امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4135 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری ویژه برنامه های رمضان؛

نشاط و آرامش مهمترین مولفه برنامه های رمضانی

دبیر شورای معارف سیما در نشست خبری با حضور خبرنگاران تولیدات ویژه شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان را معرفی کرد و نشاط و آرامش را مهمترین مولفه برنامه های امسال دانست.
نشاط و آرامش مهمترین مولفه برنامه های رمضانی

به گزارش خبرایران؛ در این نشست ابتدا مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نامگذاری سال قرآن و معارف در سیما تاکید کرد: در برنامه های رمضان 93 نوآوری و ابتکارهای زیادی مشاهده می شود و گروه های معارف شبکه ها تلاش کرده اند تا فضایی توام با نشاط و آرامش را به خانه های مردم ببرند.

وی افزود: هر برنامه رمضانی امسال با گفتمانی خاص روی انتن می رود به طور مثال برنامه سحر اولی ها که از شبکه دو سیما پخش خواهد شد تلاوت و عبادت در نوجوانی گفتمان اصلی برنامه خواهد بود و یا گفتمان اصلی برنامه "ماه خدا" دعوت به خیر در نظر گرفته شده است.

حسن گروسی در ادامه با اشاره به تدوین کنداکتوری مجازی در شبکه های سیما در پخش سخنرانی ها و مداحی ها اضافه کرد: علاوه بر آن امسال با برنامه ریزی های دقیق سعی شده تا مداحان، قاریان و سخنرانان به گونه ای انتخاب شوند که تمامی سلایق را در برگیرد.

وی در تشریح ویژه برنامه های افطار در شبکه ها توضیح داد: چهار برنامه ویژه افطار در شبکه های یک، سه ، قرآن و معارف و جام جم خواهیم داشت که برای هریک گفتمان خاصی در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای معارف سیما افزود: برنامه ویژه افطار در شبکه یک سیما با گفتمان ماه مبارک رمضان- موفقیت و خوشبختی با عنوان "شهر باران" روی آنتن می ورد. همچنین  ویژه برنامه افطار شبکه قرآن با عنوان "ضیافت" و گفتمان معرفی الگوهای بندگی تولید شده است. شناخت سیره 30 تن از مراجع سلف از مهمترین اهداف برنامه ضیافت است. به همین منظور در برنامه با دعوت از فرزندان و بازماندگان این بزرگان تلاش می شود؛ بینندگان با حالات معنوی و سلوک اخلاقی آنها آشنا شوند. سید وحید مرتضوی و کتایون درویشی اجرای این برنامه را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: همانطور که می دانید امسال نیز برنامه پربیننده "ماه عسل" نیز از شبکه سه پخش می شود و با شناختی که از آقای علیخانی و تیم این برنامه داریم امسال نیز همچنان موفق خواهند بود.

دبیر شورای معارف سیما بااشاره به سه برنامه ویژه سحر در طول ماه روزه داری تاکید کرد: برنامه های ماه خدا، سحر اولی ها و نسیم اجابت از سه شبکه یک، دو و قرآن و معارف سیما پخش می شود.

مدیر شبکه قرآن ومعارف سیما همچنین از تولید و پخش سخنرانی مراجع عظام تقلید و پخش آن در پربیننده ترین ساعات شبکه خبر داد و اضافه کرد: سخنرانی آیت الله نوری همدانی آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله مکارم شیرازی پیش از پخش سریال های ماه مبارک به ترتیب ازشبکه های یک، دو و سه پخش می شود.

حسن گروسی در ادامه از پخش زنده محفل انس در محفل انس با قرآن در محضر رهبر معظم انقلاب در روز اول ماه مبارک رمضان در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و اضافه کرد: بخش هایی از این محفل نیز در شبکه های دیگر پخش خواهد شد.

مجموعه سخنرانی ها و تفاسیر قرآن کریم توسط آیت الله جوادی آملی با عنوان "صهبای تسنیم"، سخنرانی علامه جعفری با عنوان "سپهر معرفت" و سخنرانی های الهی قمشه ای و حجت الاسلام فاطمی نیا از دیگر برنامه هایی بود که دبیر شورای معرف سیما به آن اشاره کرد.

پخش تلاوت قرآن کریم از دیگر موضوعاتی بود که مدیر شبکه قرآن و مهارف سیما به آن اشاره کرد وگفت: برای  ترتیل خوانی قرآن کریم نیز کنداکتوری مجازی تدوین شده است که هموطنان ما می توانند با انتخاب یکی از شبکه ها در پایان ماه یک ختم قرآن را به پایان رساند.

برنامه ارمغان کار دیگری از شورای معارف سیما بود که مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به آن اشاره کرد و گفت:این برنامه در باکس های کوتاه تهیه شده و در اختیار همه شبکه ها قرار داده شده و هرکدام از شبکه های به صورت میان برنامه هایی در طول ماه آن را پخش خواهند کرد.

حسن گروسی به حضور شبکه های نسل جدید در پخش برنامه های معارفی اشاره کرد و گفت: مسجد محوری یکی دیگر از مسایلی است که شورای معارف سیما در برنامه های امسال برآن تاکید داشته است.

وی در خاتمه به افزایش بینندگان برنامه های معارفی در تلویزیون اشاره کرد و گفت: امروز براساس آمار اداره کل روابط عمومی صداوسیما مخاطبان رسانه بیشترین رضایتمندی را از برنامه های معارفی دارند و همکاران ما تلاش می کنند تا با نوآوری ها در تولید آثار مختلف اعم از نمایشی، مسابقه و گفت و گو محور قدم های موثری در فرهنگسازی مسائل معارفی بردارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب