: همچنین حذف بروکراسی اداری و سرعت عمل درانجام کار که شاخص عملکرد بخش خصوصی از مزایای اجرای این طرح از سوی بخش خصوصی است و جذب طرح وایده های گوناگون در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ict) درسال اول نخستین گام و ورود به زمینه‌های دیگر گام دوم اجرای طرح در سال 94 خواهد بود که دراین راستا از صاحبان طرح و ایده در زمینه ( ict) دعوت به همکاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی وایجاد بانک اطلاعاتی از کارآفرینان و صاحبان سرمایه و ایده و همچنین ایجاد کلینیک کار برای مشاوره و کمک به فعالیت‌های اقتصادی دچار مشکل نیز در دستور کار قرار دارد که دراین زمینه نیز از تمام ارگان های دولتی و بخش خصوصی و صاحب نظران برای کمک به بسیج کارآفرینی دعوت به همکاری می‌شود.

 

بنابراین گزارش در پایان این مراسم، تفاهمنامه افتتاح بسیج کارآفرینی (مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی) میان پرند و نمایندگانی از شهرداری تهران و بخش خصوصی امضا شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب